Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار در نشست خبری به مناسبت هفته مقام زن ضمن تبریک دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) افزود: ماهیت انقلاب یک ماهیت رهایی بخش بود و همین ماهیت و نگاه و توجه ویژه به موضوع زن باعث نامگذاری این روز و هفته به مقام زن شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تصمیمات در حوزه زنان در حد شعار و تشریفات باقی نمانده و به مرحله اجرا و عمل رسیده است، تاکید کرد: معاونت امور زنان و خانواده همواره پذیرای نقد و پیشنهادات و نظرات بوده و تلاش می‌کند همگام و همراه با تقاضای زنان گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بزرگداشت هفته مقام زن با تاکید بر اینکه تلاش معاونت در جهت اطلاع رسانی از عملکردها و فعالیت‌های حوزه زنان بوده است، خاطرنشان کرد: این هفته، آخرین هفته بزرگداشت مقام زن در دولت دوازدهم خواهد بود پس فرصتی است که بخشی از دستاوردهای دولت دوازدهم در موضوع زنان و خانواده را بیان کنیم.

وی در تشریح عملکرد معاونت امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم تصریح کرد: نگاه برنامه‌ای و برنامه ریزی توأم با عدالت جنسیتی در دولت دوازدهم شکل گرفت که در این راستا با همکاری ۳۱ استان اکنون ۳۱ سند ارتقای وضعیت زنان تدوین و ابلاغ شد که با رونمایی از سایت رصد و پایش به ارزیابی این سند در هر استان پرداخته‌ایم که خوشبختانه تا کنون گزارش‌ها رضایت بخش است.

ابتکار با بیان اینکه هر چند کمبودها هنوز هست اما در بهبود شاخص‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفته، تاکید کرد: همه فعالیت‌ها برنامه محور است و رصد و پایش این شاخص‌ها در سامانه الکترونیکی یا داشبوردی که در اختیار داریم در سطح استانی و ستادی در هشت محور صورت خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: با شاخص‌های عدالت جنسیتی که سال گذشته تصویب و ابلاغ شد به سیاست‌های خانواده محور دست یافتیم که در جلسه آتی ستاد زن و خانواده تصویب خواهد شد.

ابتکار با تاکید بر اینکه دولت از جنبه فرهنگی، رفاهی، امنیتی، حقوقی و غیره دوستدار خانواده است، خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان در مجموع موافقتنامه ها و کسب حمایت‌های مالی و در جهت تحقق عدالت جنسیتی و شاخص‌های خانواده، همکاری بین بخشی با ۲۵ دستگاه در دولت و ۲۰ دستگاه در سطوح غیردولتی و بانک‌ها داشته است. این هم افزایی باعث شده تا هم دستگاه‌های دیگر پای کار بیایند و همه تفاهم‌نامه ها در مرحله اجرایی شدن قرار گیرند.

وی افزود: همینطور در بخش غیر دولتی همکاری خوبی با سازمان‌های مردم نهاد داشتیم تا آنجا که این سازمان‌ها در برنامه‌ها و سیاست‌ها نظر می‌دهند و در رصد و پایش شاخص‌ها کمک می‌کنند که بنا داریم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

معاون رئیس جمهوری در مورد عملکرد متقابل معاون امور زنان با سازمان‌های مردم نهاد هم توضیح داد: معاونت هم تلاش کرده با برگزاری دوره آموزشی، ۲۲۰۰ نفر از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد را آموزش دهد تا برای افزایش بهره وری و نتیجه بخشی فعالیت‌ها بیشتر کار کنند.

ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های حقوقی معاونت اشاره کرد و گفت: در عرصه حقوقی هم دوازده لایحه را تنظیم و به دولت تقدیم کردیم مانند لایحه حمایت از اطفال که به قانون تبدیل شد، لایحه اعطای تابعیت و تأمین شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی و غیره. در حال حاضر هم مهم‌ترین لایحه که با مجلس پیگیر هستیم لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت است؛ لایحه‌ای که اجماع بین دو قوه است.

کد خبر 5132687

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار مجلس دولت دوازدهم دهه فجر هفته زن روز زن معاونت امور زنان ریاست جمهوری شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر شهر تهران ویروس کرونا اعتیاد سازمان تامین اجتماعی وضعیت معابر پلیس راهور تهران شهرداری بنیاد شهید و امور ایثارگران محسن هاشمی دولت دوازدهم سازمان ها فعالیت ها امور زنان مقام زن شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده گفت: تعداد کارگران بیمه شده در کشور ۱۶ میلیون نفر است که زنان سهم ۲۱ درصدی از آن را دارند.

به گزارش مشرق، «نرجس بختیار خلج» اظهار داشت: تعداد کارگران بیمه شده در کشور ۱۶ میلیون نفر است که زنان سهم ۲۱ درصدی از آن را دارند. ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان کشور زنان هستند؛ از این تعداد۵۲۰ هزار نفر بیمه زنان خانه‌دار شده‌اند. همین مساله نشان می‌دهد زنان ضمن رسیدگی به خانواده در جامعه کاری نیز مشارکت فعال دارند و این مساله شایسته تقدیر است. اکنون عرصه برای هر زنی که احساس کرده دوست دارد وارد بازار کار شود، فراهم است.

وی افزود: برای آن دسته از بانوانی که آمادگی ورود به بازار کار را ندارند و ترجیح می‌دهند به امور خانوادگی بپردازند، فرصتی فراهم شده تا بیمه زنان خانه‌دار شوند و از امکانات آن برای آینده زندگی خود استفاده کنند.

بختیار خلج تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگران به ارزش‌گذاری به عمل تأکید کردند که یعنی صرفاً کار را برای درآمد نبینیم و به آن ارزش بگذاریم و کار شایسته در جهت تعالی جامعه را هدف‌گذاری کنیم. نقش زنان در این مسیر نقش مؤثری است چرا که پایه‌های تربیت فرزندان در خانواده شکل می‌گیرد و این زنان هستند که تربیت نیروی انسانی را از ابتدا رقم می‌زنند. ما باید به سمت تقویت این فرهنگ با محورگذاری بر ارزش کار معنوی حرکت کنیم و ضمن توجه به بُعد مالی به ابعاد معنوی نیز توجه کنیم.

مشاور وزیر تعاون درباره مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگری در هفته کارگر گفت: در هفته کارگر مراسمی برای تقدیر از خانم‌های کارگر نمونه برگزار شد که آن‌ها هم به لحاظ کاری و تلاشگری جزو برگزیدگان هستند و هم در حوزه ترویج سیاست‌های تقویت‌کننده تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده تأثیر دارند. البته تجلیل امسال یک تفاوت مهم با سال‌های دیگر داشت و آن تقدیری است که از کارفرمایان و واحدهای تولیدی دوستدار خانواده به عمل آمد.

بختیار خلج در توضیح تجلیل از کارفرمایان دوستدار خانواده گفت: اگر می‌خواهیم بر جنبش تعهد بر خانواده کار کنیم باید این ارزش‌گذاری را در جامعه داشته باشیم. به همین دلیل از کارفرمایان دوستدار خانواده که بر اساس شاخص‌هایی مانند کمک به افزایش جمعیت، معیشت پرسنل در موضوع ارزش‌گذاری بر ازدواج و تحکیم خانواده سرآمد هستند، تقدیر به عمل آمد. ۱۴ بانوی کارگر نمونه و ۱۲ واحد تولیدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی درباره وضعیت زنان کارگر در دولت سیزدهم افزود: حوزه زنان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. به جهت کیفی تکریم بانوان و تسهیل شرایط کار توأم با خانواده چشمگیر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند