Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: مجلس دانش آموزی باید درباره مسائل مختلف از جمله سیستم گرمایشی مدارس از آموزش و پرورش مطالبه‌گری داشته باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: نیازمند آموزش مهارت‌های مختلف مانند تاب آوری، مهارت اخلاقی و مهارت، با هم زیستن و با هم کارکردن به دانش آموزان هستیم در آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه داشته باشیم، در مجلس دانش آموزی می‌توان به این موضوعات توجه داشت که چه کار کنیم رقابت معنادار در انتخابات داشته باشیم و هر جریانی در انتخابات حضور داشته باشد، با رقابت معنادار است که انتخابات معنا پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید به مجلس دانش آموزی درباره مسائل توضیح بدهند مثلا بگویند چه تعداد مدارس داریم که با بخاری نفتی گرم می‌شوند، همه ما چقدر گریه کردیم وقتی  دانش آموز عزیزی به خاطر آتش سوزی در مدرسه‌ای جان خود را از دست داد و آسیب دیدید، این مسائل ما را برآن داشت تا راهکاری پیدا کنیم و مسئله سیستم گرمایشی مدارس را یکبار برای همیشه حل کنیم بنابراین منابع لازم گذاشته شد و وزارت آموزش و پرورش و نفت پذیرفتند مشکل را حل کنند؛ مجلس دانش آموزی باید این مسائل را مطالبه کند و آموزش و پرورش نیز توضیح دهد که چه مقدار از مشکل حل شده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ مجلس  دانش‌آموزی باید مطالبه‌گری را یاد بگیرد و اینکه مشکلات با چه زبانی مطرح و چگونه پیگیری شوند.

جهانگیری بیان کرد:‌ آینده کشور درخشان است و نباید اجازه دهیم عده‌ای نسل اینده کشور را ناامید و مایوس کنند ده‌ها مریم میرزاخانی در بین شما وجود دارد.

به گزارش تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست اظهار کرد: شما بار سنگینی را بر دوش گرفتید و نقش مهمی را بر عهده گرفتید، نقش نمایندگی دانش‌آموزی، از نقش‌های عمیق است این مسؤولیت باید پیوند شما را با جمعیت دانش‌آموزان به نحو میسری برقرار کند و بتواند ایده‌های آنها را نمایندگی کند.

وی گفت: امروز در معرض یادگیری بسیار بزرگ قرار گرفتید و فرصت طلایی برای یادگیری ایجاد شده است، فرصت کسب توانایی و تعامل با دیگران، تمرین دموکراسی، تمرین گفت‌وگوی سازنده و نقد و نقدپذیری، تمرین مطالبه‌گری و کسب مهارت شنیدن.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات ما در جامعه در تأمین همگرایی و انسجام و هم‌افزایی، ناتوانی در گفت‌وگوهای اثربخش است و نیازمند این مهارت‌ها هستیم که که الان زمان فراگرفتن آنهاست.

وی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی را یک موقعیت یادگیری و تربیتی می‌دانیم، گفت: اگر بناست برای فردا نقش‌آفرینی کنیم باید درک درستی از فردا داشته باشیم. سند تحول میثاق مشترک با ماست و هرچه می‌توانید در جهت آشنایی با سند تحول تلاش کنید. دانش‌آموز تک ساحتی به درد جامعه امروز نمی‌خورد، دانش‌آموز زمانی در جامعه مفید است که در تمام ساحت‌ها درک داشته باشد.

گلایه‌های نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از زخم آموزش مجازی تا سهم 5 درصدی مدارس دولتی از رتبه‌های برتر کنکور!‌تنبیه دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی یکی از روستاهای ‌استان قزوین / معلم خاطی به کمیته تخلفات معرفی شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مجلس دانش آموزی دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود