Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@11:12:41 GMT

مراکش، آمریکا را از یک حمله تروریستی نجات داد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۳۳۰۲

مراکش، آمریکا را از یک حمله تروریستی نجات داد

به گزارش ایسنا، حبوب الشرقاوی، مدیر دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مراکش در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اظهار کرد: مدیریت کل نظارت بر اراضی ملی (اطلاعات مدنی) اطلاعات حساسی را به دفتر تحقیقات فدرال آمریکا درباره یک نظامی آمریکایی بازداشت شده در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ ارائه کرد.

الشرقاوی گفت: وضعیت این نظامی آمریکا موسوم به کول بریدجز که بازداشتش با هماهنگی دفتر فدرال و ارتش آمریکا و به دلیل دست داشتن در برنامه‌ریزی برای اجرای برخی اقدامات تروریستی و نیز ارتباطاتش با برخی عناصر وابسته به داعش انجام شد، در تابستان گذشته به دلیل رویکردهای تکفیری‌ و گرایشش به تفکرات افراطی مورد توجه مدیریت کل نظارت بر اراضی ملی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مراکش افزود: این مساله مدیریت کل نظارت بر اراضی ملی مراکش را بر آن داشت تا سپتامبر ۲۰۲۰ برخی اطلاعات حساس از این نظامی آمریکایی و فعالیت‌های افراطی‌اش را به دفتر تحقیقات فدرال آمریکا انتقال دهد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی مراکش، این نظامی آمریکایی به برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی در سالگرد ۱۱ سپتامبر در منهتن نیویورک و تلاش برای حمایت مالی از داعش و نیز ترور برخی نظامیان آمریکا متهم شده بود.

منبع: الف

کلیدواژه: نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، افشین محمدی دره‌شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، اظهار کرد: دیگر عوامل، مسببان و معاونان احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع شش نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون دادستان شیراز با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار پیدا کرده در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

کد خبر 749060

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه