Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول در جدیدترین به روزرسانی گزارش "دورنمای اقتصادی جهان" پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار می رسد که ۲۰ درصد بالاتر از میانگین قیمت سال ۲۰۲۰ خواهد بود اما همچنان کمتر از میانگین سال ۲۰۱۹ است.

صندوق بین المللی پول در اکتبر پیش بینی کرده بود که قیمت نفت - که بر اساس میانگین قیمتهای نفت برنت، فاتح دوبی و وست تگزاس اینترمدیت محاسبه می کند – به ۴۶ دلار و ۷۰ سنت در سال ۲۰۲۱ می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت نفت در سال میلادی گذشته ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه بود و این وام دهنده جهانی انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار و سه سنت و در سال ۲۰۲۲ به ۴۸ دلار و ۸۲ سنت برسد.

صندوق بین المللی پول در گزارش "دورنمای اقتصادی جهان که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی کرد عرضه واکسن کووید ۱۹ اقتصادهای جهان را در نیمه دوم سال تحکیم خواهد کرد. این وام دهنده جهانی انتظار دارد اقتصاد جهانی ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۴.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ رشد کند.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: پیش بینی نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۱ به میزان ۰.۳ درصد در مقایسه با پیش بینی قبلی بالاتر برآورد شد که منعکس کننده انتظارات از تاثیر مثبت توزیع واکسن بر فعالیت اقتصادی در ادامه سال و حمایتهای سیاستی بیشتر در معدودی از اقتصادهای بزرگ جهان است.

اقتصاد جهانی سال میلادی گذشته ۳.۵ درصد رشد منفی داشت که ۰.۹ درصد بالاتر از نرخ پیش بینی شده در گزارش اکتبر صندوق بین المللی پول بود.

پیش بینی می شود اقتصاد آمریکا پس از رشد منفی ۳.۴ درصدی در سال ۲۰۲۰، به میزان ۵.۱ درصد در سال ۲۰۲۱ توسعه پیدا کند.

صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۱ عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است را ۲.۶ درصد پیش بینی کرد که در مقایسه با رشد منفی ۳.۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ بهبود نشان می دهد. رشد منفی سال گذشته اقتصاد این کشور تا حدودی زیادی به دلیل سقوط قیمت نفت بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پیش بینی رشد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته منعکس کننده انتظار برای بهبود اقتصاد جهانی است. پیش بینی می شود قیمتهای کالاهای غیرنفتی هم رشد کند. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد امسال قیمت فلزات به خصوص رشد قوی خواهد داشت.
(ایسنا)

برچسب ها: اقتصاد ، صندوق بین المللی ، اویل پرس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MAR

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصاد صندوق بین المللی صندوق بین المللی پول میانگین قیمت پیش بینی سال ۲۰۲۱ نفت در سال رشد منفی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد