Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منابع رسمی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند که نظام جدید برای ثبت دریافت کنندگان واکسن کرونا و سنجش افراد تحت اولویت تشکیل شده و همزمان مراکز ویژه‌ای نیز برای واکسیناسیون مشخص شده است.

رئیس ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان اعلام کرد: طرح واکسیناسیون کرونا تا روزهای آینده به اجرا در می‌آید و در اولین مرحله اولویت دریافت واکسن با ماموران سلامت و فعالان حاضر در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-۱۹ شامل ۴۰۰ هزار نفر، می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسد عمر» به رسانه‌های پاکستانی گفت: نیروی انسانی برای پیشبرد طرح واکسیناسیون تشکیل و مراحل آموزش نیروها برای تزریق واکسن کرونا نیز به مراحل پایانی نزدیک شده است.

اولین محموله واکسن کرونا قرار است روز شنبه ۱۱ بهمن ماه از چین به پاکستان صادر شود. چین قرار شد ۵۰۰ هزار دوز واکسن را با هدف حسن نیت و به صورت رایگان برای پاکستان تامین کند.

وزارت بهداشت پاکستان طی روزهای اخیر مجوز استفاده اضطراری از ۳ واکسن خارجی ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا»، واکسن «سینوفارم» چین و «اسپوتنیک وی» واکسن روسی کرونا را صادر کرد.

گفته می‌شود روسیه نیز تا آخر هفته آینده محموله واکسن اسپوتنیک وی را به پاکستان ارسال می‌کند.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۴ نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین ۵۳۹ هزار و ۳۸۷ نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دکتر «غزنا خالد» عضو اداره امور مبارزه با ویروس کووید-۱۹ تحت نظارت دولت پاکستان گفت که این کشور برای تامین واکسن مورد نیاز با منابع و شرکت‌های مختلف خارجی در تماس است تا خللی در روند ثبت سفارش و دریافت به موقع واکسن ایجاد نشود.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان واکسیناسیون چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان واکسیناسیون ویروس کرونا پاکستان واکسیناسیون چین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان