Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:24:34 GMT

۲ خبر کوتاه از استان یزد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۵۸۳۰

۲ خبر کوتاه از استان یزد

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که شامگاه چهارشنبه با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد یکی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و نقش آن اشاره کرد.

سردار اکبر فتوحی افزود: دشمنان برای ضربه‌زدن به اعتقادات مردم و نسل جوان از تهدید نرم و فعالیت‌های فرهنگی استفاده می‌کنند و راه شکست اهداف پلید آنها بهره‌گیری از فرهنگ شهادت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: فرهنگیان و رسانه‌های گروهی باید اهداف و آرمان شهیدان والامقام انقلاب اسلامی را در جامعه بنحو مناسب ترویج کنند که رسالتی دینی و انقلابی است و همه در قبال آن مسوول هستند .

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان در آستانه برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید در استان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنهاست.

محسن موحدی‌فرد با قدردانی از همه افرادی که در برگزاری این آیین معنوی همکاری داشتند اظهار کرد: باید فرهنگ شهادت و مقاومت به عنوان یک ارزش والا همواره در جامعه اسلامی جریان داشته باشد .

قدردانی از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز استان از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

استان یزد چهارهزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و کنگره شهدا در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

***

بخشدار بخش مرکزی شهرستان تفت گفت: ویژگی امسال دهه فجر انقلاب اسلامی همزمانی آن با ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن است که جا دارد توجه ویژه ای به تبیین نقش زنان روستایی در پیروزی انقلاب اسلامی شود.

به گزارش ایرنا، علی احمدیان در نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر تبیین نقش و جایگاه روستاییان در این پیروزی تاکید و خواستار برنامه ریزی خلاقانه متناسب با اقتضائات و شرایط روز کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شد.

وی افزود: ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران به عنوان عید بزرگ انقلاب اسلامی است که محصول نقش آفرینی مردم با بصیرت و با تکیه بر روحیه انقلابی و خودباوری بود.

بخشدار مرکزی تفت اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برنامه‌های دهه فجر متفاوت از سال های قبل برگزار می شود و بیشتر برنامه ها سمت و سوی مجازی و پویش های مختلف مردمی دارد.

وی اضافه کرد: فضاآرایی, چراغانی، نورافشانی، تبیین برنامه های گام دوم انقلاب، مباحث خودکفایی و اشتغال، مسابقات قرآنی، سرکشی از خانواده های معظم شهدا به ویژه شهدای انقلاب، غبارروبی قبور مطهر شهدا، تجلیل از نخبگان و افراد شاخص روستاهای بخش، برگزاری سلسله جشن های مجازی دهه فجر، مسابقات مختلف و دیدار با خانواده مدافعان سلامت از جمله برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی است که در روستاهای بخش مرکزی شهرستان برگزار می شود.

همچنین در این نشست رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان، رییس شورای اسلامی بخش مرکزی و دهیاران مراکز دهستان به بیان نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

بخش مرکزی شهرستان تفت مشتمل بر ۵ دهستان بزرگترین بخش در استان یزد محسوب می شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس یزد شهدا فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد شهدا مدارس یزد شهدا فرهنگیان اخبار کنکور انقلاب اسلامی بخش مرکزی استان یزد دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار