Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@23:30:47 GMT

این ادویه چربی هایتان را مثل کوره می سوزاند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۰۶۶

ساعت 24-هزاران سال است که در سراسر جهان از زنجبیل هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده می‌شود. ثابت شده است که این ماده دارای فواید مختلف سلامتی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد تهوع است و برخی تحقیقات نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

تعدادی از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل ممکن است تأثیر کمی روی وزن بدن داشته باشد، یعنی کاهش وزن معجزه آسایی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر تحقیقات پیرامون مزایای کاهش وزن زنجبیل در مدل‌های حیوانی است. تحقیقات محدودی که بر روی انسان انجام شده است عمدتاً مطالعات کوچکی است که ممکن است مرتبط با عموم مردم نباشد.

زنجبیل به سیری کمک می‌کند

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲ ، ۱۰ مرد بعد از خوردن صبحانه ۲ گرم پودر زنجبیل خشک حل شده در آب گرم مصرف کردند. نتایج نشان داد که افراد بیشتر از نوشیدنی زنجبیل احساس سیری می‌کنند.

علاوه بر این، هنگامی که افراد نوشیدنی زنجبیل را مصرف می‌کردند، پس از صرف غذا به میزان ۴۳ کیلوکالری از دست دادند. با این حال، این تحقیق بصورت محدود صورت گرفته است.

در واقع زنجبیل ممکن است بر توانایی کاهش وزن فرد تأثیر بگذارد.

زنجبیل ممکن است به چربی سوزی کمک کند

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹ در کره جنوبی به ۸۰ فرد چاق عصاره اتانولی زنجبیل بخارپز داده شد.

این مطالعه نشان داد که عصاره زنجبیل چربی بیشتری از بدن را می‌سوزاند. این نشان می‌دهد که یک مکمل زنجبیل حتی بدون تغییرات رژیم غذایی ممکن است کاهش وزن را تسهیل کند.

زنجبیل ممکن است ترشح انسولین را کاهش دهد

یک بررسی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که زنجبیل هیچ تاثیری بر میزان انسولین ندارد اما مقاومت انسولین را کاهش می‌دهد، که می‌تواند عاملی در کاهش علائم دیابت نوع ۲ باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حفظ کاهش وزن با بهبود حساسیت به انسولین ارتباط دارد.

زنجبیل ممکن است به مدیریت وزن کمک کند

همین بررسی 2018 همچنین نشان داد که مصرف زنجبیل با کاهش وزن بدن، نسبت دور کمر به باسن و گلوکز ناشتا همراه است، اگرچه تغییری در BMI مشاهده نشد.

زنجبیل می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند

در آزمایشات حیوانی، زنجبیل خواص ضد التهابی از خود نشان داده است. در آزمایشات بالینی انسانی، تحقیقات بیشتری لازم است، اما یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد کسانی که زنجبیل مصرف کرده اند، درد التهابی کمتری نسبت به یک گروه دارونما تجربه کرده اند.

از آنجا که چاقی یک حالت التهاب مزمن است، مصرف زنجبیل ممکن است به حمایت از یک تمرین منظم ورزشی کمک کند که ممکن است به کاهش وزن بینجامد.

بهداشت نیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: زنجبیل ممکن نشان می دهد کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند