Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح سؤال خود از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد کم‌کاری وزارت ارشاد در خصوص بیمه، تسهیلات و شغل پایدار هنرمندان، اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسی پاسخگوی این موضوعات نیست، گفت: اینجانب از وزیر ارشاد سؤال کردم تا وی با حضور در مجلس پاسخ دهد چه کسی مقصر کوتاهی در حق و حقوق این اقشار عزیز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: در دوران کرونا نیز شاهد بروز برخی مشکلات برای هنرمندان،‌ اصحاب رسانه و خبرنگاران بودیم اما متأسفانه سیاست درستی برای رفع این مشکلات مشاهده نکردیم.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه سؤال اینجانب در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد، گفت: وزیر ارشاد باید پاسخگوی این سؤال باشد.

وی همچنین با اشاره به سؤال دوم خود از وزیر ارشاد گفت: چندی پیش و در زمان جنگ قره‌باغ وزیر ارشاد اظهاری داشت که باعث نگرانی‌های مردم منطقه ما شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: وزیر اعلام کرد که اصناف،‌کسبه و مغازه‌ها حق استفاده از زبان محلی برای نامگذاری مغازه‌ها را ندارند.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه طبق اصل 15 قانون اساسی هر کسی باید زبان مادری خود را یاد بگیرد و از آن استفاده کند، گفت: وزیر ارشاد باید پاسخ دهد که چرا چنین اظهارنظری داشته و موجب تشویش اذهان مردم منطقه ما شده است.

وی با بیان اینکه این سؤال هم در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد، تأکید کرد: وزیر باید با حضور در کمیسیون پاسخگوی این سؤال باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: حجت الاسلام وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • حامیان گشت ارشاد
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان