Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاچاق احشام سبک وسنگین باعث ضربه خوردن به اقتصاد ومعیشت مردم شده است که باید برنامه ای برای مقابله با آن داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، امروز برای تولید نیاز به تلاش همه جانبه هست تا بتوان به نقطه ای رسید تا بتوان تا به اقتصادی پایدار دست یافت وبه همین منظور باید موانع را از سر راه برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم ترین موانع تولید قاچاق است که تاثیر زیادی در کاهش تولید و ورشکستگی کارخانه ها دارد و همچنین باعث می شود تا قیمت کالاها افزایش یابد.

دام یکی از موارد مهمی که در اقتصاد وسفره خانوار تاثیر گذاشته و با توجه به بافت اغلب مناطق کشور دیده می شود و جز مشاغلی است که از دیرباز مردم با آن همیشه در ارتباط بوده اند.

قاچاق دام واحشام  یکی از مسائلی است که که علاوه بر بالا رفتن برخی قیمت ها حتی می تواند باعث از بین رفتن شغلی برای جوانان باشد.

وجود دو میلیون 200 هزار رأس دام سبک و سنگین در ایلام، این استان را به یکی از قطب‌های مهم دامداری و تهیه فراوردهای دامی تبدیل کرده است منابع دامی استان ایلام، وجود 432 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و کوچ عشایر استان به مناطق مرزی، طمع سودجویان اقتصادی را برای قاچاق دام در ایلام دوچندان کرده است.

قطعا این آمار در مقیاس کشوری بزرگتر است که همین مسئله باعث شده تا سود جویان به طمع بیفتند برای قاچاق دام می‌طلبد مسئولان در این راستا چاره‌اندیشی کنند و برنامه ای برای مقابله با این موضوع داشته باشند.

مسئله  سود تدبیر و قاچاق دام باعث پر کشیدن گوشت قرمز از سفره مردم شده وهمین مسئله در خصوص تغذیه می تواند مشکلاتی را در سطح جامعه به وجود بیاورد.

افزایش بی رویه قاچاق دام

سردار "کیاست سپهری" ،  فرمانده مرزبانی ایلام  در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه عشایر مرزبانان خوبی برای مرزها هستند، گفت: ۱۱ هزار عشایر در جدال مرزی استان بدون هیچ گونه مشکل خاصی در حال تولید محصولات دامی هستند.

وی اظهار کرد: به علت اختلاف قیمت ها در مرزها و یکسری موضوعات دیگر، طبع قاچاق احشام در ایلام بالا است به همین علت احشام از استان های دیگر به سمت ایلام و در نهایت مرزها سرریز می شود و می طلبد با این موضوع بعنوان پدیده قاچاق دام مبارزه کنیم.

 سپهری بیان داشت: سود حاصل از این قاچاق نه تنها فقط به جیب دلالان می رود بلکه اثرات منفی ناشی از آن بر روند اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم اثر می گذارد.

 فرمانده مرزبانی ایلام خاطر نشان کرد: بایستی طرح پلاک گذاری احشام در سایر استان ها نیز اجرا شود؛ با اجرای این کار ۸۰ درصد از میزان قاچاق احشام جلوگیری می شود.

 وی در ادامه گفت: میزان کشفیات احشام به نسبت سال گذشته با رشد شش برابری همراه شده بطوریکه امسال هشت هزار و ۲۰۰ راس انواع احشام سبک و سنگین به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان در نوار مرزهای استان ایلام کشف شده است.

 سپهری خاطر نشان کرد: نقش رسانه ها بعنوان رابط میان مردم و  مسئولان، تنویر افکار عمومی، ابهام زدایی و اطلاع رسانی، بر کسی پوشیده نیست و انتظار می رود قبل از انتشار مطالب، صحت اخبار پیگیری شود چرا که مسائل امنیتی پیچیدگی خاص خود را دارد.

 اثرات منفی قاچاق دام در اقتصاد ومعیشت مردم 

"علی فریادی" کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: کشورهای همسایه به شدت به واردات دام از ایران وابسته هستند  و کاهش اعتبار پول ملی و نرخ ارز باعث شده تا قاچاق دام در حال افزایش باشد.

وی  با بیان اینکه قاچاق دام زنده موجب افزایش قیمت گوشت می شود، افزود: تولیدکنندگان به دلیل رشد چشم‌‌گیر قیمت نهاده‌های دامی، واکسن و... در ماه های اخیر دام زنده را قاچاق می‌کنند.

فریادی در ادامه گفت: باید برنامه ریزی ها وسیاست ها در جهت حمایت از مردم باشد و از تولید کنندگان دام طوری حمایت کرد که دام ها حتما روانه بازار مصرف ودر نهایت به خانوار برسد.

این در حالی است که علی اکبر بسطامی  عضو کمیسیون تلفیق مجلس  مجلس گرانی گوشت را ناشی از افزایش قیمت نهاده های دامی و بازار سیاه ناشی از قاچاق دام دانست و گفت: گرانی گوشت ریشه در بازار سیاه ، دلالان و قاچاق دام دارد که این مساله باعث کوچک تر شدن سفره خانوار وفشار اقتصادی به مردم شده است.

وی افزود : مساله قاچاق دام واحشام با جدیت در مجلس پیگیری می شود وانتظار داریم با همراهی دولتمردان در وضعیت بهتری قرار داشته باشیم وقیمت گوشت کاهش یابد.

خلا برنامه ریزی منسجم برای حمایت از تولید کنندگان

"اکبر منت نیا " از دامداران چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه دامداران با مشکلاتی رو.به رو هستند که هزینه تولید دام را افزایش داده واز این رو قیمت تمام شده برای مشتری بالا می باشد.

وی افزود: مکان ، بیماری ها ، خطرات احتمالی ، تامین خوراک دام از جمله مسائل ومشکلات دامداران هست که هر عامل برعامل دیگری تاثیر گذار هست وگاها مشاهده می شود که دام  ها تلف می شود ویک بیمه خوب برای پوشش آن ها وجود ندارد.

منت نیا در ادامه گفت: قچاق دام برای برخی افراد سودجو به صرفه تر است زیرا در نهایت قیمت ها تمام شده بالا می رود و.به دلیل اختلاف قیمت سودهای کلانی نصیب دلالان می شود.

وی تصریح کرد: باید برنامه ای برای حمایت از دامداران و مقابله با قاچاق دام وجود داشته باشد تا در نهایت دام ها به بازار مصرف عرضه شوند.

 

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: قاچاق دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد