Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@04:26:08 GMT

زودتر واکسن کرونا بزنیم یا صبر کنیم؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۶۳۳

ساعت24-موضوع تزریق یا عدم تزریق واکسن همچنین تزریق چه نوعی از واکسن، چالش جدی این روزهای کرونایی است که ذهن‌ها را بسیار به خود مشغول کرده است.

دکترای تخصصی بیوتکنولوژی دارویی درباره انواع واکسن‌های کشف شده در دنیا تا به امروز گفت: حدود یک سال است که ویروس کووید۱۹ وارد کشورمان شده است و بازگشت به حالت طبیعی به موفقیت واکسن‌ها وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احمد غلامی در شیراز با اشاره به سرعت شگفت‌انگیز تولید واکسن اظهار داشت: سرعت تولید واکسن صاحب رکورد شده است چرا که در حالت عادی تولید یک واکسن تا رسیدن به فاز انسانی معمولاً بین ۳ تا ۹ سال طول می‌کشد. 

وی افزود: تاکنون ۶۹ واکسن به مرحله بالینی رسیده که ۲۶ مورد به فاز ۲ و ۳ کلینیکال ترایال رسیده است، همچنین به جز این ۸۵ واکسن دیگر هم در مرحله پیش بالینی است. 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراحل آزمایش واکسن را شامل مرحله پیش بالینی، فاز اول: سلامت، آزمایش بر گروه کوچک، مرحله تعیین دوز، فاز دوم: آزمایش بر گروه‌های چند صد نفره، مرحله بررسی اثربخشی و سلامت، فاز سوم: آزمایش بر گروه‌های چند هزار نفری مرحله چهارم مقایسه با پلاسبو، بررسی درصد اثربخشی، مرحله تایید محدود و تایید نهایی، فاز چهارم: بررسی‌های پس از فروش عنوان کرد. 

وی افزود: تا ساعت ۲۳ پنجم بهمن ماه از هشت میلیارد نفر در دنیا کمتر از ۶۴ میلیون نفر واکسینه شده اند که بیشترین آنها در آمریکا، چین، انگلیس، اسرائیل و امارات متحده عربی بوده اند. 

غلامی افزود: از نظر درصد، رژیم اشغالگر قدس، امارات متحده عربی، بحرین و انگلیس بیشترین استفاده‌کنندگان از واکسن بوده‌اند. 

وی گفت: انواع پلتفرم‌های مورد استفاده در تولید واکسن کووید، شامل واکسن غیرفعال شده یا تضعیف شده است که این روش قدیمی، خودِ ویروس با متدهای مختلف آن را تضعیف یا غیر فعال می کنند و ۷۰ تا ۸۰ درصد اثربخشی دارد. 

وی ادامه داد: واکسن ساب یونیتی یا پپتیدی، سالم ترین اما احتمالاً کم اثرترین واکسن با ۵۰ تا ۶۵ درصد اثربخشی است. 

غلامی همچنین واکسن های ژنتیکی یا نوکلئیک اسیدی را نسل جدید واکسن‌ها و شامل دو نوع RNA و DNA عنوان کرد و افزود: این واکسن‌ها ناشناخته و طبق علائم ظاهری، موثرترین هستند که با استفاده از نانوساختارها تهیه می‌شوند. 

وی ضمن اشاره به واکسن DNA یا آدنوویروسی گفت: علاوه بر آن، واکسن RNA شامل فایزر- بیونتک (فاز دوم) و مدرنا آمریکا (فاز سوم) است که دستاورد بزرگ و تاریخی برای داروهای ژنتیکی محسوب می‌شود. 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه علی‌رغم موفقیت این واکسن هنوز نگرانی‌های جدی در مورد آن برطرف نشده است، اظهار داشت: تاکنون هیچ واکسن ژنتیکی تایید شده و نهایی نداشته ایم، در گذشته نیز واکسن‌های ژنتیکی قبلی شکست خورده یا رها شده اند. 

غلامی با بیان اینکه بسیاری از واکسن ها مثل واکسن کووید استرالیا در فاز سوم حذف شده‌اند یادآور شد: تاییدیه های صادر شده محدود به برخی کشورها یا استفاده اورژانسی است و هنوز هیچ واکسنی همه مراحل اطمینان بخشی را نگذرانده است. 

وی تاکید کرد: تبلیغات و عجله شرکت‌ها به طور عمده، اغراض سیاسی و اقتصادی دارد تا جنبه بهداشتی درمانی، پس بهتر است تعجیل نکرده و اصول بهداشتی درمانی را رعایت کنیم.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید