Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از مواد ضد عفونی کننده دست می تواند با آسیب چشمی در افراد مختلف به ویژه در کودکان همراه باشد.

افزایش قابل توجه استفاده از مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل در دوران همه گیری کووید-۱۹ با برخی پیامدهای خطرناک و ناخواسته همراه است که از آن جمله می توان به آسیب چشمی در کودکان اشاره کرد.

پزشکان با بررسی اطلاعات مرکز کنترل مسمومیت فرانسه و بیمارستان اطفال پاریس دریافتند که آسیب چشمی بچه های زیر ۱۸ سال در یک دوره پنج ماهه در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ هفت برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "سونال تولی" سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا که یافته های این مطالعه را بررسی کرده است، گفت: آسیب چشمی ناشی از قرار گرفتن در معرض ضد عفونی کننده دست یک مشکل شناخته شده است. این نگرانی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان و کادر درمان نیز وجود دارد.

همچنین به گفته کارشناسان هندی، مواد ضد عفونی کننده دست بیشتر از اتانول یا ایزوپروپیل الکل (۶۰ تا ۹۵ درصد) تشکیل شده اند که برای ساختارهای ظریف مانند بافت حساس چشم، سمی هستند.

به همین ترتیب قرار گرفتن در معرض مواد ضد عفونی کننده ممکن است به دلیل ایجاد زخم قرنیه منجر به نابینایی شود. افزایش استفاده از این محصولات در طول همه گیری کووید-۱۹، کودکان را در برابر آسیب های ناشی از چشم آسیب پذیرتر کرده است.

در این بررسی پزشکان فرانسوی موارد گزارش شده آسیب چشمی و موارد تماس با اورژانس ناشی از قرار گرفتن در معرض ضد عفونی کننده دست در میان کودکان زیر ۱۸ سال را مورد بازبینی قرار دادند.

در بین ماه های آوریل تا اوت ۲۰۱۹، حدود ۱.۳ درصد از موارد تماس با مرکز کنترل مسمومیت فرانسه مربوط به آسیب چشمی بوده اما در این بازه زمانی در سال ۲۰۲۰ این آمار به ۹.۹ درصد رسیده است. در واقع در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۳ مورد گزارش شده در حالیکه سال گذشته ۲۳۲ مورد ثبت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیسن نت، همچنین بیشتر موارد گزارش شده آسیب چشمی ناشی از مواد ضد عفونی کننده، خفیف بوده اند هرچند مواردی از التهاب قرنیه نیز گزارش شده است. چندین کودک نیز به ضایعات جدی قرنیه دچار شده اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مواد ضد عفونی کننده ضد عفونی کننده دست آسیب چشمی گزارش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ همزمان با هفته زمین پاک پویش «زنده باد درخت» که نوید دهنده بهینه شدن ۴۰ بوستان اختصاصی برای مادران و کودکان در پایتخت است.

به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در فضای شهری پایتخت اکران شد.

بر اساس این گزارش، این بوستان‌های بهینه شده توسط شهرداری تهران از امکاناتی مانند: ایستگاه تندرستی بزرگسالان، اتاق مادر و کودک، زمین بازی کودکان و مسیر تندرستی برخوردار است.

در متن این پویش از عبارت‌هایی همچون: «شهر حق شماست» و «خوش بگذره» استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • حساسیت فصلی کودکان
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان