Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:11:22 GMT

مرد حافظه جهان از ثبت رکورد جدید خبر داد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۷۸۶

مرد حافظه جهان از ثبت رکورد جدید خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدرضا حسن زاده در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در ابتدا با اشاره به وضعیت تحصیلی خود گفت: علاقه چندانی به درس و تحصیل نداشتم و این موضوع باعث اخراج من از مدرسه شد.

وی گفت: بعد از آن به صورت اتفاقی یبا تکنیک های تقیویت حافظه توسط مهندس مرتضی نصرت آشنا شدم و پس از مطالعه این تکنیک‌ها مسیر زندگیم عوض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرد حافظه جهان با بیان اینکه تصمیم مهمی در زندگی خود گرفته بودم و سعی می کردم دیگر آن دانش آموز اخراجی سال های قبل نباشم، افزود: به همین خاطر کلاس هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر موسسه های مربوطه در مورد تقویت حافظه برگزار می شد شرکت و مدارک معتبری کسب کردم.

حسن زاده گفت: علاوه بر مدارک داخلی، مدارک معتبری از کشورهای مالزی، اتریش، کانادا و سایر کشورها در مورد تقویت و تکنیک های حافظه کسب کردم.

وی ادامه داد: حضور در کلاس های داخلی من را راضی نمی کرد بنابراین به سراغ کلاس های بین المللی تقویت حافظه رفتم، در اکثر کلاس‌های تقویت حافظه شرکت کردم و اساتید بزرگ دیگری در ایران و اساتید بین‌المللی حافظه من را در رسیدن به اهدافم کمک کردند.

وی افزود: پس از اینکه متوجه شدم استاد «تونی بوزان» رئیس مسابقات جهانی حافظه ‌کلاس تقویت حافظه برگزار می کند، در کلاس این استاد بزرگ حافظه به یادگیری تکنیک های مختلف پرداختم.

وی با بیان اینکه دانشجوی ارشد «پروفسور تونی بوزان» بودم و به صورت حضوری از مطالب جدید و کاربردی این استاد بزرگ استفاده کردم، افزود: بعد از اینکه به صورت کامل کلاس ها و تکنیک های تقویت حافظه را سپری و مدارک های بین المللی را اخذ کردم تصمیم گرفتم در مورد شکستن رکوردهای گینس در مورد حافظه تمرکز کنم.

حسن زاده گفت: بعد از مطالعه در این باره متوجه شدم در زمینه حافظه سه مورد رکورد وجود دارد برای ثبت هر سه مورد به گینس درخواست نوشتم و آنها موافقت خود را اعلام کردند.

مرد حافظه جهان در مورد رکورد اول خود گفت: رکورد اولم که در شهریور ماه سال گذشته ثبت شد مربوط به حفظ لغات انگلیسی بود.

وی افزود: رکورد قبلی حفظ لغات انگلیسی مربوط یک خانم هندی بود که وی در عرض یک دقیقه ۵۱ لغت را حفظ کرده بود و من برای شکستن رکورد او باید بیشتر از این تعداد را حفظ می کردم.

حسن زاده ادامه داد: من نیز تلاش خود را چندین برابر کرده و تعداد لغت های حفظ کرده خود را در یک دقیقه به ۵۳ لغت انگلیسی افزایش دادم و به این ترتیب رکورد قبلی را شکستم.

مرد حافظه جهان در مورد رکوردهای جدید خود گفت: بر اساس اعلام مشاوران گینس و آمادگی ذهنی و تکنیک های حافظه، حافظه خود را قوی کرده و پرورش داده ام به زودی رکورد دوم خود را که در مورد حفظ اعداد است ثبت می کنم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اعداد حفظ شده در یک دقیقه ۱۱۰ عدد است و مشاوران گینس اعلام کرده اند باید اعدادی بیشتری از این تعداد را در یک دقیقه حفظ کنم تا این رکورد نیز شکسته شده و با نام تبریز ثبت شود.

حسن زاده گفت: سومین مورد در زمینه ثبت رکورد در مورد حافظه ، حفظ اسامی افراد است که این اسامی در ۲ دقیقه حفظ می شود .

وی در پاسخ به این سوال که حس خود را نسبت به ثبت رکورد در گینس بگویید، گفت: به عنوان یک ایرانی خیلی احساس خوشحالی و غرور می کنم که این رکوردها با نام کشور ایران ثبت شده است ولی متاسفانه چون کشور ما در تحریم است باید هزینه زیادی برای ثبت رکورد در گینس پرداخت شود ولی من به خاطر کشورم و شهرم می خواهم این افتخار برای خودمان ثبت شود.

نویسنده کتاب «مولتی ویتامین ذهنی»  با ذکر یک مثال در مورد نحوه کتابخوانی افرادی که تکنیک های تقویت حافظه را یاد گرفته اند، خاطرنشان کرد: فردی که تکنیک و مهارت کتاب خواندن و مطالعه را می داند آن کتاب را در طی یک ساعت خوانده و تمام می کند و معنی و مفهوم آن را به خوبی درک می کند ولی فردی که فاقد مهارت کافی در مطالعه و کتابخوانی است آن را در طی پنج ساعت و بدون تمرکز و یادگیری مفهومی می خواند.   

حسن زاده با اشاره به اینکه برخی افراد از ضعف حافظه خود گلایه می کنند، افزود: حافظه هیچکس ناقص نیست، دلیل اینکه مطالب در ذهن نمی ماند این است که سازماندهی صورت نمی گیرد، شما با انبوهی از مطالب درگیر هستید ولی نمی توانید این مطالب را در زمان لازم به ذهن بیاورید برای اینکه این مطالب طبقه بندی و سازمان دهی نشده اند، تکنیک های تقویت حافظه انسان را برای ساماندهی ذهن کمک و یاری می کند.

وی گفت: من برای تقویت ذهن و شکست رکورد جهانی پنج سال تلاش کردم و تلاش هایم را از دوران دبیرستان شروع کردم.

حسن زاده افزود: از سال ۹۳ روی قدرت حافظه و تمرکز ذهن تمرین کردم و در زمینه تقویت و تکنیک‌های حافظه، تندخوانی و به ذهن سپاری سریع تکنیک‌های مختلفی انجام دادم.

وی با بیان اینکه تکنیک های تقویت حافظه را به دیگران نیز آموزش می دهم، افزود: رکورد برای شکستن است و رکورد من باید توسط دانشجویانم شکسته شود نه توسط افراد دیگر از سایرکشورها، چون این رکورد  افتخار کشورمان ایران است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز کتاب رکوردهای گینس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز کتاب رکوردهای گینس آذربایجان شرقی تبریز کتاب رکوردهای گینس اخبار کنکور تکنیک های تقویت حافظه ثبت رکورد یک دقیقه حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Moto G85 5G با قیمت تقریبا 300 یورو نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت موتورولا در سال گذشته گوشی هوشمند Moto G84 5G را وارد چندین بازار کرد، اکنون نیز قصد دارد گوشی جدیدی به نام Moto G85 5G را عرضه کند؛ این محصول با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت تقریباً ۳۰۰ یورو در نیمه دوم سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هنوز اطلاعات کاملی در مورد گوشی Moto G85 5G منتشر نشده است، در حالی که مدل قبلی این گوشی، Moto G84 5G دارای یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی FHD+ pOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی ۱۳۰۰ نیت است، این محصول به تراشه Snapdragon 695 مجهز شده است و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است، البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه microSD حافظه آن را تا یک ترابایت افزایش دهند.

یک دوربین دوگانه روی پنل پشتی پوشی Moto G84 5G تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی می‌‏شود، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی واقع شده است؛ انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر ویژگی‌های گوشی Moto G84 5G می‌توان به حسگر اثرانگشت پایین نمایشگر، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، میکروفون‌های دوگانه و اسپیکرهای استریو اشاره کرد، این محصول گواهی IP54 را نیز دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب مقاوم است.

کد خبر 750968

دیگر خبرها

  • تکنیک ناب بنجامین ششکو بازیکن مدنظر میلان / فیلم
  • تکنیک و مهارت‌های آلبرت گودمونسون بازیکن ایسلندی جنوا / فیلم
  • لپ‌تاپ Infinix GT Book چه مشخصاتی دارد؟
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟