Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-گزینه نمایندگی دولت جدید آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به برنامه خود برای مقابله با مواضع ضد رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، از کشورهای امضاکننده توافق‌های سازش خواست از تل‌آویو در مجامع بین‌المللی حمایت کنند.

«لیندا توماس-گرینفیلد» گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در دولت جدید این کشور، وعده داد که با مواضع ضد اسرائیلی در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل مقابله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرینفیلد طی اظهاراتی در جلسه بررسی صلاحیت خود در مجلس سنای آمریکا گفت: «من مشتاق ایستادن در کنار اسرائیل، ایستادن مقابل حملات ناعادلانه به اسرائیل و قطعنامه‌های بی‌امان علیه اسرائیل هستم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی ضمن اشاره به برنامه‌های خود برای همکاری با همتایان اسرائیلی جهت تقویت امنیت رژیم صهیونیستی در جوامع بین‌المللی، اظهار داشت: «مشتاق همکاری با اسرائیل برای تدوین یک استراتژی هستم تا با کشورهایی که به دنبال تخصص‌هایی برای اقدامات توسعه‌ای خود هستند، تعامل کند».

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره توافق‌های سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز توضیح داد: «امیدوارم آن کشورهایی که اسرائیل ذیل توافق‌های آبراهام به رسمیت شناخته‌اند، فرصت‌ها برای همکاری در سازمان ملل و حمایت از حضور اسرائیل در آن را دریابند».

بر اساس این گزارش، گرینفیلد در ادامه جنبش تحریم اسرائیل موسوم به «بی‌دی‌اس» را غیرقابل قبول خوانده و مدعی شد: «این اقدامات حول محور ضد یهودی هستند و مهم است که به آنها اجازه ندهیم در سازمان ملل شنیده شوند. من قصد دارم علیه آنها فعالیت کنم».

وی همچنین خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد به شورای حقوق بشر سازمان ملل - که دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» به دلیل مواضع ضد اسرائیلی از آن خارج شده بود - بازگردد.

گزینه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت که بر روی به چالش کشیدن چین و تقابل با دستورکار دولت پکن تمرکز خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان ملل مواضع ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

 به گفته افراد مطلع، ایالات متحده و متحدانش نگران هستند که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت مقامات اسرائیلی را درست در زمانی که این رژیم به توافق آتش‌بس با حماس نزدیک‌تر شده است صادر کند و به ادعای آن‌ها به طور بالقوه توافق را به خطر بیندازد.

به گزارش بلومبرگ، به گفته دو فرد آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، اگر دیوان کیفری بین‌المللی به صدور احکام خود ادامه دهد، اسرائیل از آتش‌بس عقب‌نشینی خواهد کرد. گروه هفت تلاش دیپلماتیکی را برای رساندن این پیام به دادگاه مستقر در لاهه آغاز کرده‌اند.

 به گفته این منابع دیوان کیفری بین‌المللی در حال بررسی حکم‌های بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی و همچنین رهبری حماس به دلیل جنگ در غزه است. نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ممکن است در میان کسانی باشد که هدف دادگاه عالی هستند.

به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده با این تحقیقات مخالف است و ادعا می‌کند که دیوان کیفری بین المللی در این شرایط صلاحیت قضایی ندارد. دو نفر از این افراد گفتند که شکاف بین اسرائیل و حماس برای آزادی اسرا در هفته‌های اخیر کاهش یافته و اکنون توافق نزدیک است. 

سخنگوی دیوان بین‌المللی کیفری از اظهار نظر خودداری کرد و سخنگویان کاخ سفید بلافاصله در این باره اظهار نظر نکردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از رهبران حماس خواسته تا به سرعت در مورد شرایط اسرائیل برای آتش‌بس موقت تصمیم بگیرند. بلینکن روز دوشنبه در یک رویداد ویژه در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض مدعی شد که اسرائیل در پیشنهاد‌هایی که در جریان مذاکرات با میانجیگری قطر و مصر برای آزادی اسرای اسرائیلی در دست حماس ارائه شده است، «بسیار سخاوتمند» بوده است.

نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که اسرائیل آماده پذیرش آزادی ۳۳ اسیر است که از حداقل ۴۰ اسیر در مرحله اول آتش بس جدید کمتر است. حماس گفته است که نمی‌تواند ۴۰ زن، سالخورده یا اسیر بیمار را در ازای آتش‌بس شش هفته‌ای آزاد کند، زیرا اسرای کافی در این شرایط ندارد.

در همین حال متحدان گروه هفت اسرائیل را تحت فشار قرار داده‌اند تا تهاجم به رفح را که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، متوقف کند. یکی از منابع گفت که توافق می‌تواند به پایان دادن به جنگ در غزه کمک کند و حمله به این شهر را متوقف کند.

ایالات متحده و سایر کشور‌های گروه ۷ بار‌ها نتانیاهو را تحت فشار قرار داده‌اند تا برای محافظت از غیرنظامیان در غزه بیشتر تلاش کند و در عین حال متحدان سرسخت او و تامین کنندگان تسلیحات اسرائیل باقی مانده‌اند.

ایالات متحده هرگز یکی از طرفین دیوان کیفری بین‌المللی نبوده است -نهادی که کار خود را در سال ۲۰۰۲ به عنوان «آخرین دادگاه» برای قربانیان نسل کشی، جنایات جنگی و سایر جنایات آغاز کرد. با این حال، جو بایدن تحریم‌های اعمال شده علیه دیوان کیفری بین المللی در دوران دولت ترامپ را لغو کرد و در برخی موارد به ویژه در مورد اتهامات جنایات جنگی روسیه در اوکراین با آن همکاری کرده است.

کریم خان، دادستان ارشد دادگاه، در ماه فوریه گفت که به شدت نگران رفتار نیرو‌های اسرائیلی و همچنین شرایط اسرای اسرائیلی توسط نیرو‌های حماس است. او در آن زمان گفت: «کسانی که از قانون پیروی نمی‌کنند، نباید بعداً وقتی دفتر من طبق دستور خود اقدام می‌کند، شکایت کنند.»

دیوان بین‌المللی کیفری جدا از دیوان بین‌المللی دادگستری، نهاد اصلی قضایی سازمان ملل که نمی‌تواند افراد را محاکمه یا مجازات کند، کار می‌کند. این دادگاه در ژانویه حکم داد که اسرائیل باید برای جلوگیری از کشته شدن یا زخمی شدن فلسطینی‌ها اقدام کند.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه به تمامی هیات‌های اعزامی اسرائیل در سراسر جهان دستور داد تا برای موجی علیه اسرائیل، پس از گزارش‌هایی مبنی بر احکام احتمالی، آماده شوند. او گفت صدور این حکم به نیرو‌های اسرائیل آسیب می‌رساند و «باعث تقویت روحیه سازمان حماس و محور اسلام رادیکال می‌شود که ما علیه آن می‌جنگیم.»

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است