Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- شهردار همدان گفت: پاسداشت بزرگان و مفاخر حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری، فلسفی وغیره بستر توسعه پایدار همدان را رقم خواهد زد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین رونمایی از تمبر یادبود نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی همدان با حضور رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون خدمات شهری شهردار و برخی از مدیران شهری و تعدادی از داوران و شرکت کنندگان این سمپوزیوم در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی منجر به توسعه گردشگری همدان خواهد شد

شهردار همدان در این مراسم که به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان برگزار شد، اظهار داشت: پاسداشت بزرگان و مفاخر حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری، فلسفی وغیره بستر توسعه پایدار همدان را رقم خواهد زد و برگزاری این سمپوزیوم‌ها نقش مهمی در معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران خواهد داشت.

عباس صوفی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری نگاه همه جانبه و توسعه محور در تمامی عرصه‌های عمرانی، اجرایی، خدماتی و فرهنگی مورد توجه است که در همین راستا پاسداشت و بزرگداشت مفاخر همدان در اولویت قرار دارد و معتقدم غفلت در این حوزه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری این سمپوزیوم ملی منجر به توسعه گردشگری همدان خواهد شد، گفت: در کنار اجرای فاز نخست این پروژه فرهنگی به دنبال برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی مشاهیر معاصر همدان هستیم که از تمامی صاحب نظران، هنرمندان و اهالی رسانه درخواست داریم در این حوزه به ما کمک کنند و امیدوارم به زودی شاهد احداث پارک مشاهیر و نصب سردیس این مفاخر در این پارک باشیم.

 علما، فضلا، شعرا، ادبا و بزرگان؛ اصالت و هویت پایتخت تاریخ وتمدن بودن شهر همدان هستند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم گفت: وجود علما، فضلا، شعرا، ادبا و بزرگان و مفاخر نامی و برجسته همدان، حکایت از اصالت و هویت منحصربفرد پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارد که بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد که خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان نسبت به این حوزه اهتمام ویژه‌ای دارند.

سیدمسعود عسگریان ادامه داد: برگزاری این سمپوزیوم ملی فرصت خوبی در معرفی و شناساندن مشاهیر همدان در سطوح ملی و بین المللی است چرا که در واقع صحه‌ای بر اصالت دیرین همدان دارد.

وی با تأکید بر این که معرفی همه جانبه مشاهیر و مفاخر همدان به شهروندان و گردشگران ضرورت دارد، گفت:‌ در کنار اجرای سردیس این مشاهیر، انتظار می‌رود شرح مختصری از زندگی نامه این بزرگان نیز آورده شود تا شهروندان به ویژه نسل فعلی و همچنین گردشگران با بزرگان و مفاخر همدان که شناسنامه این دیار هستند بیش از پیش آشنا شوند.
 
 رویکرد فرهنگی شورای شهر و شهرداری همدان در سه سال اخیر جای تقدیر دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: در زمینه توسعه منطقه‌ای و جغرافیایی باید به تمامی حوزه‌ها توجه شود که در این مسیر نگاه حمایتی و همه جانبه به حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

احمدرضا احسانی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و ارزش افزوده به همراه دارد و منجر به کاهش بزه اجتماعی در جامعه می‌شود که خوشبختانه در سه سال اخیر شاهد رویکرد مثبت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان به این حوزه هستیم که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد:‌ تعامل مجموعه مدیریت شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به جریان سازی فرهنگی خواهد شد که در نتیجه آن شاهد افزایش مشارکت شهروندان در مسیر توسعه شهری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه سازی همدان نقش مهمی در تحقق اهداف و چشم اندازهای گردشگری همدان رقم خواهد زد، بیان کرد: همدان ظرفیت‌های غنی و بی نظیری در تمامی حوزه‌ها دارد که بایستی با افزایش تعامل و همکاری‌های دوسویه در جهت بهتر شدن زندگی شهروندان گام‌های جدی را در این زمینه شاهد باشیم.

 23 سردیس مشاهیر شهر همدان ساخته می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز در ابتدای این مراسم به بیان جزئیات برگزاری این سمپوزیوم پرداخت و گفت: همدان دارای مفاخر و مشاهیر نامی در جهان است که هر کدام از این چهره‌ها سند اعتباری برای پیشینه پایتخت تاریخ و تمدن ایران به شمار می‌روند که باید از این ظرفیت عظیم در جهت معرفی و شناساندن هر چه بهتر همدان در سطوح ملی و بین المللی استفاده کرد.

وحید علی ضمیر تصریح کرد: این سمپوزیوم به دلیل تعدد مشاهیر و مفاخر نامی همدان و با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی و اساتید برجسته همدان شناسی در یک بازه زمانی چند ساله پیگیری و نهایی شده است که در دو فاز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست تعداد 23 سردیس مشاهیر قبل از قرن سیزده هجری شمسی در حوزه‌های مختلف طراحی و اجرا خواهد شد که در همین راستا و در فاز دوم شاهد اجرای سردیس مشاهیر دوره معاصر خواهیم بود.

علی ضمیر عنوان کرد: شروع این برنامه از ابتدای مهرماه امسال کلید خورد که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تأکید ویژه شهردار طراحی و اجرای سردیس مشاهیر همدان در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفت.

وی افزود: 15 آذرماه فراخوان ارسال رزومه از سوی فعالان این حوزه آغاز شد که خوشبختانه شاهد استقبال بی نظیر 80 نفر از هنرمندان و افراد شاخص مجسمه ساز کشور بودیم که در نهایت در 20 دی ماه آثار و سوابق دریافتی توسط سعید شهلاپور، بیژن غنچه پور و حسین علی عسگری از بزرگان عرصه مجسمه ساز کشور بررسی و داوری شد.

معاون شهردار همدان ادامه داد: پس از داوری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته 30 هنرمند شاخص مجسمه ساز در دو بخش اصلی و رقابتی شناسایی و معرفی شدند که در بخش اصلی 16 نفر از این هنرمندان طراحی و ساخت ماکت سردیس مشاهیر را انجام خواهند داد و 14 هنرمند دیگر نیز در بخش رقابتی و در دو گروه هفت نفره اقدام به ساخت ماکت خواهند کرد.

240 اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی همدان ارسال شده است16 هزار سند با موضوع انقلاب اسلامی در همدان نگهداری می‌شودنماینده ولی فقیه در استان همدان: راهکار حل مشکلات امروز کشور؛ دولت جوان انقلابی است

علی ضمیر بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بعد از نهایی شدن ماکت‌های طراحی شده، افتتاحیه رسمی این سمپوزیوم در دهه اول اسفندماه با حضور بزرگان، مسوولان و رسانه‌ها برگزار خواهد شد که امیدواریم در اوایل سال آینده شاهد نصب سردیس‌ها باشیم.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سمپوزیوم ملی مجسمه سازی شورای اسلامی شهر بزرگان و مفاخر پایتخت تاریخ سردیس مشاهیر شهردار همدان خواهد شد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهر ارومیه دارای ۲۷ محله بازآفرینی و کلی دارایی شهری هستیم که می‌شود با مولدسازی آنها هم چاره‌ای برای محلات کم‌برخوردار اندیشید و هم گره‌ای از مشکلات مردم و شهر ارومیه را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، توماج وحیدافشار در دیدار با استاندار آذربایجان غربی به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: امیدوارم مشکل جمعیتی و آماری شهر ارومیه در زمان مدیریت آقای استاندار حل شود.

وی ضمن تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها افزود: امروز یکی از بزرگترین مشکلات شهر ارومیه در تلقی کردن شهر ارومیه به عنوان کلان‌شهر مشکل آماری و جمعیتی است که امیدوارم در جهت بهره‌مندی شهر ارومیه از امکانات و تسهیلات دولتی و اعتبارات ملی این مشکل حل شود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهر ارومیه دارای ۲۷ محله بازآفرینی و کلی دارایی شهری هستیم که می‌شود با مولدسازی آنها هم چاره‌ای برای محلات کم‌برخوردار اندیشید و هم گره‌ای از مشکلات مردم و شهر ارومیه را رفع کرد.

وحیدافشار در ادامه با بیان اینکه برای رهایی از مشکلات شهری نیاز به نگاه مثبت و ویژه مقام عالی استان است، تصریح کرد: قطعاً بدون همکاری و هم‌فکری و نیز همیاری دستگاه‌های اجرایی نمی‌توان به توسعه و آبادانی شهر و رهایی از مناطق محروم فکر کرد.

وی ضمن تشکر از نگاه ویژه و حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی از مدیریت شهری عنوان کرد: شورا در جهت پیشبرد اهداف و سیاست‌های اصلی خود که خدمت به مردم و توسعه شهر ارومیه بوده و با تمام توان در کنار و هم‌پای دولت است و در جذب منابع ملی و توسعه مناطق محروم نگاه و دستورات مقام عالی استان می‌تواند قطعاً برای مدیریت شهری مؤثر باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی شهر ارومیه موضوع ترافیک شهر ارومیه است و امید است با تمرکززدایی نهادها و ادارات داخل شهر ارومیه تعیین تکلیف و با دستورات شخص آقای استاندار این مشکل حل شود.

کد خبر 749061

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد