Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت امور خارجه آلمان در صفحه توییترش نوشت که هایکو ماس وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه گفت و گویی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه جدید آمریکا انجام داد که در آن درباره همکاری بر سر طیف گسترده ای از مسائل از جمله چین و ظرفیت هسته ای ایران موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت امور خارجه آلمان در این باره نوشت: هر دوی آن ها پیرامون همکاری درباره طیف گسترده ای از مسائل مانند نقش جهانی چین، برجام (توافق هسته ای)، کار مشترکمان در افغانستان و مبارزه با تغییرات آب و هوایی موافقت کردند. 

بر اساس این گزارش، توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت جهانی از جمله آلمان،  فرانسه،  انگلیس،  روسیه،  چین و آمریکا انجام شد که به موجب آن، ایران متعهد شد در ازای بهره مندی از منافع اقتصادی با رفع تحریم های اعمال شده بر آن، فعالیت هسته ای اش را محدود کند. 

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن این توافق از آن خارج شده و تحریم های متعددی بر ایران اعمال کرد. 

ایران با گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه عادی سازی روابط اقتصادی با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آن، اعلام کرد که تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش می دهد. البته به گفته مقامات ایران،  این اقدامات در صورت عملی شدن تعهدات تمامی اعضای برجام،  بازگشت پذیر خواهند بود. 

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در وعده های انتخاباتی اش گفته بود که در صورت  «بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش» ، به توافق هسته ای هسته ای باز می گردد. 

کد خبر 581744 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام آلمان آمریکا - جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام آلمان آمریکا جوزف بایدن توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان