Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری گفت: برخورداری از سواد رسانه ای و یادگیری آن برای تمامی اقشار و سنین جامعه ما سهم مطلوبی در عدم باورپذیری شایعات فضای مجازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن باقری»، امروز (پنج شنبه 9 بهمن) در همایش فرماندهان پایگاه های ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپیدان گفت: با تلاش بسیجیان در گردان های سایبری بسیج به جنایت و دشمنی دشمنان در فضای مجازی، پاسخ رسانه ای لازم داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری در اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی، مدیریت و حکمرانی فضای مجازی را فراهم می کند و از ویژگی های شبکه ملی اطلاعات می توان به عنوان بستری امن و متکی بر زیرساخت های داخلی برای کاربران فضای مجازی اشاره کرد.

باقری تاکید کرد: کوتاهی برخی از مسئولان در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات، موجب شده است تا مطالبات رهبری درباره فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات روی زمین بماند.

وی ادامه داد: دشمنان، امروز ما را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در فضای مجازی را مورد هدف قرار داده است و در فضای مجازی جنگ چند جانبه ای را طرح ریزی کرده اند.

باقری تاکید کرد: هدف دشمنان در این فضا این است که افکار عمومی را به سمت اهداف خاص خود هدایت کنند و باید بدانیم که در یک جنگ استراتژی مجازی قرار داریم.

وی با ابراز خرسندی از حضور مطلوب گردان های سایبری بسیج در عرصه فضای مجازی گفت: با تلاش شبانه روزی این گردان ها شاهد ارائه پاسخ مناسب به دشمنان در فضای مجازی هستیم.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس افزود: رسانه ها با قاب بستن روی واقعیت، مطالب و محتواهای رسانه ای را برای اهداف خاص خود و هدایت و رهبری افکار عمومی بازنمایی می کنند که می تواند تهدیدات جدی برای کاربران در فضای مجازی باشد.

وی تصریح کرد: برخورداری از سواد رسانه ای و یادگیری آن برای تمامی اقشار و سنین جامعه ما سهم مطلوبی در عدم باورپذیری شایعات فضای مجازی دارد و پایگاه های مقاومت بسیج نقش موثری در ارتقای سطح سواد رسانه ای عموم جامعه دارند.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شبکه ملی اطلاعات مقابله با دشمنان بسیج شیراز شبکه ملی اطلاعات فضای مجازی سواد رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد