Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:17:46 GMT

تسریع در رسمی شدن مرز شوشمی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۷۰۷۷

تسریع در رسمی شدن مرز شوشمی

کرمانشاه رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه بر لزوم رسمی شدن مرز شوشمی و خصوصا فراهم شدن امکان تردد مسافر و تجار از این مرز تاکید کرد.

کیوان کاشفی در نشست اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی حلبچه عراق با مسئولین استان کرمانشاه که امروز(۹ بهمن)  در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به موقعیت استراتژیک کرمانشاه و همسایگی با عراق، گفت: کرمانشاه با سه استان حلبچه، دیالی و سلیمانیه عراق هم مرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از قدمت دیرینه تعاملات اقتصادی کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق و خصوصا استان حلبچه یاد کرد و ادامه داد: حلبچه را استان مستعدی می‌دانیم که در آینده نزدیک به یکی از استان‌های موفق عراق تبدیل خواهد شد.

وی خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو استان شد و ادامه داد: برای این منظور علاوه بر همکاری اتاق‌های بازرگانی کرمانشاه و حلبچه، نیازمند حمایت و برخی اقدامات از سوی مسئولان دولتی هستیم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران سپس به بیان اهداف سفر هیات اقتصادی حلبچه به کرمانشاه پرداخت و افزود: این سفر برای سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل شرایط کرونا به تاخیر افتاد.

وی یکی از مهمترین اهدافی که در این سفر مورد تأکید است را رسمی شدن مرز شوشمی و تردد مسافر و تجار از این مرز دانست و عنوان کرد: در مراحل بعدی رسمی شدن مرزهای دیگر مانند شیخ صله را نیز پیگیری می‌کنیم.

کاشفی معتقد است، رسمی شدن این مرزها خصوصا شوشمی به واسطه فاصله کوتاهی که بین کرمانشاه تا حلبچه دارد، تاثیر بسزایی در تسهیل تردد بین دو استان و حمل و نقل کالا خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین همچنین راه‌اندازی حمل یکسره بین دو کشور و تابعیت از روش‌های حمل و نقل بین‌المللی و حذف روند تخلیه و بارگیری را نیز ضروری دانست.

وی صدور ویزای بلندمدت برای فراهم شدن امکان رفت و آمدهای مکرر بین دو استان را نیز از دیگر مواردی دانست که برای افزایش تعامل بین دو استان کرمانشاه و حلبچه ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه سپس از زمینه‌هایی یاد کرد که دو استان می‌توانند تعاملات خود را در آن گسترش دهند  یاد کرد و افزود: پتانسیل‌های قابل توجهی برای توسعه تعاملات در زمینه گردشگری، توریسم درمانی و خصوصا کشاورزی وجود دارد. به علاوه امکان تعامل خوبی در زمینه صادرات انواع محصولات و مواد اولیه وجود دارد.

وی در ادامه از امضا سند همکاری بین اتاق‌های بازرگانی کرمانشاه و حلبچه در این سفر خبر داد که با هدف افزایش تعاملات اقتصادی صورت گرفته و گامی برای شروع اقدامات عملی بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قالب این سند همکاری، راه‌اندازی مرکز داوری مشترک بین اتاق‌های بازرگانی دو استان دیده شده تا مشکلات  احتمالی در زمینه معاملات اقتصادی در کوتاهترین زمان حل و فصل شود.

کاشفی موضوع دیگری که در این سند همکاری دیده شده را برپایی نمایشگاه‌های سالیانه توانمندی‌های تولیدی ایران در حلبچه دانست.

وی اظهار کرد: به علاوه در قالب این سند همکاری مقرر می‌شود از این پس تبادل هیات‌های تجاری و اقتصادی بین دو استان در قالب هیات‌های تخصصی صورت بگیرد.

حضور ایرانی‌ها در بازار عراق کمرنگ است

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه نیز از سهم کمرنگ کالاهای ایرانی در بازار کردستان عراق خصوص در زمینه خدمات و فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

پیشوا احمد محمود، از تعاملات دیرینه کرمانشاه و حلبچه به واسطه قرابت ‌های فرهنگی، قومیتی، دینی و ... یاد کرد و افزود: در زمان بمباران شیمیایی حلبچه نیز ایران کمک‌های بسیاری به مردم این منطقه داشت.

وی با بیان اینکه از چندی پیش حلبچه به عنوان استان رسمی شناخته شد، تاکید کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی اقلیم  کردستان عراق حمایت‌های خوبی از استان حلبچه دارد که می‌توانیم از آن برای توسعه تعاملات اقتصادی با استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه استفاده کنیم.

رئیس اتاق حلبچه از امضا سه تفاهم‌نامه همکاری بین استانداران کرمانشاه و حلبچه در سال‌های گذشته یاد کرد و افزود: بخش قابل توجهی از این تفاهم‌ها به همکاری و تعاملات بین اتاق‌های بازرگانی دو استان مربوط است.

احمد محمود از زمینه‌های همکاری مشترک بین دو استان حلبچه و کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین این موارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو استان است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی امکان همکاری خوبی بین دو استان وجود دارد، گفت: «دشت زور» حلبچه سومین دشت حاصلخیز جهان است و می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود.

رئیس اتاق حلبچه در ادامه بر لزوم افزایش کالاهای ایرانی در بازار کردستان عراق هم تاکید کرد و یادآور شد: در زمینه خدمات عمرانی نیز حضور شرکت‌های ایرانی در کردستان عراق بسیار کمرنگ است.

احمد محمود حضور کمرنگ تولیدات ایران در کردستان عراق و خصوصا استان حلبچه در شرایطی که کرمانشاه با حلبچه دارای ۱۹۰ کیلومتر مرز مشترک است را مناسب ندانست.

رئیس اتاق حلبچه در پایان خواستار ایجاد دو شعبه بانکی در مرزهای شوشمی و شیخ صله برای تسهیل در نقل و انتقالات مالی بین دو استان شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتاق بازرگانی کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی اتاق های بازرگانی کرمانشاه و حلبچه تعاملات اقتصادی کردستان عراق رسمی شدن مرز بین دو استان استان حلبچه سند همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر نظم آبادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی، درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد:  این دستگاه که نمونه داخلی مشابهی ندارد، جایگزین پنج یا شش دستگاه مجزا شده و ضمن صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، فرآیند تست را نیز به طور قابل توجهی تسریع می‌بخشد.

وی اشاره کرد: فعالیت اصلی این شرکت که در شهرستان اراک واقع شده است، تولید تجهیزات کارگاهی و تمام ماشین‌آلات خطوط تولید است. تخصص ما به طور خاص در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات تست و آزمون خطوط تولید می‌باشد. با تلاش و پشتکار پرسنل این شرکت، دو دستگاه تست اصطکاک و تست میرایی از صفر تا صد طراحی و تولید شده است. این دو دستگاه موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌اند.

نظم آبادی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: شرکت ما در سال گذشته با بررسی نیازهای بازار، دو دستگاه جدید به نام‌های هات‌اسپینینگ و مولتی‌تست را طراحی و تولید کرد.

وی گفت: دستگاه هات‌اسپینینگ در اکثر صنایع کاربرد دارد و برای بستن ته لوله با استفاده از تکنولوژی گرم‌کردن و فشار به کار می‌رود. این دستگاه از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد و نمونه داخلی مشابه ندارد، اما نمونه‌های چینی آن در بازار موجود است. واحد طراحی شرکت ما این دستگاه را به طور مهندسی معکوس طراحی کرده و سال گذشته نمونه آزمایشگاهی آن را تکمیل نموده است.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه از این محصول برای ارائه به کارخانه‌های صنعتی آماده شده است. تولید این دستگاه، یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت ما به شمار می‌رود و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مزیت قیمت تمام شده مقرون به صرفه را نیز برای کارخانه‌های صنعتی به همراه دارد.

نظم‌آبادی تصریح کرد: دستگاه مولتی‌تست نیز از دیگر ابتکارات شرکت ما است که از صفر تا صد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. این دستگاه نمونه داخلی مشابه ندارد و ترکیبی از چند دستگاه است که در خط تولید کمک فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره کاربردهای این دستگاه تستر، گفت:با استفاده از این دستگاه، تست‌های میرایی، اصطکاک، حرارت بالا و پایین در یک دستگاه انجام می‌شود. دستگاه مولتی‌تست، کاربردی و ایده آل برای مراکزی است که در زمینه تولید کمک فنر فعالیت می‌کنند. نمونه آزمایشگاهی این دستگاه تولید شده و در حال حاضر آماده ارائه به مشتریان است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود