Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، گفت: این سامانه بارشی که در اکثر نقاط کشور فعال خواهد بود به تدریج روز یکشنبه ( ۱۲ بهمن) از کشور خارج خواهد شد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تحلیل‌ نقشه‌های هواشناسی گفت: از ظهر امروز( پنجشنبه ۹ بهمن) به تدریج سامانه بارشی از نوار غربی کشور وارد شده و در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات باعث کولاک برف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه (۱۰ بهمن) ضمن تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن علاوه بر مناطق ذکر شده به استان‌های واقع در سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال بوشهر و شمال غرب فارس کشیده خواهد شد.

به گفته وی روز شنبه (۱۱ بهمن) بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نیمه شمالی استان‌های بوشهر و فارس و با شدت ضعیف تر در برخی مناطق شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۲ بهمن) بارش پراکنده برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد. روز دوشنبه (۱۳ بهمن) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در استانهای مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، استان‌های واقع در مرکز، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرق، جنوب شرق، و جنوبی کشور احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد. 

ضیائیان تاکید کرد: از اواخر وقت پنحشنبه (۹ بهمن) و طی روز جمعه (۱۰ بهمن) شمال خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه ( ۱۱ و ۱۲ بهمن) خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰بهمن) نیمه ابری و در ساعات ابری به همراه بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۱بهمن) نیز ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي بارش برف و باران پیش بینی می شود سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لرستان بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه