Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قنادباشی گفت: از طرف امریکا و انگلیس، به نام دوستی با اهل سنت فیلم هایی ساخته می شود تا در نهایت شخصیت های بزرگ اسلامی را دست مایه سیاست های خودشان قرار دهند و باعث تفرقه بین شیعه و سنی شوند؛ فیلم بانوی بهشت یکی از شبیخون های فرهنگی است تا بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، بانوی بهشت فیلم سینمایی با محوریت وقایع تاریخی صدر اسلام است بر اساس اعلام سازندگان، این فیلم در خلال نمایش جنایات گروه داعش به وقایعی همچون غدیر خم و حمله به خانه امام علی(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم که باعث تفرقه بین شیعه وسنی است مورد انتقاد و واکنش بسیاری از مراجع تقلید قرار گرفته و آن را عامل تفرقه بین شیعه و سنی دانسته اند.

جعفر قناد باشی کارشناس مسایل منطقه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سیاست های تفرقه انگیز همچنان ادامه دار است و امری طبیعی است چرا که قدرت های بزرگ به خوبی احساس می کنند که اگر شیعه و سنی با هم وحدت داشته باشند جغرافیای سیاسی منطقه نفت خیز و استراتژیک و راهبردی خاورمیانه به ضرر آنها تغییر پیدا می کند.

وی افزود: بعد از حرکت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور ایران و قدرت‌مند شدن جبهه مقاومت برای دشمن محسوس شده و فهمیدند که اگر شیعه و سنی با هم وحدت داشته باشند قدرت زیادی ایجاد می شود.

این کارشناس خاورمیانه گفت: در گذشته انگلیس ها به این نتیجه رسیده بودند که وحدت آسیب زاست و به تدریج سیاست تفرقه را دنبال کردند و در حال حاضر آنها ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی برای آنها یک امر حیاتی و مهم است چرا که خطر بالقوه عملا تبدیل به یک عمل بالفعل شده و وجود دارد.

قنادباشی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی برای استعمار غرب یک خطر بالقوه بود و در حال حال حاضر یک خطر بالفعل است و عملا آن را احساس می کنند لذا ما باید انتظار این را داشته باشیم که از راههای مختلف فرهنگی سیاسی ودیپلماتیک پیچیده و نفوذ شیوه های مختلفی را به کار گیرند تا شیعه و سنی را از هم جدا کنند و از وحدت های بیشتر جلوگیری کنند.

وی با اشاره به فیلم بانوی بهشت گفت: از طرف امریکا و انگلیس فیلم هایی ساخته می شود به نام دوستی با اهل سنت و در نهایت شخصیت های بزرگ اسلامی را دست مایه سیاست های خودشان قرار دهند و باعث تفرقه بین شیعه و سنی می شوند.

قنادباشی افزود: فیلم بانوی بهشت کار شیعیان انگلیسی است و حتی شاید اسرائیلی ها نیز از این راه‌ها استفاده کنند همچنان که در حال حاضر در فضای مجازی خاخام های یهودی به نشر اذکاری می پردازند که در هیچ جای دین ما و معارف اسلامی ذکر نشده اند و حقیقت ندارند و برای بدبین کردن است.

کارشناس سیاسی گفت: جبهه مقاومت به شدت در مقابل استعمار قرار گرفته و یک جنگ تمام عیار اگر چه پنهان است اما بین جبهه اسلام و کفر وجود دارد و باید در مقابل هجمه آنها متناسب با آن واکنش نشان دهیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تفرقه بین شیعه بین شیعه و سنی بانوی بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت

به‌طوری‌که مقامات تل‌آویو و سران ارتش اسرائیل نتوانستند مأموریت خود را برای اشغال شهر رفح آغاز کنند. اما در روزهای اخیر بخشی از بدنه ارتش رژیم صهیونیستی بازسازی شده و حملات نسبتاً شدیدی به کرانه باختری در حال وقوع است. رژیم صهیونیستی پس از عملیات وعده صادق، جایگاه خود را در عرصه نظامی در منطقه و حتی جهان از دست داده و قادر به تغییر قواعد درگیری در جنگ نیست. از این رو با جمع‌آوری نیروهای خود در سرزمین‌های اشغالی، تمام توان خود را برای تصرف شهر رفح و حمله به غزه به کار گرفته تا بتواند با یک پیروزی زودگذر در کشتن مردم غزه، چهره خود را به‌عنوان یک ارتش قدرتمند در منطقه بازسازی کند.

در ۲۰۰روز از عملیات طوفان‌الاقصی، بیشترین فشارهای رژیم صهیونیستی بر مردم غزه و رفح بوده و مردم در کرانه غربی کمترین آسیب و نقش را داشته‌اند. در این مدت بیش از ۳۴هزار نفر از مردم در غزه به شهادت رسیده‌اند؛ جنبش حماس و جهاد اسلامی سعی دارند از ظرفیت‌های جوانان انقلابی کرانه باختری به نفع مردم غزه استفاده کنند تا فشارها در این منطقه کاهش یابد. با توجه به اینکه کرانه باختری دارای جمعیت بالا و امکانات زیادی است، رژیم صهیونیستی سعی می‌کند مردم این منطقه را نسبت به مسائل مردم غزه و رفح بی‌اعتنا نگه دارد و اجازه هیچ‌گونه تحرکی را به جوانان مبارز در کرانه باختری ندهد. متأسفانه علاوه بر فشار اسرائیل به کرانه باختری، کشورهای عرب پیرامونی سرزمین‌های اشغالی و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کرانه باختری جلوگیری می‌کنند. 

حال سؤال مهم اینجاست، آیا اعلام موجودیت یگان ویژه استشهادی در کرانه باختری می‌تواند صحنه نبرد میدانی را تغییر دهد؟

از سال ۲۰۲۳ میلادی روند درگیری‌ها در کرانه باختری شدت یافته، به‌طوری‌که این منطقه در حال حاضر به‌عنوان «فعال‌ترین» و «مهم‌ترین» جبهه علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. منشأ هر عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی که توسط مبارزان جوان صورت می‌گیرد بیشتر در شهرهای جنین و نابلس است. برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ جولای ۲۰۱۴ (۱ مرداد ۱۳۹۳) مسئله تبدیل کرانه باختری به مرکز مقاومت در فلسطین اشغالی و «تسلیح و تجهیز» آن را مطرح فرمودند و این یکی از اهداف مهم و راهبردی محور مقاومت و جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین است.

اما تشدید و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در کرانه باختری می‌تواند سه پیامد قابل توجه‌ برای آینده رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نخست: هرگونه تحولات نظامی توسط هسته‌های مقاومت در این منطقه می‌تواند برای رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک 
«تهدید موجودیتی» محسوب شود، به‌طوری‌که شاکله امنیتی اسرائیل را فرو بریزد. امروز بزرگ‌ترین صحنه برای قدرت‌نمایی و نمایش بازدارندگی و انسجام گروه‌های مقاومت در اراضی اشغالی کرانه باختری است.

دوم: بر اثر تشدید روند عملیات گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی عملاً در وضعیت «انفعال» و «استیصال» قرار خواهد گرفت و ابتکار عمل و کنشگری در عرصه میدانی در غزه و حتی رفح را از دست خواهد داد.

سوم: وحدت میدانی میان نیروهای جهاد و حماس در عین حال که روند پیشبرد راهبردهای مقاومت در کرانه باختری را تسریع و تسهیل می‌کند، می‌تواند سبب تحکیم و تثبیت ایده «وحدت میدان» میان گروه‌های مقاومت فلسطین و حتی محور مقاومت در منطقه ‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم / آماده یک مسابقه تمام عیار هستیم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت