Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح شبکه‌های فرعی آبیاری نوین چهار هزار و ۴۰۰ هکتاری استان اردبیل بخشی از طرح ۲۵ هزار هکتاری آبیاری نوین افتتاح شده در کشور در اجرای طرح‌ مهار آب‌های مرزی و طرح اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور برنامه‌ریزی شده است.

طرح آبیاری نوین افتتاح شده امروز استان اردبیل در سه نقطه این استان اجرا شده که یک هزار و ۶۰۰ هکتار آن در اراضی شرق دره رود از سرشاخه‌های فرعی روز مرزی ارس، ۲ هزار هکتار از ناحیه دوم پایاب سد خداآفرین در دشت مغان و ۸۰۰ هکتار نیز در اراضی پایاب سد احمدبیگلو شهرستان مشکین‌شهر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه آبیاری سه هزار و ۲۹۰ هکتار از این طرح به شکل سیستم نوین و با نصب ۲۱۸ دستگاه سنترپیوت و یک هزار و ۱۱۰ هکتار نیز به شکل سیستم کلاسیک اجرا شده است.

با افتتاح این طرح، اراضی زراعی ۲ هزار و ۴۸ بهره‌بردار کشاورزی استان اردبیل به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد.

بنا به اعلام خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، برای اجرای این طرح، یک هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 به گفته وی، استفاده بهینه از ظرفیت آبهای مرزی، تغییر کاربری اراضی از مراتع دیمی به آبی، بهره گیری از شیوه‌های نوین آبیاری، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، افزایش تولید محصولات زراعی و باغی و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه از جمله اهداف پیش بینی شده برای اجرای این طرح است.

نیکشاد در آیین بهره‌برداری از این طرح بیان کرد: از مجموع ۵۰ هزار هکتار افتتاح طرح مهار آب‌های مرزی کشور در سال جاری، ۱۱ هزار هکتار در استان اردبیل تامین آب شده و در چند مرحله افتتاح شده و امروز چهار هزار و ۴۰۰ هکتار آن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت استان این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

اراضی زراعی استان اردبیل به مساحت ۷۷۸ هزار هکتار است که ۵۱۵ هزار هکتار آن به صورت دیم و ۲۲۵ هزار هکتار آن نیز به صورت آیی کشت می‌شود و در ۳۹ هزار هکتار از اراضی این استان نیز باغ احداث شده است.

برچسب‌ها رونق تولید پارس آباد مغان استان اردبیل کشاورزی اقتصادی آبیاری حسن روحانی خداآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید پارس آباد مغان استان اردبیل رونق تولید پارس آباد مغان استان اردبیل کشاورزی اقتصادی آبیاری حسن روحانی خداآفرین اخبار کنکور استان اردبیل آبیاری نوین هزار هکتار هکتار آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ وحید وزیری راد در حاشیه بازدید اعضای طرح ۸۴۰ واحدی زمین‌های ۲۷ هکتاری پردیسان، (مقابل دانشگاه آزاد اسلامی) با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۹ با مشکلات زیادی مواجه بوده و در ۸ ماه گذشته با دستور مستقیم استاندار پیشرفت قابل توجهی را داشته است افزود: پیشرفت این پروژه تاکنون ۷۰ درصد برآورد شده است و در صورت تامین مالی از وام بانک و واریزی به موقع اعضا، مهر ماه تحویل مالکان خواهد شد. 
وی گفت: تاسیسات بلوک‌های فاز ۱ این پروژه تمام شده و در مرحله کاشی و سرامیک است.
 طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در حال حاضر با ساخت ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد