Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال اکبریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: خط لوله انتقال نفت مارون پس از گذر از مسیر چالشتر در شهرستان شهرکرد به شهرستان سامان وارد می‌شود و در همین راستا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، باید در خصوص استانداردسازی این خط لوله اقدام کند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی برای این خط لوله انتقال نفت در محدوده شهرستان سامان، وضعیت صنعت، کشاورزی و آب آشامیدنی با مشکل جدی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد:شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حادثه در این منطقه را انجام دهد.

اکبریان تاکید کرد: برخی اهالی شهرستان سامان ادعا می‌کنند اسنادی دارند که هنگام عبور خط لوله انتقال نفت مارون از زمین‌های آنان، رضایت و یا مالکیتی از این افراد گرفته نشده است.

وی افزود: با توجه به شکایت این افراد در مراجع قضایی، ضرورت دارد تا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نسبت به رفع مسایل حقوقی مرتبط با عبور خط لوله انتقال نفت مارون از شهرستان سامان اقدام کند.

۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در مسیر شهرستان سامان هنگام تعریض جاده از سوی یک دستگاه بولدوزر، دچار پارگی شد که عملیات ترمیم خط لوله شامل مراحل مسدود کردن شیرآلات بین‌راهی در پایین‌دست و بالادست محل حادثه، پاک‌سازی محیط از نفت خام، خاک‌برداری و جدا کردن لوله آسیب‌دیده از خط لوله انجام شد.

به‌هنگام نشت نفت قسمتی از باغات و درختان غیرمثمر منطقه آسیب کلی دید و بخشی از منابع آب منطقه آلوده شد.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

همچنین نشت نفت در بخش میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه ۲۳ آذرماه سال‌جاری بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی شهرکرد چهارمحال وبختیاری نفت سامان سرخون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی شهرکرد چهارمحال وبختیاری آلودگی نفتی شهرکرد چهارمحال وبختیاری نفت سامان سرخون اخبار کنکور لوله انتقال نفت مارون خط لوله انتقال نفت شهرستان سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد