Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح‌های منابع آب و خاک در استان اردبیل و تجهیز ۹۹ درصد اراضی کشاروزی به سیستم‌های آبیاری نوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، علی مراد اکبری صبح امروز در آیین افتتاح ویدئو‌کنفرانسی طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در شمال استان اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح‌های منابع آب و خاک در استان اردبیل با بیش از 99 درصد تجهیز به سیستم‌های آبیاری نوین با تلاش دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفته ‌و با اهتمام جدی عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه کشاورزی در استان اردبیل افزود: در حال حاضر 25 هزار هکتار از پروژه شبکه آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی غرب و شمالغرب کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید که می‌تواند در توسعه و گسترش کشاورزی و تقویت امنیت غذایی کشور نقش بسیار ارزنده و موثر داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه در پروژه عظیم زهکشی و آبیاری شمالغرب کشور 18 هزار کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام شده است تصریح کرد: ‌در نتیجه با تبدیل 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم به آبی زمینه کشت بسیاری از محصولات کشاورزی در این مناطق را فراهم کرده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از اشتغالزایی پروژه آبیاری و زهکشی شمالغرب کشور برای 22 هزار نفر خبر داد و بیان کرد: این پروژه بزرگ علاوه بر اشتغالزایی برای 22 هزار نفر از جوانان مناطق غربی و شمالغرب کشور در رشد و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی نیز تاثیرگذار بوده است و در تلاش هستیم این پروژه‌ها در حوزه کشاورزی با تلاش جدی تداوم یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان: تولید محصول با زهکشی 150 هزار تن بیشتر شد540 میلیارد ریال برای ایجاد کسب و کارهای کشاورزی مازندران تخصیص یافتدستور وزیر کشاورزی برای کنترل گیاه مهاجم خارجی پالونیا

وی با تاکید بر تداوم این پروژه آبیاری و زهکشی در منطقه غرب و شمالغرب کشور، ادامه داد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای کشت بهاره نیز 25 هزار هکتار از این پروژه در برنامه قرار دارد که به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/146/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اردبیل جهاد کشاورزی شمالغرب کشور آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر چهارشنبه در بازدید از کانال‌های آبیاری و زهکشی سطح بخش آبپخش اظهار کرد: کانال آبیاری کربلایی حسینی روستای چهار برج پس از اتمام آبیاری نخیلات این روستا و در شهریور ماه لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: ورودی کانال آبیاری روستای بنار سلیمانی نیز به زودی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان تعریض می‌شود.

وی گفت: کانال آبیاری چغندر که نخیلات روستاهای بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی را تحت پوشش خود دارد طی هفته‌های آتی و قبل از ورود آب به این کانال لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش عنوان کرد: لوله‌گذاری کانال زهکشی دشتی اسماعیل خانی نیاز به اعتبار حدود ۲ میلیارد تومانی دارد و نیازمند طرح در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تخصیص اعتبار لازم است.

کد خبر 6087896

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین