Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در دور دهم مسابقات تاتا استیل مقابل استاد بزرگ سوئدی متوقف شد و صدر این رقابت ها را از دست داد. او معتقد است که نتیجه تساوی برای هر دو شطرنج باز مناسب بود.

به گزارش "ورزش سه" وبه نقل از ایسنا، شب گذشته (چهار شنبه) دور دهم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد که در یکی از  مهمترین مسابقات، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل نیلز گرندلیوس استاد بزرگ سوئدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ ۲۷۴۹ شرکت کرده است مقابل گرندلیوس با ریتینگ ۲۶۶۳ متوقف شد و به تساوی رضایت داد. 

 

علیرضا در خصوص دفاع سیسیلی در برابر این استاد بزرگ گفت: سعی داشتم که در ابتدای رقابت با این تکنیک، بازی را برای حریف سخت کنم.

 

فیروزجا که از تساوی مقابل حریفش در دور دهم این رقابت ها راضی بود، گفت: بازی سریعا به انتها رسید و هرد دو شطرنج باز مهره های محدودی داشتند و معتقدم که واقعا شانس زیادی برای پیروزی در اواخر بازی نداشتم. شاید حریفم در فشار قرار می گرفت اما فکر نمی کنم که اتفاق بزرگی برای او رقم می خورد.

 

فیروزجا ادامه داد: فکر می کنم که نتیجه تساوی برای دو شطرنج‌باز مناسب بود. 

 

اما گرندلیوس حریف فیروزجا، در انتهای بازی بسیار ناراحت بود چرا که او باور داشت فرصت بسیار بزرگی را در اواخر بازی از دست داده است. او گفت: من حرکتی داشتم که به نوعی دیدم اما نتوانستم راه درست را در زمان بسیار کم انتخاب کنم. 

 

در دیگر دیدار های مهم نفر اول شطرنج جهان به مصاف نفر دوم دنیا رفت. مگنوس کارلسن نروژی نابغه شطرنج جهان مقابل فابیو کاروانا به پیروزی رضایت داد تا جدال نفر اول و دوم دنیا برنده ای نداشته باشد.

 

در دیگر دیدار ها، آنیش گیری هلندی موفق شد حریف لهستانی خود را شکست دهد تا با ۷ امتیاز به تنهایی صدرنشین این رقابت ها شود. 

 


با این نتایج، علیرضا فیروزجا، فابیو کاروانا و آندری اسیپنکو روسی ۶.۵ امتیازی بوده و همچنان در تعقیب صدر این رقابت ها هستند. کارلسن هم با تساوی در دور دهم ۵.۵ امتیازی شد و در رده ششم این رقابت ها قرار گرفت.

 

شطرنج بازان فردا به استراحت خواهند پرداخت. در دور یازدهم این مسابقات فیروزجا به مصاف فابیو کاروانا مرد شماره ۲ شطرنج جهان خواهد رفت که این بازی به دلیل شرایط جدول از اهمیت بالایی برای دو شطرنج برخوردار است.

 

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌ صورت حضوری پیگیری شد.

 

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

 

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده‌اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج‌باز جوان ایرانی حضور دارند.

علیرضا فیروزجا شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج علیرضا فیروزجا رقابت ها دو شطرنج باز شطرنج جهان دور دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان