Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت فلسطین ضمن اشاره به وضعیت نابسامان اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تاکید کرد که رژیم غاصب اسرائیل از ویروس کرونا به عنوان ابزاری برای شکنجه این اسرا استفاده می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، فلسطینیان چهارشنبه از سازمان بهداشت جهانی و کمیته صلیب سرخ بین‌المللی خواستند تا رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای نجات جان اسرای بیمار فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تحت فشار قرار دهند و این اسرا را با توجه به افزایش اپیدمی ویروس کرونا در زندان‌ها آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

« می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از آزار و اذیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی دریغ نمی‌کند به گونه‌ای همه موازین و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از زمان شیوع اپیدمی ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی از آوریل گذشته تعداد مبتلایان به کرونا 300 نفر بوده است که بیشترین آمار مبتلایان پس از زندان « جلبوع» در زندان های « نقب» و « ریمون» بوده است.

می الکیله در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که اشغالگران صهیونیستی قصد دارند از ویروس کرونا به عنوان ابزاری برای شکنجه اسرای فلسطینی استفاده کنند، درحالی که محیط زندان بستری مناسب برای گسترش این ویروس است، به ویژه اینکه پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه مناسبی در این زندان‌ها وجود ندارد.

وزارت بهداشت فلسطین چندین بار از کمیته صلیب سرخ بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی خواسته تا اقداماتی برای نجات جان اسرای فلسطینی به ویژه اسرای بیمار در زندان‌های صهیونیستی اتخاذ کنند.اسرای فلسطینی به دلیل ازدحام بیش از حد در اتاق های زندان در معرض خطر قرار دارند و زندان به کانونی برای شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

وزیر بهداشت فلسطین اظهار داشت: وزارت بهداشت نگران وضعیت سلامتی هر یک از اسرای فلسطینی به ویژه « ایمن سدر» در زندان‌های صهیونیست هستند که برخی از آن‌ها از جمله «خالد غیظان» و « باسل عجاج» و « عبد المعز الجعبه» در اثر عوارض ناشی از بیماری ویروس کرونا به بیمارستان منتقل شدند.همچنین وزارت بهداشت فلسطین از سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار نظارت بر شرایط اسرای فلسطین در زندان‌ها و پیگیری انجام واکسیناسیون آن‌ها در برابر بیماری ویروس کرونا شد.

از سوی دیگر « قدری ابوبکر» رئیس سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطینی شرایط ناگواری اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی را بررسی کرد . بر اساس گزارش ابوبکر برخی از اسرای فلسطینی از جمله « خالد غیظان» و « ایمن سدر» به دلیل ابتلا به بیماری کرونا اوضاع جسمانی خوبی ندارند.

قدر ابوبکر خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی عامدانه اسرای فلسطینی مبتلا به کرونا را در شرایط سخت بازداشت می‌کنند و به آن‌ها « یک لیمو و یک داروی مسکن» برای مقاومت در برابر کرونا می‌دهند و در صورت بروز علائم بیماری کرونا در میان اسرا ، تست کرونای آن‌ها را به تاخیر می اندازند.

ابوبکر با اشاره به آغاز واکسیناسیون اسرا در زندان‌های مختلف تاکید کرد که برخی از اسرا به دلیل ترس و اضطراب از دریافت واکسیناسیون خودداری کردند؛چراکه رژیم اشغالگر اسرائیل سابقه طولانی و سیاهی در زمینه سهل انگاری پزشکی و سوء استفاده از اجساد اسرا برای آزمایش‌های مختلف دارد .

ابوبکر در مورد وضعیت زندانی «حسین مسالمه» گفت که اوضاع جسمانی وی وخیم است و مدت زیادی است که از درد شدید رنج می‌برد. اما اداره زندانهای اشغالگر صهیونیستی انتقال وی را به بیمارستان برای معالجه به تأخیر انداخت و پس از آن اعلام کرد که مسالمه به سرطان خون مبتلا است.

طی چند سال گذشته شماری از اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالگران اسرائیلی پس از تحمل درد‌های طولانی جان باختند که آخرین آن‌ها نیز شهید «کمال ابو وعر» از جنین بود.
از اوایل سال کنونی شمار اسرای بیمار در مقایسه با سال‌های گذشته رو به افزایش است.

هم اکنون 700اسیر بیمار در زندان‌های اشغالگران در بند هستند که بیش از 300 نفر آنان از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و به درمان و پیگیری نیاز دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز اوضاع زندان‌های رژیم صهیونیستی را فاجعه‌بار خواند، به ویژه اینکه بیش از 40 نفر از اسرای مبتلا به کرونا وضعیت خطرناکی دارند و علاوه بر این شمار زیادی از افراد سالخورده در کنار اسرای مبتلا به کرونا قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطینی در زندان های صهیونیستی اشغالگر صهیونیستی بهداشت فلسطین اسرای فلسطینی رژیم اشغالگر اسرای فلسطین ویروس کرونا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت د ر نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 4 جنایت در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 32 فلسطینی به شهادت رسیدند و 69 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 34هزار و 388 شهید و شمار زخمی ها نیز به 77هزار و 437 نفر رسید.

 این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر تا کنون به 491 شهید رسیده است.

از ابتدای جنگ علیه غزه کرانه باختری نیز شاهد رویارویی میدانی مقاومت فلسطین در این منطقه با نیروهای اشغالگر است.

شمار اسیران در کرانه باختری به 8480 نفر رسید

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر 20 فلسطینی از جمله یک زن و چند کودک و شماری اسیر سابق را در کرانه باختری بازداشت کردند.

با بازداشت این 20 شهروند فلسطینی، شمارشهروندان فلسطینی که توسط ارتش رژیم اشغالگر در کرانه باختری از 7اکتبر 2023 تا کنون بازداشت شده اند به 8480 نفر رسید.

 

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!