Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در چهارمین ایستگاه از تور دیپلماتیک خود در گرجستان اظهار کرد: منطقه ما شرایط بسیار سختی را گذرانده است و الان نیاز است آن شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: باید از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا اطمینان حاصل شود دوباره جنگ و درگیری در منطقه ما اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه درخصوص رایزنی های خود با مقامات گرجستان گفت: ایران و گرجستان ارتباط دیرینه‌ای باهم دارند و زمینه همکاری در حوزه ترانزیت با گرجستان بسیار خوب است.

وی با اشاره به سفر پیشین خود به گرجستان ادامه داد: علاوه بر روابط دوجانبه درباره همکاری منطقه‌ای گفت گو و تبادل نظر می کنیم. 

وزیر امورخارجه یاد آور شد: حساسیت‌های دوستان ما در گرجستان را درباره برخی کشورها می‌دانیم و تلاش می کنیم از چارچوبهای منطقه‌ای برای همکاری و کاهش تشنج ها و تنش ها استفاده کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: امیدوارم بتوانیم در این گفت گوها با توجه به فضای جدید بین‌المللی موانع همکاری‌های دو جانبه رفع یا کاهش داده شود و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش برویم.

وی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت همکاری‌های بسیار مثبتی در دو کشور وجود دارد،گفت: کریدور جنوب غرب که هم با آذربایجان و هم ارمنستان در این زمینه صحبت کردیم به گرجستان ختم می‌شود و از طریق گرجستان به دریای سیاه می رود و این مسیر می تواند برای ما، گرجستان و کشورهای مسیر بسیار مفید باشد.

برچسب‌ها آذربایجان محمد جواد ظریف گرجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان محمد جواد ظریف گرجستان آذربایجان محمد جواد ظریف گرجستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه