Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه صادق‌زاده روز پنجشنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه عفاف و حجاب، با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی حجاب و عفاف، نیازمند تعامل مشترک دستگاه‌هاست، اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی یا اداره کل امور زنان استانداری به تنهایی متولی این امر نیستند.
وی افزود: گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در استان باعث کسب رتبه برتر آذربایجان شرقی در حوزه‌ عفاف و حجاب در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادق‌زاده افزود: جلسات آموزشی در بحث آموزش مسائل فرهنگی و خانواده، در شرایط کرونایی نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بدر شکوهی،  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی


دستگاه‌های اجرایی نسبت به اهمیت عفاف و حجاب اشراف کامل دارند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که اکثر دستگاه‌ها نسبت به اهمیت مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشرافیت کامل دارند.

بدر شکوهی در خصوص بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار داشت: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی،  دستگاه‌های متولی مربوط به ترویج عفاف و حجاب باید عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه بررسی می‌کنند.
وی با قدردانی از همکاری سازمان جهاد دانشگاهی استان در راستای بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج عفاف و حجاب، گفت: امسال این طرح از ابتدای دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه اجرا می‌شود و تقریبا ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها رو به اتمام است.
وی با بیان اینکه تبیین و ترویج عفاف و حجاب در جامعه، جا افتاده است، گفت: وضعیت دستگاه‌های اجرایی در بحث ترویج و تبیین عفاف و حجاب مطلوب است.
شکوهی با بیان اینکه تمامی مسئولان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی نقش عمده‌ای در کسب رتبه‌ برتر آذربایجان شرقی در کشور دارند، گفت: بر اساس اعلام مراجع رسمی وزارت کشور، مجموعه اقداماتی که در حوزه ترویج عفاف و حجاب در استان انجام شده، این استان حائز رتبه‌ اول کشوری است.
وی تاکید کرد: تلاش‌های لازم برای ترویج و تبیین و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام می‌شود تا رتبه‌ آذربایجان شرقی در سال‌های بعدی نیز برتر باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید روند و شیوه‌ ایجابی در مسائل فرهنگی از جمله  ترویج و تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب مد نظر باشد، گفت: بیش از چهار دهه‌ است که در حوزه‌ ایفای نقش در عرصه‌ مسائل فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب و مقولات فرهنگی عمل کرده‌ایم و معتقدم برای به دست آوردن نتایج درست و مطلوب باید این ماموریت را با رفتار و گفتمان ایجابی انجام دهیم در غیر این صورت نتیجه‌ عکس خواهیم گرفت.
شکوهی افزود: روح حاکم بر شاخص‌های تعریف شده جهت تحقق امر مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اتخاذ رویکرد ایجابی است.

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب آذربایجان شرقی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب آذربایجان شرقی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده روز عفاف و حجاب آذربایجان شرقی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بانوان اخبار کنکور استانداری آذربایجان شرقی دستگاه های اجرایی ترویج عفاف و حجاب فرهنگ عفاف و حجاب عفاف و حجاب امور اجتماعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی

ایسنا/قم روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

علی روشن در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی و حمل‌ونقل بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در حوزه ایمنی و حمل‌ونقل باید به این روز به‌عنوان یک رویداد نگاه کنیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، ادامه داد: هدف از ایجاد این رویداد جلب توجه همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی به حوزه حمل‌ونقل و لزوم رعایت قوانین و مقررات با هدف افزایش ایمنی و کاهش خطرات جانی و مالی برای شهروندان است.

روشن با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها، کیفیت خودروها و عدم رعایت قوانین توسط رانندگان از علل تصادفات است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ لذا باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگ‌سازی نقش عامل انسانی در بروز تصادفات کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش به عنوان راهکاری موثر در افزایش ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: آموزش به دانش آموزان مدارس روستایی، موتور سواران، رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری، کادر اجرایی و فنی اداره راهداری، برگزاری حدود ۸ دروه آموزشی برای کارکنان دستگاه اجرایی، آموزش بین دستگاهی، تهیه پوستر، تهیه کیف، جامدادی، دفتر با موضوع ایمنی برای دانش‌آموزان از جمله اقدامات ما در راستای فرهنگ سازی و تشویق به قانون مداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم، ادامه داد: همکاری با پلیس راه برای کنترل نامحسوس جاده‌ای به ویژه در اعیاد و مناسبت‌های خاص، کنترل تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها و کامیون‌های عبوری از جمله عاج لاستیک، جعبه کمک‌های اولیه از اقدامات راهداری در حوزه کنترل و نظارت است.

روشن تهیه و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در محورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات وضعیت مطلوبی داریم؛ در حال توسعه نصب دوربین ثبت تخلفات هستیم و محورهای اندکی که فاقد دوربین هستند را پوشش خواهیم داد.

وی یادآور شد: تهیه تجهیزات ایمنی برای پلیس راه همچون چراغ پلیس مجازی، برگزاری کمیسیون ایمنی با حضور دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات ایمنی و ارائه راهکار از دیگر اقدامات اداره راهداری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری استان قم با اشاره به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش ایمنی، گفت: رعایت قوانین و مقررات در سطح جامعه باید پر رنگ شود،لذا همه شهروندان در برابر رعایت نکات ایمنی وظیفه‌مند هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی