Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه معارفه رئیس سازمان بورس اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده دولت 225 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد مالیاتی پیشنهاد کرده بود که البته در مجلس این رقم به 266 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که این افزایش از محل افزایش نرخ‌ها نیست بنابراین فشاری به مؤدیان مالیاتی موجود نخواهد بود بلکه از محل کارآیی و بهره‌وری محقق خواهد شد همچنین از محل مالیات بر خودروی لوکس و مناظر لوکس که بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پایه‌های جدید مالیاتی در مجلس با نرخ‌های جدید پیش‌بینی شده است. مثل مالیات بر خانه و ماشین لوکس و همچنین حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد و پیش‌بینی 2 طبقه مالیاتی در مالیات بر حقوق و دستمزد که اگر از 30 میلیون تومان مجموع دریافتی فرد بیشتر شود با نرخ‌های 30 و 35 درصد باید مالیات بپردازند.

 

پارسا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قانون مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به قانون دائمی می‌شود، گفت: فعلاً‌ از دی‌ماه امسال به مدت یک سال تمدید شده است و مجلس تلاش می‌کند ایرادهای شورای نگهبان را رفع کند.وی در مورد مالیات بر عایدی سرمایه گفت: طرحی در مجلس بررسی می‌شود و در دولت در قالب اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ارائه شده که مالیات بر عایدی سرمایه یا همان CGT است که البته این طرح به بودجه دولت فعلی نمی‌رسد.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در مورد اینکه عده‌ای می‌گویند دولت از بازار سرمایه مالیات کسب کرد و سپس آن را رها کرد، گفت: هیچ دولتی به بازار سرمایه چنین نگاهی ندارد و این از یک تحلیل سطحی ناشی می‌شود و همه دولت‌ها دنبال ثبات و رشد بازار و سرمایه هستند. درآمد دولت از نقل و انتقال سهام امسال 13 هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

 

پارسا با بیان اینکه با ورود شرکت‌ها به بورس شفافیت ایجاد شده و مالیات واقعی از آنها گرفته می‌شود، گفت: با شفاف شدن اطلاعات میزان مالیات واقعی می‌شود.وی همچنین در مورد مالیات فعالیت اقتصادی نهادی انقلابی گفت: بخشی از فعالیت اقتصادی نهادهای انقلابی که مشمول مالیات است به شایستگی پرداخت می‌شود و جزو مؤدیان خوش‌حساب و خو‌ش‌تمکین به قانون هستند.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و قرارگاه سازندگی خاتم آن بخشی که فعالیت اقتصادی است مالیات می‌دهند و آن بخشی که کارهای حاکمیتی است مانند سایر بخش‌های حاکمیتی معاف از مالیات است.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صاحبان خانه ماشین های لوکس اقتصاد جام نیوز مالیات بودجه رئیس سازمان امور مالیاتی کشور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟