Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@13:46:33 GMT

سه سال است که شب ها راحت نمی خوابم

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۷۲۹

سه سال است که شب ها راحت نمی خوابم

حجت الاسلام والمسلمین روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرحهای وزارت جهاد کشاورزی با تبریک دهه فجر به ملت فداکار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوران انقلاب با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: ما همیشه در این سه سال نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم، شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که در جنگ داشتم، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرحهای وزارت جهاد کشاورزی با تبریک دهه فجر به ملت فداکار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوران انقلاب اظهار کرد: به روان پاک شهدا درود می فرستم و به خانواده های آنان به خاطر این ایثار و فداکاری برای تحقق یافتن این هدف بلند در کشور تبریک می‌گویم.




رییس جمهوری بااشاره به صبر، مقاومت و ایستادگی مردم در ۴۲ سال بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در سه سال اخیر گفت: صبر و مقاومت مردم در جنگ اقتصادی تحمیلی بی‌نظیر در تاریخ بود که شاید نظیر آن را پیدا نکنید و در دهه‌ها و قرن‌های اخیر شاید بسیار اندک باشد که ملتی را چنین تحت فشار قرار داده باشند تا در برابر یک جلادی سر فرود بیاورند.

وی با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: ما همیشه در این سه سال نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم، شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که در جنگ داشتم، بوده است.

وی ادامه داد: بحث من این بود که این هشت سال به نوع دیگری بروز و ظهور پیدا کرده است و امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم که بابت این ایستادگی و مقاومت به مردم تبریک می‌گویم.

روحانی اضافه کرد: البته برای مردم رنج فراوانی بود؛ اینکه مردم صبح بابت تامین مایحتاج خود در مغازه می روند احساس رنج می‌کنم، وقتی می‌بینم اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده است. سه سال ما را در تحریم شدید و یک جنگ بی‌نظیر قرار دادند. منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده‌ و نگذاشتند از منابع مالی خود استفاده کنیم و اجازه ندادند نفت و میعانات گازی را صادر کنیم و در سایر صادرات برای ما مشکل درست کرده‌اند.

وی درعین حال تصریح کرد: اما با همه این اوصاف ملت ما ایستادگی کرد و به رغم همه سختی ها تا امروز در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰ میلیارد دلار واردات و بیش از ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم. البته این رقم باید بیشتر باشد اما به دلیل کرونا امسال سخت‌تر شد و در اسفند فروردین و اردیبهشت صادرات ما تقریباً تعطیل شد که امیدوارم در دو ماه پایانی بتوانیم مقداری از آن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: ملت در برابر تحریم نظر برابر فشار و توسعه پیروز ایستادگی و مقاومت کرد، متحد بود و دست به دست هم داد تا اتحاد، وحدت و یکپارچگی باقی بماند و به اهداف بلند خود برسیم.

روحانی با اشاره به تاثیر اجرای طرح زهکشی در استان گلستان گفت: اگر این زهکشی ها نبود شرایط در گلستان خیلی بدتر از چیزی می شد که در سال ۹۸ مشاهده کردیم. این زهکشی ها به کانال هایی تبدیل شد که سیل را از صحرا به دریای خزر منتقل می کرد. بنابراین این زهکشی ها هم از جان و مال مردم حفاظت کرده و هم ارزش زمین ها، محصولات و کار مردم منطقه را افزایش داده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه با بهره برداری از این طرحها ثروت کشاورزان به ۱۰برابر می رسد، گفت: وقتی در روستایی در خوزستان با روستاییان صحبت می‌کردم، می گفتند قیمت زمین های ما بیش از ۱۰ برابر شده است. زمین را پیشتر ۱۰ میلیون از ما می خریدند و بعد از اجرای این طرح به ۱۲۰ میلیون یعنی ۱۲ برابر افزایش پیدا کرد و این بسیار مهم است.

روحانی ادامه داد:علاوه بر این میزان محصولات کشاورزان هم به ۴ برابر افزایش یافت و این برای امنیت غذایی ما بسیار مهم است.

منبع: ایرنا برچسب ها: قیمت ، ناطقان ، مایحتاج ، فداکار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت ناطقان مایحتاج فداکار سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه‌های غربی علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: از همان روز‌های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی در چندین نوبت عنوان کردیم که از بزرگترین دستاورد‌های این عملیات به چالش کشیدن لیبرال دموکراسی غربی‌ها است.

 وی گفت: پایه های سه رکن اساسی حقوق بشر، آزادی بیان و تعیین سرنوشت در استاندارد دوگانه غرب لرزان شده است و انسان غربی و خصوصا جوانان و نخبگان دانشگاهی در این چالش برانگیختگی عمومی را به راه انداختند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اکنون نظام استکباری غربی با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی و خیزش نخبگی روبه‌رو است. اندیشکده‌های مهم در اروپا و آمریکا در برابر این سوال قرار گرفته‌اند که چرا باید در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کنیم؟

دستمالچیان افزود: این موضوعی است که در آمریکا نماد پیدا کرده و با پیش بینی‌هایی که می‌شود به اروپا هم سرایت خواهد کرد و تقابل بسیار عمیقی میان حاکمیت و مردم به وجود می‌آورد و چالش بزرگی بر سر راه نظام لیبرال دموکراسی غربی خواهد بود .

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت:این اعتراضات به دلیل زنجیره تکاملی اقدامات در ۲۰۰ روز گذشته است و هر اقدامی که باعث تشدید مبارزه علیه صهیونیست شود مکمل هم هستند و در یک زنجیر هستند. این اتفاقات در عرصه افکار عمومی به خصوص جامعه نخبگی اروپا و آمریکا تاثیرگذار است و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته منزوی خواهد شد.

دستمالچیان درباره تاثیر این اعتراضات بر تغییر رویکرد دولت‌ها گفت: بی شک به دلیل آن که نظام دموکراسی وجود دارد و این دولت‌ها به رای‌های مردم خود نیاز دارند بر سر یک دو راهی قرار گرفتند. یا باید نقاب از چهره خود بردارند و کاملا به سمت خشونت و تقابل با مردم بروند و یا اینکه در برابر افکار عمومی تمکین کنند و به خواسته های آن‌ها تن دهند. این چالش مهمی است که نظام استکباری غرب با آن روبه رو است و در اروپا و آمریکا این تقابل خود را نشان می‌دهد و امروزه می بینیم که چه هنگامه‌ای از ابراز انزجار و تنفر از رژیم صهیونیستی و جنایات آنها رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند