Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@13:11:17 GMT

امسال ارزش معاملات بورسی ۴ برابر شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۷۵۴

امسال ارزش معاملات بورسی ۴ برابر شد

حسن قالیباف‌اصل گفت: ارزش معاملات سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۴ هزار هزار میلیارد تومان یعنی ۴ برابر شده است. به گزارش پول نیوز، حسن قالیباف‌اصل در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: من از آقای دژپسند بخاطر حمایت‌شان و موافقت با استعفای بنده تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود من به بورس همزمان با آزادسازی سهام عدالت و صندوق‌های ای‌تی‌آف و ورود پرحجم بازار سرمایه بود و فضای بازار را تغییر داده بود. بواسطه رشد نقدینگی سال گذشته و این به سمت بازار سرمایه ورود کرد، بطوریکه تا مرداد ماه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وارد بازار شد که بی‌سابقه بود.

وی ادامه داد: صحنه بازار سرمایه بسیار متفاوت بود. ابتدای سال ارزش بازار ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود که حالا ۱۵۲ درصد بیشتر شده است. شاخص کل ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

قالیباف گفت: تعداد کدهای بورسی با ۵۷ میلیون است که این تعداد در منطقه بی‌نظیر است. ارزش معاملات سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۴ هزار هزار میلیارد تومان یعنی ۴ برابر شده است.

رئیس پیشین بورس و اوراق بهادار در مورد توسعه نهادی در بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از اقدامات ما تقویت صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت بازار بود که وظیفه بازارگردانی را دارند، بازارگردانی سال ۸۸ تصویب شد ولی شرکت‌ها استقبال نکرده بودند اما با تصویب شورای عالی بورس تمام ناشران بازارگردان شدند.

وی ادامه داد: پیشتر تعداد سبدگردان‌ها ۱۹ تعداد بود که امسال با افزایش ۴۰ صندوق بر آنها افزوده شده تا به ۵۹ صندق برسد. همچنین سقف صندوق‌ها ۱۰ هزار تومان بود که به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش این صندوق‌ها از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم سال گذشته انتشار اوراق شرکتی بود بطوری که امسال از بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین تامین مالی سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بود که امسال تا امروز به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده یعنی افزایش ۵۰ درصدی دارد.

قالیباف افزود: در تمام دنیا این‌گونه است که اجازه نمی‌دهند در همه اوراق سرمایه‌گذاری شود. از همین روی از ابتدای سال دستورالعمل بازار قرمز و هدف را در فرابورس تعریف کردیم و امیدواریم فرابورس بزودی آن را راه‌اندازی کند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته کاهش ۵۰ درصد کارمزد بود که ۲۰ درصد آن مربوط سرمایه‌گذار بود و ۳۰ دیگر توسط فناوری است که قرار شده به صندوق تثبیت تزریق بشود و تا الان ۶ هزار میلیارد تومان از این محل تزریق شده که صرف بازگردانی شده است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حسن قالیباف اصل بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت هزار میلیارد تومان هزار هزار میلیارد تومان بازار سرمایه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود