Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:37:30 GMT

دستگیری پوآرو/برگزاری نمایشگاه گردشگری

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۹۶۷

دستگیری پوآرو/برگزاری نمایشگاه گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی برای افتتاح چند طرح در حوزه گردشگری به استان یزد سفر کرد.

مونسان ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از باغ پهلوان پور مهریز، بازار سنتی یزد و قنات اردکان بازدید کرد.

در این هفته همچنین سردار امیر رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار مهر، از کشف ۱۲ هزار قلم شیء تاریخی و ۳۳۰ دستگاه فلزیاب طی ۹ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۱۷ هزار و ۲۴۶ قلم شیء تاریخی در ۹ ماه سال جاری کشف و ضبط شده که از این تعداد ۱۲ قلم اصل و مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوآرو دستگیر شد

وی همچنین از دستگیری گنج یاب معروف به پوآرو که اقدام به آموزش گنج یابی و دفینه یابی در فضای مجازی می‌کرد خبر داد و گفت: این فرد برای تبلیغ در فضای مجازی آموزش گنج یابی می داده است. این موضوع به پلیس امنیت مرکز استان اصفهان برای دستگیری او اعلام شد و خوشبختانه با پیگیری‌های زیاد این فرد طی چند روز اخیر دستگیر شد و پیگیری‌های قانونی آن برای رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

در این هفته همچنین اعضای شورای شهر تهران به بررسی حذف عوارض هتل سازی برای توسعه گردشگری پرداختند. این طرح در دستور کار جلسه شورا قرار گرفت و بهاره آروین عضو شورای شهر در این باره گفته بود این طرح برای کمک به ساخت تأسیسات گردشگری بوده است. شورا قبلاً مصوبه‌ای داشت که هنگام از اخذ صدور پروانه تخفیفاتی به این تأسیسات می‌داد بعداً مصوبه صدور پروانه را تصویب کردیم. پیشنهاد دادیم که عوارض تا زمان بهره برداری گردشگری معادل ۴۰ درصد به صورت علی الحساب دریافت شود و این تخفیف باقی بماند تا بتوانیم به ایجاد تأسیسات گردشگری کمک کنیم.

این هفته وزیر میراث فرهنگی در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر نامه‌ای به دبیر دولت نوشت و اعتراض خود را نسبت به برنامه جایگزینی لنج‌های چوبی به فلزی اعلام کرد. در این اعتراض آمده است که مونسان درخواست کرده که زمینه بازنگری و اصلاح این پیشنهاد برای رعایت معیارهای پاسداری از میراث فرهنگی فنون لنج سازی ایرانی فراهم شود.

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این هفته از برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه از پنجم تا هشتم اسفند به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود. در حال حاضر پلتفرمی به صورت دو بعدی و سه بعدی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و همانند نمایشگاه حقیقی امکان ثبت نام و گفتگوی آنلاین در آن مهیا شده است.

کد خبر 5133064 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر مونسان وزارت میراث فرهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر شهر تهران سازمان تامین اجتماعی اعتیاد تهران شهرداری پلیس راهور بنیاد شهید و امور ایثارگران محسن هاشمی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وضعیت معابر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی قبلی و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور امیر ارجمند رییس اداره حرایم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث، فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر انجام و با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره کل صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی ارزشمند است و در این راستا تعامل و هم افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری ها یکی مهمترین اصول و سیاست های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر قدردانی کرد و گفت: حراست حفظ و احیاء بافت ها و بناهای تاریخی وظیفه ی همه افراد و آحاد جامعه است و اگر چه مطابق با قانون و به طور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری لاهیجان، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش های حوزه بافت و بناهای تاریخی این شهر به پایان برسد.

کد خبر 748198

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه