Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: عملکرد دستگاه های استان در حوزه اجرای پروژه های عمرانی در سال ۱۳۹۸ به ۹۹.۷ درصد رسید.

سید علی آقازاده هشتم بهمن ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با بیان اینکه ۱۸۳۷ پروژه در سال ۱۳۹۸ برای استان تعیین شده بود، افزود: برای این تعداد پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص انجام گرفت که از این میزان، پرداختی خزانه ۲۴۷ میلیارد تومان و عملکرد دستگاه ها ۲۴۶ میلیارد تومان معادل ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۲ پروژه معادل ۱۶.۵ درصد پروژه ها خاتمه یافته است، افزود: ۱۵۳۵ پروژه در دست اجراست که به دلیل کمبود منابع باقی مانده است.

به گفته وی، پروژه های روستایی استان، ۳۹ درصد و پروژه های شهری ۴۱ درصد بوده است و ۲۰ درصد از کل پروژه ها نیز شهری‌روستایی بوده است و از نظر تعداد و اعتبار و تخصیص، دستگاه های راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، ورزش و جوانان، راهداری و نوسازی مدارس بیشترین سهم را دارند.

آقازاده تصریح کرد: با تلاش و پیگیری دستگاه ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جذب خوبی انجام گرفته است و ۱۰۰ درصد اعتبار ابلاغی نیز هزینه شده است، اما برای سال جاری لازم است که ملاک کار و دریافت اعتبارات ۲۹ اسفندماه ۹۹ باشد و باید براساس این تاریخ ادارات پیگیر جذب منابع باشند.

وی تصریح کرد: عملکرد استان حاکی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات ابلاغی سال ۹۸ است. با توجه به اینکه اکثر اعتبارات ابلاغی تا امروز مناسب است، اما برخی از دستگاه ها در جذب منابع عقب هستند و باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند. تا زمانی که تقویم سال مالی مشخص نشده ملاک برای جذب اعتبارات، پایان اسفندماه ۹۹ است.

استاندار مرکزی گفت: در سال پایانی فعالیت دولت، باید پروژه های نیمه تمام حتما تکمیل شوند و با توجه به توافقنامه سه جانبه استانداری، سازمان مدیریت استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مسیر برای تکمیل کار آماده است، فقط لازم است برای تخصیص اعتبارات پیگیری لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: استخر شهرستان خنداب که توسط اداره کل نوسازی مدارس در حال اجراست باید در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

آقازاده افزود: در سفر آقای نوبخت هشت میلیارد تومان برای پل سنجان تعیین و ابلاغ شد و قول تکمیل آن تا شهریورماه ۱۴۰۰ داده شده است. اگر پیمانکار با تلاش بیشتری اقدام کند، امکان تسریع در تکمیل آن وجود دارد. با همه مشکلات اعتباری، قول های مساعدی داده شده است و اگر پیمانکار همه اجزای پروژه را همزمان پیش ببرد می توان بهره برداری پل در شهریورماه آینده را متصور بوده و این گره ترافیکی را رفع کنیم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دهه فجر امسال مراسم متفاوتی خواهیم داشت و به منظور جلوگیری از بروز پیک خطرناک دیگری از بیماری کرونا، ناچاریم مراسم دهه فجر امسال را بدون حضور اهالی مردم شهر و روستا داشته باشیم و امیدواریم با این مراقبت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم شرایط نسبتا خوبی که در مقابله با کرونا حاکم است حفظ کنیم، تا واکسن تهیه و توزیع شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در دهه فجر امسال شورای اداری را در ۱۲ بهمن در خمین نخواهیم داشت و در گلباران بیت امام نمی توانیم مردم و مدعوین را میزبان باشیم و مراسم به صورت مختصر برگزار می شود، همچنین برای دیدار مردم و دیدار با خانواده شهدا تا این لحظه برنامه ریزی نشده است.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه طرح جامع شهر تفرش و طرح هادی روستای اکبرآباد قوشچی شهر غرق آباد مصوب شد و بهره برداری ازساختمان سابق آموزش علمی و کاربردی خیابان هپکو برای ۵ سال به فرماندهی نیروی انتظامی واگذار شد. واگذاری حق استفاده از طبقه اول ساختمان استاندارد به شورای اسلامی استان، واگذاری حق استفاده ۲ بلوک از خوابگاه های دانشگاه اراک به دانشگاه صنعتی اراک، تفویض اختیار تصویب عناوین پژوهشی توسط کارگروه آموزش و پژوهش در سال ۹۹ به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان مرکزی میلیارد تومان برنامه ریزی دستگاه ها پروژه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین معاون شهردار تهران به همراه مدیران عامل دو سازمان و شرکت وابسته، از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران بازدید کرد.

بر همین اساس، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به همراه مدیران عامل «سازمان مهندسی و عمران شهر تهران»، «سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران»، «مدیرعامل شرکت خاکریز آب»، «مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق» و «مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت فنی و عمرانی»، از نزدیک آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی «احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید آبشناسان _جنت‌آباد» و «اصلاح تقاطع بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران»، را مورد بررسی قرار داد.

حق‌بین با اشاره به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، تمرکز بر انجام عملیات اجرایی با حداکثر ظرفیت را ضروری خواند و بر امکان استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری از پروژه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی در حاشیه بازدیدهای مذکور، ضمن حضور در محیط تجهیز کارگاه پروژه‌های عمرانی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در شمال غرب پایتخت، آخرین وضعیت اجرایی سه پروژه را جویا شد.

معاون شهردار تهران با پرداختن به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال گفت: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت عملیاتی داشته و در هفته‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش، پروژه‌های مذکور شامل تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان _ جنت‌آباد بوده و گلوگاه‌های اجرایی هر ۳ پروژه، از جمله معارضین تاسیساتی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

گفتنی است، در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 6097935

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله