Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان قم گفت: برای بهره‌برداری از دریاچه نمک اصرار بر راه دسترسی قبلی داریم جاده جدید هزینه‌های بسیاری را به همراه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،محسن بهشتی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای معادن استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با اشاره به مسائل و مشکلات بر سر راه دسترسی آسان به دریاچه نمک اظهار داشت: در سال 75 که قم تازه استان شد در مساحت استان دریاچه نمک هم جزو مساحت قم قرار گرفت در آن سال‌ها 3 محور مدنظر بود اگر به مدارک و سوابق برگردیم دلیل داریم که قم مساخت بیشتری از دریاچه نمک را به خود اختصاص داده است و برای راه دسترسی ما اصرار بر همان راه قبلی داریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ اگر بر همان راه دسترسی قبلی اصرار داریم که همام 50 کیلومتری فرج‌آباد است چون راه دسترسی جدید هزینه‌بر خواهد بود.

مهارت‌آموزی متقاضیان بازار کار در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم باشداستاندار قم: کرونا در قم دوباره روند افزایشی گرفت / نگران روزهای آینده هستیمگیم نت‌هایی که زنجیره انتقال ویروس را در بین جوانان قمی افزایش می‌دهد/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها

معادنی که محدوده شهری را با چالش‌های زیست‌محیطی روبرو کرده است

معاون هماهنگی وامورعمرانی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که معادن در محدوده شهری استان برای مردم وجود آورده بیان کرد: معادنی که در محدوده شهر قم محیطی بسیاری به همراه دارند و برای ساکنان این محدوده مشکلات و چالش آلودگی  داشته است باید دیگر از فعالیت این نوع معادن جلوگیری شود چراکه آثار خطرناکی را به همراه داشته است.

بهشتی هم‌چنین بیان کرد: در ارتباط با الحاق اراضی 63 هکتاری که در محدوده یکی از همین معادن است می‌توان یک فضای سبزی را ایجاد و فعالیت آن را محدود کرد مهم‌ترین بحث دراین‌ارتباط همکاری اداره کل محیط‌زیست است برای فضای سبز این محدوده هم گیاهان سازوکار با اقلیم استان مدنظر است.

به گفته این مسئول؛ در شورای معادن آنچه مهم است مسائل زیست‌محیطی است که باید مدنظر ما باشد مردم با چالش آلودگی زیست‌محیطی و صوتی روبرو هستند باید در این شورا با بخش خصوصی همکاری شود.

وی بابیان آغاز فعالیت اکتشاف معادن مس و طلا در قم گفت: اخیراً ما با توجه به این‌که همه راه‌های قانونی را برای اکتشاف این معدن در پیش بردیم و طبق قانون ما مجاز به این اکتشاف و بهره‌برداری هستیم احتمال می‌رود دستگاهی که مخالف این نوع اکتشاف بوده طی نامه‌نگاری‌هایی مایل به مانع‌تراشی است و با نامه‌نگاری‌هایی درصدد ممانعت از این اکتشاف و بهره‌برداری است از منابع طبیعی می‌خواهیم طبق سلسله‌مراتب خود پاسخگوی این امر باشد.

تکلیف استان‌ها برای احیای معادن راکد

در ادامه این جلسه مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: طبق تکلیفی که به استان‌ها واگذارشده است باید هر استانی معادن غیرفعال و راکد خود را احیا کند و هرکجا هم اگر قانونی نقص شده باشد منابع طبیعی باید بررسی و پیگیری کند.

انتهای پیام/454/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریاچه نمک راه دسترسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • ژاوی: من هوادار بارسلونا و مرد باشگاه هستم؛ تصمیم قبلی‌ام به نفع تیم بود و آسان هم نبود
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد