Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بهارستان در شورای شهرستان اصفهان گفت: طرح پارک بهشت در دامنه کوههای کلاه قاضی می‌تواند مجموعه‌ای تفرجگاهی هم‌تراز پارک صفه باشد و ترافیک آن بخش از اصفهان در روزهای تعطیل را پذیرا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهره فرهادی در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهرستان اصفهان با بیان اینکه شهر بهارستان مولود جمهوری اسلامی بوده و شهری با ظرفیت بالا در نزدیکی اصفهان است، اظهار کرد: اگر مدیریت شهری اصفهان به بهارستان توجه بیشتری کند، مزایای زیادی برای هر دو شهر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و طرح‌های تعاملی سبب توسعه شهر بهارستان خواهد شد، افزود: طرح پارک بهشت در دامنه کوه‌های کلاه قاضی می‌تواند مجموعه‌ای تفرجگاهی هم‌تراز صفه باشد و ترافیک آن بخش از اصفهان در روزهای تعطیل را پذیرا باشد.

نماینده بهارستان در شورای شهرستان اصفهان با بیان اینکه با وجود مهاجرپذیر بودن بهارستان، بیش از ۷۰ درصد از ساکنان این شهر حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را دارند، تصریح کرد: توجه به صنایع و کارگاه‌های کوچک، تسهیل ورود سرمایه‌گذاران، هوای پاک، طبیعت زیبا و مردم خوب و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی شهر می‌تواند بستر توسعه بهارستان را فراهم کند.

وی ادامه داد: مترو دردست احداث بهارستان و مجاورت این شهر با جاده ترانزیتی اصفهان - شیراز و بزرگراه خلیج فارس ظرفیت حمل‌ونقلی شهر را ارتقا داده است.

فرهادی با انتقاد از اجرا نشدن قوانین شهرهای جدید برای بهارستان، خاطرنشان کرد: در تقسیمات شهرهای کشوری تکلیف شهرهای جدید مشخص است اما تکلیف بهارستان مشخص نشده و این شهر در یک بلاتکلیفی بسر می‌برد.

وی اضافه کرد: سهم بهارستان در اعتبارات و تصمیماتی که در سفرهای استانی گرفته می‌شود، مشخص نیست، طرح جامع شهر ابلاغ نشده است، بسیاری از ادارات در این شهر مستقر نشده‌اند و بهارستان فاقد زایشگاه و بیمارستان دولتی است که همین موارد رفت و آمد به اصفهان را افزایش داده و سبب ایجاد ترافیک در این شهر می‌شود.

نماینده بهارستان در شورای شهرستان اصفهان با بیان اینکه مشکلات بهارستان با پیگیری نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی حل خواهد شد، افزود: جمعیت ۱۰۰ هزار نفری بهارستان در آینده به ۲۶۰ هزار نفر خواهد رسید بنابراین لازم است برای این حجم جمعیتی فکری اساسی شود

وی تاکید کرد: هویت فرهنگی یکی از معضلات بهارستان است، این شهر حتی آرامستان ندارد، برای ارتقای اشتغال آن تلاش نمی‌شود و بیکاری بیداد می‌کند، جای بازار تخصصی در بهارستان خالی است، ناامن بودن و حادثه‌خیز بودن جاده قلعه‌شور یکی از مشکلات بهارستان است و فضای سبز و کمربندی بهارستان نیاز به توجه بیشتر دارد.

فرهادی با تاکید بر لزوم ساماندهی محدوده مَرغ، ادامه داد: وقتی یک خودرو از جنوب اصفهان که سیمای زیبایی دارد خارج می‌شود، به دلیل ساخت‌وساز غیرمجاز، با نازیبایی حدفاصل بهارستان و اصفهان مواجه خواهد شد بنابراین منطقه مرغ که بین این دو شهر قرار دارد باید ساماندهی شود.

کد خبر 471479

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مترو بهارستان شهر جدید بهارستان شورای شهر بهارستان آرامستان پارک صفه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهرستان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار