Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: قبل از سه ماه، هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را در نطنز نصب خواهیم کرد.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از تاسیسات غنی سازی فردو و مجتمع غنی سازی علیمحمدی عنوان کرد: «قالیباف و نمایندگان از هر فرصتی استفاده و از همه تأسیسات هسته‌ای بازدید کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمالوندی خاطرنشان کرد: «این صنعت به نحوی که مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم بوده به خوبی پیش می رود. امروز در غنی سازی حرف زیادی برای گفتن داریم و از صفر تا صد در غنی سازی بومی سازی کرده‌ایم».
وی گفت: «بحث ما فقط غنی سازی نیست، در حوزه رادیودارو، تولید کیک زرد و اکسیژن ۱۸ دستاوردهای زیادی داشته ایم. در همه حوزه ها در شرایط خوبی هستیم».
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره نصب IR2m در نطنز گفت: «قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت. همزمان در حال تولید و نصب این ماشین ها هستیم».
وی درباره انجام تعهدات طرف های برجامی و بازگشت آمریکا به برجام گفت: «قرار است طرف مقابل تعهداتش را انجام دهد و حتی در صورتی‌که طرف مقابل این تعهدات را انجام دهد، مسئولان و مقامات رده بالا تصمیم می‌گیرند. ما در سازمان آمادگی داریم با ظرفیت کامل فعالیت خود را داشته باشیم و منتظر تصمیمات هستیم».
سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اینکه اگر تحریمها برداشته نشود آیا در زمان مقرر از پروتکل الحاقی خارج می شویم؟ گفت: «قانون را مو به مو اجرا می‌کنیم و مجلس و دولت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند. ما در این خصوص آمادگی داریم. قانون اجرا می‌شود. در عنوان قانون، «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» آورده شده است و امیدواریم نظر مردم تامین شود».
کمالوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درصد غنای ۲۰ وجود دارد، گفت: «ظرفیت‌ها در صنعت هسته‌ای قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست». برچسب ها: کمالوندی ، اورانیوم ۲۰ ، سانتریفیوژ

منبع: خرداد

کلیدواژه: کمالوندی اورانیوم ۲۰ سانتریفیوژ سازمان انرژی اتمی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.
اسلامی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

کد خبر 848651 منبع: فارس برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند