Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز گفت: در فارس طرح‌هایی که بالای ٩٠ درصد پیشرفت و نیاز به تأمین مالی دارند، ٥٠٠ تا ٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود تا سریع‌تر این طرح‌ها به نتیجه برسند.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ما بقی طرح‌ها که کمتر از ٩٠ درصد پیشرفت دارند نیز گفت: برای کل طرح‌ها که حدود ٥ هزار میلیارد تومان نیاز است به تدریج با معرفی طرح‌ها و با تقسیم بندی که بین بانک‌ها انجام می‌شود، به استان کمک می‌شود تا طرح‌ها به تدریج پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این نشست انتقادهایی در مورد حجم تسهیلات پرداختی نسبت به سپرده‌های جمع آوری شده مطرح شد، گفت: قرار شد با برنامه ریزی منابعی را برای پیشبرد طرح‌ها انجام شود و بانک‌ها حجم تسهیلاتشان در استان افزایش دهند.

همتی با اشاره مشکلات مطرح شده فعالان اقتصادی در ارتباط با سیستم بانکی، اعتبارات استان، مسائل ارزی و رفع تعهد ارزی و برخی مشکلات صادرکننده‌ها که به بانک مرکزی مربوط می‌شود، افزود: یکی از مسائل مهم نحوه تعامل بانک‌ها با فعالان اقتصادی بود که تصمیمات مهمی را در این زمینه گرفته شد و در مورد مشکلاتی که برخی از وارد کننده‌ها داشتند، قرار شد موارد خاص را در تهران ظرف هفته آینده به طور جدی و موردی بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: فارس استان بازرگانی محور و تجارت محور است و تا ٣ ماه آینده شاهد تأثیر این تصمیماتی که گرفته شد خواهیم بود.

کد خبر 5133165

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران عبدالناصر همتی پروژه عمرانی شیراز ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا گرگان بوشهر شیراز شهرستان کرج کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا آلودگی هوا اردبیل مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل