Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری گفت: میزان واردات کشور در ۱۰ ماه امسال ۳۰ میلیارد دلار و حجم صادرات غیرنفتی ۲۸ میلیارد دلار بود.

به گزارش پول نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی با تبریک دهه فجر به ملت فداکار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوران انقلاب افزود: به روان پاک شهدا درود می فرستم و به خانواده های آن ها به خاطر این ایثار و فداکاری برای تحقق یافتن این هدف بلند در کشور تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری بااشاره به صبر، مقاومت و ایستادگی مردم در ۴۲ سال بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در سه سال اخیر گفت: صبر و مقاومت مردم در جنگ اقتصادی تحمیلی بی‌نظیر در تاریخ بود که شاید نظیر آن را پیدا نکنید و در دهه‌ها و قرن‌های اخیر شاید بسیار اندک باشد که ملتی را چنین تحت فشار قرار داده باشند تا در برابر یک جلادی سر فرود بیاورند.

وی با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: ما همیشه در این سه سال نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم، شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که در جنگ داشتم، بوده است.

وی ادامه داد: بحث من این بود که این هشت سال به نوع دیگری بروز و ظهور پیدا کرده است و امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم که بابت این ایستادگی و مقاومت به مردم تبریک می‌گویم.

روحانی اضافه کرد: البته برای مردم رنج فراوانی بود؛ اینکه مردم صبح بابت تامین مایحتاج خود در مغازه می روند احساس رنج می‌کنم، وقتی می‌بینم اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده است. سه سال ما را در تحریم شدید و یک جنگ بی‌نظیر قرار دادند. منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده‌ و نگذاشتند از منابع مالی خود استفاده کنیم و اجازه ندادند نفت و میعانات گازی را صادر کنیم و در سایر صادرات برای ما مشکل درست کرده‌اند.

وی درعین حال تصریح کرد: اما با همه این اوصاف ملت ما ایستادگی کرد و به رغم همه سختی ها تا امروز در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰ میلیارد دلار واردات و بیش از ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم. البته این رقم باید بیشتر باشد اما به دلیل کرونا امسال سخت‌تر شد و در اسفند فروردین و اردیبهشت صادرات ما تقریباً تعطیل شد که امیدوارم در دو ماه پایانی بتوانیم مقداری از آن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: ملت در برابر تحریم نظر برابر فشار و توسعه پیروز ایستادگی و مقاومت کرد، متحد بود و دست به دست هم داد تا اتحاد، وحدت و یکپارچگی باقی بماند و به اهداف بلند خود برسیم.

روحانی با اشاره به تاثیر اجرای طرح زهکشی در استان گلستان گفت: اگر این زهکشی ها نبود شرایط در گلستان خیلی بدتر از چیزی می شد که در سال ۹۸ مشاهده کردیم. این زهکشی ها به کانال هایی تبدیل شد که سیل را از صحرا به دریای خزر منتقل می کرد. بنابراین این زهکشی ها هم از جان و مال مردم حفاظت کرده و هم ارزش زمین ها، محصولات و کار مردم منطقه را افزایش داده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه با بهره برداری از این طرحها ثروت کشاورزان به ۱۰برابر می رسد، گفت: وقتی در روستایی در خوزستان با روستاییان صحبت می‌کردم، می گفتند قیمت زمین های ما بیش از ۱۰ برابر شده است. زمین را پیشتر ۱۰ میلیون از ما می خریدند و بعد از اجرای این طرح به ۱۲۰ میلیون یعنی ۱۲ برابر افزایش پیدا کرد و این بسیار مهم است.

روحانی ادامه داد:علاوه بر این میزان محصولات کشاورزان هم به ۴ برابر افزایش یافت و این برای امنیت غذایی ما بسیار مهم است.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به قولی که برای اجرای کامل این طرح‌ها داده شده، گفت: این طرح‌ها را در استان گلستان تکمیل می‌کنیم و زهکشی تا پایان سال ادامه می‌یابد که رقم اعلام شده 50 هزار هکتار است و توان تامین منابع آن را تا پایان دولت داریم.

وی ادامه داد: در منطقه غرب و سیستان و بلوچستان هم 46 هزار هکتار دشت سیستان افتتاح شد و بخش دیگری باقی مانده که باید افتتاح شود.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت کشت آبی نسبت به کشت دیم، اظهار کرد: وقتی زمین دیم تبدیل به زمین آبی می‌شود ارزش زمین و محصول آن افزایش می‌یابد و شرایط متفاوت می‌شود. کشت‌های مختلفی را می‌توان روی زمین آبی انجام داد چون زمین دیم محدودیت دارد و هر چیزی را نمی‌توان در این زمین کاشت ولی وقتی دیم آبی می‌شود، دست کشاورز برای انتخاب نوع محصولات باز می‌شود و امروز شاهد این تحول بزرگ بودیم.

روحانی با تاکید بر اهمیت کاداستر (حدنگاری)، گفت: قبل از اجرای کاداستر زمین غارت می‌شد کسی دور زمین کشاورزی و مراتع دیوار می‌کشید و سنگ‌چینی دور آن ایجاد می‌کرد. با انجام حدنگاری برای زمین‌ها سند مالکیت صادر می‌شود و کسی نمی‌تواند به آن دست اندازی کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه اداره ثبت آماده این کار است که تمام زمین‌های منابع طبیعی حدنگاری شود و اسناد مالکیت به نام کشاورزی صادر شود، ادامه داد:‌ با کاداستر کسی نمی تواند این زمین‌ها را تصرف کند و این زمین‌خواری و فساد بزرگ برچیده می‌شود.

وی یکی از مسیرهای مبارزه با فساد را حدنگاری دانست و اضافه کرد: حدنگاری می‌تواند تحول بزرگ در کشور ایجاد کند و تاکید می‌کنم ما آماده‌ تامین منابع هستیم و تا آخر دولت همه زمین‌ها اسناد مالکیت بگیرند و حدهای آن مشخص شود تا کسی نتواند به این اراضی تجاوز کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رییس جمهور ایثارگران صادرات غیرنفتی ایستادگی کشاورزان رییس جمهوری میلیارد دلار زمین ها سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت