Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:42:09 GMT

تجلیل از خانواده شهدا در حرم مطهر رضوی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۰۹۸۲

تجلیل از خانواده شهدا در حرم مطهر رضوی

ایسنا/خراسان رضوی به منظور بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا از گروهی از مادران و همسران شهدای مشهدی و خانواده شهدای جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی تجلیل شد.

در سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، در مراسم‌های جاداگانه‌ای از جمعی از مادران و همسران شهدا و خانواده شهدای جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم کارگر عزیزی، فرزند، مادر، همسر و خواهر شهید، در حاشیه مراسم «سوگواره ام‌البنین(س)»، اظهار کرد: به برکت خون شهیدانم در تمام این سال‌ها با تنهایی جنگیدم و توانستم به تنهایی شش فرزندم را بزرگ کنم.

وی افزود: پدرم کشاورز بود با شروع جنگ به همراه سه برادرم حسین، مهدی و ابراهیم به جبهه رفتند چون پدرم عقیده داشت این انقلاب متعلق به خودمان است و باید از آن دفاع کنیم. همچنین در سال‌های جنگ تحمیلی شوهر، فرزند و دو برادرم شهید شدند و پدر جانبازم نیز بعد از سال‌ها تحمل درد، به یاران شهیدش پیوست.

طاهره عارفی، مادر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی، نیز گفت: مصطفی از حملات داعش به حرم ائمه(ع) به شدت رنج می برد و می خواست هر طور شده قدمی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) بردارد و از وقتی که پایش به فعالیت های اجتماعی باز شد تمام تلاشش دفاع از دین بود.

وی افزود: مصطفی آخرین بار  که می خواست به سوریه برود، وقتی از زیر قرآن رد شد هر چند قدم که بر می‌داشت، بر  می‌گشت و به ما نگاه می کرد. من همان موقع متوجه شدم که نگاه های او با نگاه‌های همیشه فرق می‌کند، بعد از مدتی هم خبر شهادتش آمد.

همچنین در مراسمی دیگر از ۳۰۰ نفر از خانواده شهدای مدافع حرم و حوزه مقاومت از کشورهای افغانستان، عراق، نیجریه، بحرین و سوریه در ویژه برنامه‌ای با عنوان «ام‌النبین؛ مادر مهتاب» که در رواق حضرت زهرا(س) برگزار شد، تجلیل شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری، خطیب حرم مطهر رضوی و استاد اخلاق دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این مراسم با بررسی شخصیت حضرت ام البنین(س) به عنوان الگوی مادران و همسران شهدای جامعه اسلامی، گفت: شهدا با انگیزه‌های مختلف از جمله دفاع از خاک وطن، استقلال، دین و... به شهادت رسیدند و در تاریخ صدر اسلام هیچ‌گاه از خانواده شهدا تجلیل و تکریم به عمل نیامده، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و نگاه امام راحل، خانواده شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی با بیان اینکه «شهدا بهترین معامله را با خدا کردند و این معامله قیمت و ارزش دارد»، خاطرنشان کرد: فرزندان حضرت ام‌البنین(س) دارای دو مقام امامزاده و شهید هستند که در میان این شهدا حضرت عباس علمدار کربلا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهدا شهدای مدافع حرم خانواده های شهدا حرم مطهر رضوي حرم امام علی ع آستان قدس رضوی مادران و همسران شهدا حضرت ام البنین س حرم مطهر رضوی خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید ناصر عمرانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر اهرم به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: حضور در منزل شهدا و زیارت خانواده آنها که افرادی‌صبور و کم توقع هستند، افتخاری بزرگ برای همه مسئولان نظام اسلامی است و همه ما در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در مسیر راه شهدا ثابت قدم می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور خانواده‌های معزز و معظم شهدا در بین ما نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است و نباید این حضور در منزل شهدا تنها به یک دیدار خلاصه و محدود گردد بلکه لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این دیدارها به صورت مستمر بوده و توصیه خانواده معزز و معظم شهدا در خدمت رسانی به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در دیدارهایی که انجام می‌شود خانواده معظم شهدا هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارند و در همه دیدارها توصیه‌هایی خانواده معزز و معظم شهدا به مسئولان خدمت رسانی بی منت به مردم است که این هم نشان از بزرگواری و روحیه بلند آنان در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

لطفی اضافه کرد: آنچه امروزه داریم همه آنها مدیون خون پاک و مطهر شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان هستیم و هیچ شکی در آن نیست.

کد خبر 6087654

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی