Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@13:46:33 GMT

پیشنهادات مقام صهیونیستی به آمریکا درباره ایران

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۲۰۱

پیشنهادات مقام صهیونیستی به آمریکا درباره ایران

خبرگزاری فارس: در ادامه نگرانی‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی از احتمال بازگشت دولت جدید آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، «عاموس یادلین» فرمانده پیشین رکن اطلاعاتی ارتش اسرائیل خواستار حفظ تحریم‌ها بر ایران شد.

یادلین، که اکنون ریاست اندیشکده «مطالعات امنیت داخلی» دانشگاه تل‌آویو موسوم به INSS را برعهده دارد، شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در کنفرانس سالانه این اندیشکده گفت اسرائیل باید درخصوص نحوه مقابله با «تمایلات هسته‌ای ایران» با آمریکا در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی ضمن اشاره به اظهارات «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در همین همایش، گفت: «کوخاوی آن نوع از توافقی با ایران را که نباید به آن بازگشت، ترسیم کرد».

این ژنرال بازنشسته صهیونیست ادامه داد: «اتفاق نظر در محافل نظامی [اسرائیل]بر این است که توافق ۲۰۱۵ (برجام) بد است، اما او (کوخاوی) نگفت که توافق جایگزین باید به چه شکلی باشد یا چگونه [همین توافق را]اصلاح کرد».

بر اساس این گزارش، یادلین توضیح داد: «اسرائیل باید درباره نحوه مقابله با ایران، گفت‌وگوی نزدیکی با آمریکا داشته باشد. تمام فرضیه‌های خوش‌بینانه درباره رفتار ایران، غلط از آب درآمدند».

به نوشته عاروتص‌شوع، وی به واشنگتن پیشنهاد کرد: «بهتر است برای رسیدن به یک توافق موقت جهت حفظ تحریم‌ها و سپس بهبود مفاد [توافق کنونی]تلاش کنیم. بند غروب که به ایران اجازه می‌دهد به بمب [اتمی]نزدیک شود باید اصلاح گردد، همچنین بازرسی‌ها و بند تسلیحات باید تقویت شود».

در همین همایش همچنین «گادی آیزنکوت» فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار درباره موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، گفت کشور‌های عربی و تل‌آویو منفعت مشترکی در مقابله با هسته‌ای شدن ایران دارند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جدید آمریکا در اولین نشست خبری خود، با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت از بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده‌تر استفاده می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام صهیونیستی آمریکا ایران توافق هسته ای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟

«خلیل الحیه» نائب رئیس جنبش حماس جزئیاتی درباره پیشنهاد توافق آتش‌بس ارائه کرد و گفت: پیشنهادی که قطر و مصر به ما ارائه کردند، سه مرحله است که شامل خروج کامل [نظامیان صهیونیست]از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسراست».

به گزارش فارس، الحیه با اشاره به اینکه تبادل اسرا نیز در سه مرحله انجام خواهد شد، ادامه داد: این طرح از نظر مراحل اجرایی با هم مرتبط است. در مرحله دوم، توقف عملیات‌های نظامی و خصمانه به صورت دائمی اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر، توپ در زمین اسرائیل است، گفت: در این توافق به اهداف آتش‌بس، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و توافق جدی تبادل اسرا دست یافتیم.

این مقام حماس با تأکید بر اینکه در روز نخست از مرحله اول، همه طرف‌ها باید به توقف موقت عملیات نظامی پابیند باشند، تصریح کرد: «بازگشت آوارگان، هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این مسئله در توافق، به صورت واضح آمده است».

الحیه ادامه داد: «اسرائیل در مرحله نخست توافق، به مناطق مجاور داخل غزه عقب‌نشینی خواهد کرد. البته ما امتیاز‌هایی دادیم تا اینکه مسیر توقف این جنگ دیوانه‌وار باز شود و تبادل واقعی اسرا صورت گیرد».

وی با اشاره به اینکه هنوز زمانی برای اعلام موافقت اسرائیل، تعیین نشده است، گفت: ما منتظر پاسخ اسرائیل به موافقت با این پیشنهاد هستیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ساعتی پیش در گفتگو با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه به آنان ابلاغ کرد.

در پی تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای آغاز تجاوز نظامی به شهر مرزی «رفح» در جنوب غزه، یک منبع در جنبش حماس ساعتی پیش خبر داده بود که مذاکرات غیر مستقیم با این رژیم را به حالت «تعلیق» درآورده است.

این منبع گفت که حماس پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، تصمیم گرفت، این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل، بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هم به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه حماس منتظر نتایج تلاش‌های واسطه‌ها خواهد ماند، خبر داد: طرف مصری، با حماس تماس گرفته و خواستار عدم تنش نظامی و اعطای زمان برای مهار این بحران شده است.

مفاد جدید آتش‌بس در غزه 

خبرگزاری دانشجو نیز به نقل از روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت جزئیات توافق سه مرحله‌ای پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کرد. توافق مطرح شده سه مرحله‌ای بوده و ۱۲۴ روز طول خواهد کشید. پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی زن محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن زنده صهیونیستی است.

مرحله اول:

۱- آتش بس ۴۰ روزه.

۲- آزادی ۳۳ اسیر صهیونیستی.

۳- آزادی ۸۰۰ اسیر فلسطینی.

۴- بازگشت مردم غزه به خانه‌های خود در شمال نوار غزه.

مرحله دوم:

۱- آتش بس ۴۲ روزه.

۲- بقیه اسرای صهیونیستی آزاد می‌شوند.

۳- اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.

مرحله سوم:

۱- آتش بس ۴۲ روزه.

۲- تمامی اجساد اسرای صهیونیستی مبادله می‌شوند.

۳- تمامی اجساد اسیران فلسطینی مبادله می‌شوند.

۴- خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • گرگ و میش توافق