Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:03:48 GMT

حمل یک سره کالا به عراق منجر به رونق صادرات می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۳۶۲

حمل یک سره کالا به عراق منجر به رونق صادرات می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز پنجشنبه در نشست هیات اقتصادی و تجاری استان حلبچه عراق با مدیران استان کرمانشاه که به منظور توسعه مبادلات تجاری، گردشگری، توریسم درمانی، کشاورزی، سرمایه گذاری و تردد مسافری در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما از حضور هیات تجاری حلبچه در استان کرمانشاه بسیار خوشحالیم که امیدواریم این ارتباطات و رفت و آمدها منجر به توسعه، رفاه و گسترش مبادلات تجاری بین ۲ استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برقراری حمل یکسره کالا بر توسعه اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری کرمانشاه با استان های مرزی و اقلیم کردستان عراق بسیار موثر است، افزود: موضوعی که می تواند توسعه ارتباطات کرمانشاه با حلبچه را گسترش دهد بحث تردد کامیون ها تا مقصد است اما متاسفانه کالاها در مرز تخلیه می شوند که این موضوع منجر شده که بسیاری از فرصت های گسترش ارتباط از بین برود لذا از مسوولین استان حلبچه می خواهیم که این مشکل را با جدیت رفع کنند.
حاتمی با اشاره به ظلم هایی که رژیم بعث عراق و صدام نسبت به مردم مظلوم جلبچه داشتند، تصریح کرد: هرگاه نام حلبچه به میان می آید نام شهادت، مظلومیت و مقاومت مردم این شهر در ذهن ها تداعی می شود و تراژدی که رژیم بعث علیه مردم این شهر انجام داد هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به ۱۹۰ کیلومتر مرز مشترک بین استان کرمانشاه و استان حلبچه بیان داشت: وجود این مرز مشترک به معنای داشتن مسایل مشترک زیادی در زمینه های مختلف بین مردم ۲ استان است که باید هرچه بیشتر  مبادلات تجاری بین ۲ استان را تقویت و گسترش دهیم.
حاتمی به سفر استاندار کرمانشاه به استان حلبچه در سال گذشته اشاره کرد و  ادامه داد: باید تلاش کنیم تفاهم نامه های منعقده بین استانداران کرمانشاه و حلبچه را اجرایی کنیم تا این اقدامات و برنامه ها، رونق و شکوفایی اقتصادی هرچه بیشتر مردم ۲ استان را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: اتاق های بازرگانی کرمانشاه و حلبچه وظیفه مهمی در اجرای این تفاهم نامه ها بر عهده دارند و ما از هرگونه اقدام برای اجرای این تفاهم نامه ها با جدیت تمام حمایت و پشتیبانی می کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران و کرمانشاه تلاش برای توسعه روابط با کشور عراق و استان های مرزی است لذا با توجه به وجود اشتراکات فراوان بین کرمانشاه و حلبچه ما آماده گسترش روابط در بخش های مختلف با این استان هستیم.
حاتمی تصریح کرد: هر چند که اشتراکات ما با استان حلبچه زیاد است اما حجم ارتباطات و مسایل اقتصادی متناسب با این اشتراکات نیست و نزدیک به ۲ سال است که مرز استان ما رسمی اعلام شده ولی هنوز اقلیم کردستان عراق نتوانسته که امکان تردد را فراهم کند لذا از مسوولین عراق و اقلیم کردستان می خواهیم که این مشکلات را حل کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه سیاست های تروریستی ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده و ایران اسلامی آینده بسیار بهتری پیش رو دارد لذا این به نفع کشور عراق و اقلیم کردستان است که برنامه های تجاری و اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران و استان کرمانشاه با توجه به مزیت های ویژه کرمانشاه گسترش و توسعه دهند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه حلبچه اقلیم کردستان عراق کرمانشاه عراق صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه حلبچه اقلیم کردستان عراق استانداری کرمانشاه حلبچه اقلیم کردستان عراق کرمانشاه عراق صادرات غیر نفتی اخبار کنکور استان کرمانشاه اقلیم کردستان مبادلات تجاری استان حلبچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران