Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مقامات ازبکستان و آذربایجان در نشست ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.

در این نشست ویدئویی از طرف ازبکستان «لذیذ قدرت اف» معاون اول وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی و «بهرام اشرف خان اف» سفیر ازبکستان در «باکو»، «الغ بیک مرادوف» رئیس آژانس پیشبرد صادرات این کشور شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف آذربایجان نیز «روشن نجف» معاون وزیر اقتصاد، «حسین قلی یف» سفیر آذربایجان در تاشکند و «زهراب قادراف» مدیر سازمان سرمایه گذاری «آذپرومو» حضور یافتند.   

نمایندگان دو کشور در این نشست برای توسعه روابط میان دو کشور که طی سال‌های اخیر به یک مرحله راهبردی وارد شده، ارزش بسیاری قائل شدند.

طرفین اظهار داشتند که در ماه نوامبر سال 2020 میلادی نخستین نشست شورای بازرگانی میان دو کشور برگزار شد که در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی نقش مهمی ایفا کرد.  

علاوه بر این، طرفین خاطرنشان کردند که در ماه ژوئن و آگوست سال گذشته میلادی نمایشگاه‌های ویدئویی «Made in Uzbekistan Online» و «Made in Uzbekistan Textile» و همچنین نشست مجازی سازمان‌های صادراتی محلی با همکاران تجاری آذربایجان در زمینه‌های اقتصادی، صنعت غذایی و کشاورزی، خودروسازی، نساجی و الکتروتکنیکی برگزار شده است.  

در این نمایشگاه‌ها حدود 100 نفر تولیدکننده فرآورده‌های صادراتی و بیش از 150 کارآفرین از آذربایجان شرکت کردند.   

دو طرف تاکید کردند که با وجود شیوع پاندمی کرونا ویروس مبادلات بازرگانی ازبکستان و آذربایجان در سال 2020 میلادی نسبت به سال 2019 میلادی 12 درصد افزایش پیدا کرده است.  

طرفین همچنین در مورد توسعه روابط متقابلا سودمند از طریق برگزاری مراسم‌های مشترک، امضای قراردادهای دوجانبه در مورد همکاری‌های بین منطقه‌ای و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری به توافق رسیدند.  

امروز در ازبکستان 84 شرکت از جمله 71 شرکت مشترک با سرمایه گذاری آذربایجان و 11 شرکت با 100 درصد سرمایه گذاری آذربایجان در زمینه‌های بازرگانی، ماشین سازی، فلز سازی، دارایی و بیمه، انرژی، خدمات، تولید و تعمیر جواهرات، بخش غذایی و صنایع سبک فعالیت می‌کنند.

جمهوری آذربایجان استقلال این کشور را در تاریخ 19 اکتبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 اکتبر سال 1995 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان آذربایجان نشست ویدئویی همکاری های سرمایه گذاری سرمایه گذاری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم

به گزارش صدای ایران از ایسنا، وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه تایید کرد که این کشور تجارت با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است و این تصمیم تا زمانی که از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل نشود، لازم الاجرا خواهد بود.

اوایل روز جمعه، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گفت که اقدامات محدودکننده تنها پس از آتش بس در غزه لغو خواهد شد.

«رجب طیب اردوعان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره این تصمیم گفت: ما می‌خواستیم بدون عجله روند را ارزیابی کنیم و این گام را برداشتیم... کل غرب برای اسرائیل کار می‌کند. آنها برای اسرائیل کار می‌کنند، به ویژه ایالات متحده. همانطور که آنها سرمایه‌های خود را بسیج کردند، مردم فلسطین محکوم به این شدند که در برابر بمب‌های اسرائیلی بمیرند. ما نتوانستیم در مقابل این امر کاری نکنیم، بنابراین گام‌هایی برداشتیم و این در را بستیم.

بر اساس آمار تجارت خارجی ترکیه که توسط اسپوتنیک تحلیل شده است، این کشور در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار کالا به اسرائیل صادر و ۱.۶ میلیارد دلار کالا‌های اسرائیلی وارد کرده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم