Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:35:14 GMT

کرونا، ۶۴۸ صنعتگر خراسان شمالی را بیکار کرد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۵۸۹

کرونا، ۶۴۸ صنعتگر خراسان شمالی را بیکار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی، به بیکاری برخی از صنعتگران به واسطه شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بعد از کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده ۶۴۸ صنعتگر در استان به صورت مستقیم از کار بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "حبیب یزدان پناه" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز پنج‌شنبه (نهم بهمن‌ماه) در نشست خبری با خبرنگاران به سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری طی سفر به استان، گردشگری را اولویت دوم دانستند و خواستار توجه ویژه به این مقوله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


وی توسعه مجموعه مفخم را یکی از مصادیق توجه به بیانات رهبری در استان دانست و اظهار کرد: یکی از برکات این مجموعه ماندگاری مسافر و توسعه صنایع دستی استان است که علاوه بر این، اهالی این منطقه هم از عواید آن بهره‌مند می‌شوند.

 

 


 مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی به بیکاری برخی صنعتگران اشاره کرد و گفت: بعد از کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در این استان ۶۴۸ صنعتگر به صورت مستقیم از کار بیکار شدند.

 

 


وی اظهار کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به فعالان صنایع دستی پرداخت شد و طبق تفاهم نامه منعقد شده با آستان قدس ۳۰ نفر از فعالان صنایع دستی هم برای اخذ تسهیلات معرفی شدند.

 

 


وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران با موضوع توسعه عمارت مفخم و تخریب بیمارستان امام رضا(ع)، خاندان مفخم را یکی از مخالفان رضاخان نام برد و گفت: این خاندان در دوران پهلوی هم به حاشیه رانده شدند و در حال حاضر نباید توسعه مجموعه مفخم را منوط به افراد کنیم و از گسترش این پروژه گردشگری مهم استان غافل بمانیم.

 

 


یزدان‌پناه با تأکید بر اینکه آنچه امروز در این مجموعه از آن با عنوان بیمارستان یاد می‌شود یک درمانگاه بیشتر نیست، خاطر نشان کرد: دو بخش دیگر که در حال حاضر بیماران اعصاب و روان در آن نگهداری می‌شوند، پیش از این محل سکونت سرایدار بوده و فرسوده شده و قابلیت نگهداری بیمار را ندارد.

 

 


البته یزدان‌پناه از عملکرد دانشگاه علوم‌پزشکی هم ابراز گلایه کرد و گفت: شهرداری بارها طی مکاتبات اداری، سه زمین با قابلیت بهتری را پیشنهاد داده است و تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی جواب هیچ کدام از مکاتبات را نداده است.

 

 


اگرچه مدیرکل میراث فرهنگی به تاریخچه بنا و وسعت آن هم اشاره ولی بر این نکته هم تأکید کرد که  مساحت فضا ۱۷ هزار مترمربع است و ساختمان به‌نام بیمارستان مفخم وقف می‌شود و طی سال ۱۳۵۲ فضای شمالی توسط جمعیت شیر و خورشید ساخته می‌شود.

 

 


به‌ ادعای یزدان‌پناه وقتی این محل به عنوان بیمارستان بهره برداری می‌شود هیچ‌کدام از شهرهای استان فعلی خراسان شمالی بیمارستان نداشتند و‌ مردم به این مکان مراجعه می‌کردند ولی بعد انقلاب با وجود راه اندازی بیمارستان‌های مجهز و‌ برخوردار، دیگر مراجعه‌ای به این ساختمان قدیمی انجام نمی‌شود.

 

 


«توسعه مجموعه مفخم به دوران استانداران پیشین بر می‌گردد» این بخش دیگر صحبت‌های یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران است ولی وی در بخش دیگری عنوان کرد که به پیشنهاد استاندار، توسعه مجموعه را تا هفت هکتار طرح‌ریزی کردیم و مجموعه ظرفیت ۱۰ هکتار را هم دارد، یعنی بزرگ‌تر از مجموعه نقش جهان اصفهان.

 

 


وی موسسه ملل را یکی از طراحان این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: البته قراردادی با این موسسه منعقد نشده و در قالب تفاهم نامه، طراحی‌ها صورت گرفته است.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیکاری صنعتگران عمارت مفخم میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی توسعه مجموعه صنایع دستی یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و همچنین استان‌های مجاور این استان‌ها شاهد بارش خواهند بود.

به گزارش شفقنا، شدت اصلی بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران خواهد بود که می‌تواند منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد