Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:48:32 GMT

کرمان، استانی چهار فصل برای کشاورزی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۶۱۹

کرمان، استانی چهار فصل برای کشاورزی


محمدرضا پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: کشاورزی در استان کرمان با توجه به شرایط آب و هوایی در جای جای استان تفاوت‌هایی دارد.

او افزود: به طور کلی، چون کشاورزی در بیشتر مناطق استان به صورت باغداری است و شهرستان‌هایی با آب و هوای معتدل و سرد وجود دارد رونق کشاورزی در شمال استان کرمان از اواخر فصل بهار تا اواخر فصل تابستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورخاتون بیان داشت: در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری رونق کشاورزی  از اوایل فصل زمستان تا اواخر بهار است که در حال حاضر در شهرستان ارزوئیه برداشت ذرت را به میزان ۱۰۰ هزار تن شاهد هستیم ودر اردیبهشت و خرداد ماه در مناطق جنوبی استان برداشت ۱۶۰ هزار تن گندم و هندوانه را خواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در محصولات کشت پاییزه به دلیل افزایش سطح زیر کشت و برداشت خوب محصولات شاهد ۱۰ درصد افزایش عملکرد و تولید در سطح استان بوده ایم.

در فصل بهار و تابستان شمال استان کرمان شاهد رونق و برداشت میوه های مختلف از جمله سیب ، گیلاس ، هلو ، گلابی و... و در فصل زمستان و ابتدای بهار شاهد رونق محصولات کشاورزی در جنوب و کشت محصولات گلخانه ای و برداشت نارنگی ، پرتقال،نارنج و... هستیم و این شرایط و تنوع باعث شده است ، کرمان استانی چهار فصل باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودرو‌های جدید" از ۶ تا ۱۵ اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاورد‌های چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.

به گزارش عصرایران، این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاورد‌های آن‌ها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.

در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودرو‌های نوآورانه و پاک بودیم. ۲۷۸ خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودرو‌های بنزینی و دیزلی با خودرو‌های برقی و احترام به محیط زیست است.

غرفه‌های نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، میزبان خودروسازی جهان و برند‌های چینی است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاورد‌های خود در زمینه خودرو‌های برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند به طوریکه بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از ۱۱۷ مدل خودروی جدید توسط ۳۰ شرکت خودروساز بودند.

نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود