Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان تفاوت اندازه‌ی انگشت حلقه و انگشت اشاره و ارتباط آن‌ها با انتخاب نوع غذا را بررسی کردند. نسبت کمتر انگشت دوم به چهارم (۲D:۴D digit ratios) یعنی داشتن انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره و به معنای قرار گرفتن در معرض میزان بیشتری از تستوسترون در رحم مادر و بنابراین نشانی از مردانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایشات افرادی با نسبت کمتر انگشت دوم به چهارم، صرف نظر از جنسیتی که داشتند غذا‌هایی مردانه‌تر انتخاب می‌کردند. برخی افراد این نسبت را نامعتبر می‌دانند و آن را نقد می‌کنند، اما مطالعات حاکی از آن است که این نسبت با انتخاب غذا‌هایی که معمولا مردانه یا زنانه تلقی می‌شوند ارتباط دارد. این تحقیقات نشان می‌دهد که افراد گرسنه با نسبت انگشتان مردانه غذا‌های مردانه را انتخاب می‌کنند. البته این موضوع فقط زمانی اتفاق می‌افتاد که افراد گرسنه بودند.

بیشتر بخوانید

چند واقعیت کمتر شنیده شده، اما جالب درباره شگفتی‌های بدن انسان

به طور کلی این تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط گسترده‌تری میان قرار گرفتن در معرض تستوسترون در دوران جنینی و عادات غذایی در بزرگسالی وجود دارد.

پروفسور توبیاس اوتربرینگ (Tobias Otterbring) از دانشگاه آگدر (Agder)، نروژ می‌گوید: این تحقیقات به ما کمک می‌کند تا بفهمیم آیا قرار گرفتن در معرض هورمون‌های جنسی بر روی ترجیحات غذایی افراد تاثیر می‌گذارد یا خیر.

این موضوع که گرسنگی بر انتخاب غذا در تحقیقات ما تاثیر داشت نشان می‌دهد که گرسنگی عاملی تعدیل کننده در میان عوامل بیولوژیکی و انتخاب مصرف کننده است.

این مطالعه رابطه‌ی بین نسبت انگشتان (نشانگری زیستی مرتبط با قرار گرفتن در معرض تستوسترون پیش از تولد) و تمایل آن‌ها به انتخاب مواد غذایی مردانه را بررسی کرد و این که آیا این ارتباط با سطح گرسنگی فرد تعدیل می‌شود یا خیر.

پروفسور اوتربرینگ می‌گوید: کم بودن نسبت انگشتان دو و چهار نشان دهنده‌ی قرار گرفتن در معرض تستوسترون پیش از تولد است و افرادی که نسبت بالاتری نشان می‌دهند کمتر در معرض این هورمون قرار گرفته اند.

ممکن است طول انگشتان شما تفاوت زیادی داشته باشد، اما همچنان نسبت انگشتان کم یا زیاد داشته باشید. سوال اینجاست که این اختلاف از کجا می‌آید ممکن است یک نفر انگشت اشاره‌ی بلندتر و انگشت حلقه‌ی کوتاه‌تری داشته باشد و یا بالعکس.

برای بررسی این موضوع محققان ۲۱۶ نفر شرکت‌کننده چینی را که نیمی زن و نیمی مرد بودند و متوسط سن همگی ۲۷ سال بود مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان از میان غذا‌هایی که از پیش آماده شده بود چند غذا انتخاب کردند. زنانه یا مردانه بودن غذا‌ها با اعداد ۱ تا ۷ (۱برای زنانه و ۷ برای مردانه) درجه بندی شد. این غذا‌ها شامل میگو (زنانه) و شاه‌میگو (مردانه) بود. نوشابه رژیمی برای زنان و ساده برای مردان بود. سالاد سزار زنانه و همبرگر مردانه در نظر گرفته شد.

یک ویژگی مشترک برای غذا‌های مردانه حجم بیشتر، چرب‌تر بودن و ناسالم‌تر بودن آن‌ها بود که نشان می‌دهد مردان هنگام غذا خوردن ریسک پذیرترند.

نسبت انگشتان شرکت کنندگان و همچنین جنسیت آن‌ها و میزان گرسنگی آن‌ها قبل از انتخاب گزینه‌های غذایی ثبت شد. نتایج نشان داد که افراد با نسبت کم انگشتان یعنی مردانه‌تر گزینه‌های غذایی مردانه انتخاب می‌کنند. این ارتباط هم در مردان و هم در زنان وجود داشت و به عبارت دیگر نسبت انگشتان معیار موثرتری نسبت به جنسیت افراد برای پیش‌بینی غذای انتخابی آن‌ها بود. با این حال به نظر می‌رسید گرسنگی نیز در این موضوع تاثیرگذار باشد.

گرچه افراد با نسبت انگشتان مردانه هنگام گرسنگی غذا‌های مردانه‌تری انتخاب می‌کنند، اما در هنگام سیری این اتفاق نمی‌افتد. این یافته‌ها نشان دهنده‌ی تاثیر هورمون‌های قبل از تولد بر ترجیحات و عادات غذایی ما در بزرگسالی و همچنین تاثیر گرسنگی بر این عوامل بیولوژیکی است. این گروه همچنان متوجه شدند که گرسنگی بر روی انتخاب افراد با نسبت انگشتان زنانه تاثیر نمی‌گذارد.

یکی از مشکلات این تحقیقات آن بود که شرکت‌کنندگان میزان گرسنگی‌شان را خودشان گزارش می‌کردند که اعتبار کمی دارد.

پروفسور اوتربرینگ همچنین محدودیت‌های نسبت انگشتان را پذیرفت. او می‌گوید: این اندازه‌گیری‌ها واقعا بحث برانگیز است. مطالعاتی وجود دارد که ارتباط این نسبت را با میزان هورمون تستوسترون نشان می‌دهد و برخی مطالعات ارتباطی پیدا نکردند. به این ترتیب، منطقی به نظر می‌رسد که این ارتباط را با احتیاط تفسیر کنیم و روند این تحقیقات را دنبال کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالبترین ها دانستنی های پزشکی قرار گرفتن در معرض نسبت انگشتان نشان می دهد غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در دوم اردیبهشت ماه امسال در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات در منزل و قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده، پیگیری و بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی استان، تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در کمتر از ۱۰ روز سارق و همدستش را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های خرمبید و آباده با هماهنگی قضایی و اقدمات فنی موفق شدند سارق و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند.

سردار حبیبی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت همراه با قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده اقرار کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: قاتل و همدستش که از سارقان حرفه‌ای بودند در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت دیگر در شهرستان‌های خرم بید و آباده نیز اقرار کردند.

او با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و مالخران نیز شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهند شد، از شهروندان درخواست کرد از نگهداری طلاجات و وجوه نقد به مقدار زیاد در منزل و خودرو پرهیز کرده و توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • معرفی چند عطر خاص برای آقایان و خانم ها
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • پاشنه و یک تمرین ساده برای داشتن پاهایی قوی و سالم/ روش انجام حرکت، فواید و تغییرات مورد انتظار (+فیلم)
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده