Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیام ادیان الهی بر مبنای فطرت انسانی است؛ گفت: انسان وقتی به فطرت خودش رجوع می‌کند، خود این فطرت راهنمای خوبی در پیروی از دین و ایمان به خدای متعال است.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با دبیر کل و اعضای ارشد بنیاد بین المللی غدیر که در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه پیام ادیان الهی بر مبنای فطرت انسانی است؛ گفت: انسان وقتی به فطرت خودش رجوع می‌کند، خود این فطرت راهنمای خوبی در پیروی از دین و ایمان به خدای متعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با بیان اینکه روند تاریخی هم گویای پیوستگی و ارتباط دین و فطرت انسانی است؛ گفت: از صدر اسلام قریب به ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و در این سال‌ها دشمنان اسلام و دین خدا، تلاش‌های بسیاری جهت منحرف کردن دین و تضعیف ارزش‌های دینی به کار بردند، اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامید.

رحمانی فضلی با اشاره به شرایط کنونی جهانی در بعد معنویت گفت: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری محتاج آموزه‌های الهام بخش دینی است و این مساله را در همه ابعاد اعم از زوایای فردی که انسان ذاتا دنبال حق جوئی، عدالت طلبی است و هم در بعد اجتماعی که همه انسان‌ها خواستار زندگی َآرام و سالم هستند؛ شاهد هستیم.

وزیر کشور با اظهار اینکه همه نیاز‌های بشری در حوزه‌های گوناگون در قرآن کریم و سیره پیامبر عظیم الشان و ائمه اطهار مطرح شده، گفت: دنیا امروز طالب صلح و دوستی است و این مساله همواره در آیات قران تاکید شده است و نیاز است بشریت بیش از هر زمان دیگری به قران و اسلام رجوع کند و از آموزه هایش بهره‌مند گردد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، به شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی که برآمده از اندیشه‌های قرانی و دینی است اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۴ دهه از شکل گیری انقلاب اسلامی گذشته است و باید کار فرهنگی و علوی در شان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در جامعه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: باید با رفتار مهربانانه و تعامل مؤمنانه همه گرایش‌ها و خواسته‌ها را به چشمه زلال امامت و ولایت نزدیک سازیم و اخلاق و دوستی را در جامعه تقویت کنیم.

جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور یادآور شد: یک آفت مهم جامعه ما، رواج دروغگویی و نسبت دادن آسان تهمت‌های نارواست و باید در این خصوص کار‌های بزرگ فرهنگی صورت گیرد.

تبیین ابعادی از مشکلات کنونی جامعه ایرانی از دیگر محور‌های سخنان وزیر کشور در این نشست بود که در این خصوص گفت: شاید در نگاه اول مشکلات معیشتی و اقتصادی مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های جامعه باشد، اما بر این باورم که ریشه اصلی مشکلات در سه بخش، فرهنگ، قانون و عقب افتادگی علمی کشور است.

وی در این خصوص گفت: فرهنگ زیربناست و قانون هر کشوری متاثر از فرهنگ عمومی آن کشور است. مساله‌ای که در کشور مواجه هستیم عدم قانونمداری و بی توجهی به آن از همان زمان شکل گیری انقلاب مشروطه است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید جامعه و کشور را حول محور قانون انتظام بخشیم و بدانیم تحقق این امر کمک هم به توسعه و ابادانی کشور می‌کند.

وی در این خصوص به نقش مهم و خطیر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: باید از همان ابتدا، آموزه‌های مبنایی فرهنگ قرانی و دینی نظیر راست گویی و نرم خویی، به فرزندان ایرانی آموزش داده شود.

وزیر کشور همچنین خاطر نشان کرد: آنچه که ناجی همه ما و نجات بخش جامعه ماست، بهره گیری از دریای زلال معرفت قرآنی و دینی است و امروز جامعه به شدت به این معرفت و اخلاق دینی نیاز دارد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، توضیحات مبسوطی در مورد فعالیت‌های این بنیاد مطرح کرد.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت کشور همواره نقش تسهیل گری و حمایتی در توسعه فرهنگ علوی از طریق استانداری‌های سراسر کشور داشته است؛ گفت: اهتمام و توجه ویژه وزیر کشور به مساله غدیر شایسته تقدیر است و انصافا در دوره حضور دکتر رحمانی فضلی در راس وزارت کشور، حمایت‌ها و اقدامات ارزنده‌ای را از سوی وزارت کشور و نهاد‌های تابعه اش در فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی بنیاد بین المللی غدیر شاهد هستیم.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر همچنین در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ارزشمند و موثر دکتر رحمانی فضلی از برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی پژوهشی فرهنگی تبلیغی بنیاد بین‌المللی غدیر تشکر و قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور: تصویب لایحه دهیاری‌ها در مجلس باعث تقویت جایگاه مدیریتی و ارتقای خدمت رسانی دهیاری‌ها می‌شود

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی بنیاد بین المللی غدیر رحمانی فضلی وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن موسایی مسئول موقوفات، منابع پایدار، امور بین‌الملل حوزه علمیه هرمزگان و نایب رئیس مجمع فضلا و علمای استان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تبیین ویژگی‌های طاغوت، اظهار داشت: طاغوت در اسلام به معنای طغیان‌گر و تجاوز کننده از حدود الهی شناخته می‌شود، حدودی که سراسر منطبق با فطرت آدمی وضع شده است بنابراین افراد و قدرت‌هایی که بر خلاف فطرت رفتار کنند را باید طاغوت بدانیم.

وی افزود: بر اساس فطرت، همه ما از ظلم، قتل، دروغ، فحشاء، تزویر و ریا انزجار داریم؛ هیچکس را نمی‌توان پیدا کرد که بگوید از مورد ظلم واقع شدن لذت می‌برد یا دوست دارد به واسطه دروغ در معرض اطلاعات غلطی قرار بگیرد از این رو با توجه به اینکه این اعمالِ دارای منافات با سرشت آدمی، جامعه را از مسیر رستگاری دور می‌کند مؤمنین باید برای جلوگیری از انحرافات عمومی در مقابل طاغوت بایستند.

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه هرمزگان، تأکید کرد: نتیجه سکوت در مقابل اعمال خلاف واقع، طاغوتیان رسیدن به موضعی است که جامعه اسلامی در سال ۶۱ هجران به آن رسید و در برابر سکوت عده‌ای و همراهی عده‌ای دیگر امام جامعه به بدترین شکل ممکن به شهادت رسید؛ شهادت رهبر جامعه مسلمین تاوان بی‌تفاوتی مسلمانان به اعمال ضد اسلامی و انحرافات بود و همین بی‌تفاوتی زمینه را برای جنایات بعدی هموار کرد.

موسایی عنوان‌کرد: شناختن منافق کار بسیار سختی است اما شناختن طاغوت سهل و دسترس پذیر است، کافیست به دقت به اطراف خود نگاه کنیم؛ امروز چه کسی کشورهای دنیا را به بهانه‌های واهی تحریم می‌کند؛ بازار اسلحه و سلاح‌های کشتار جمعی در دست چه کسانی است؟ چه کشوری قطعنامه‌ها را بر علیه رژیم منحوس صهیونیستی وتو می‌کند؛ حامی اصلی شبکه‌های دروغ‌پرداز معاند کدام کشور است؟ قطعاً پاسخ همه این سوالات ایالات متحده آمریکا است که امام امت به حق آن را شیطان بزرگ نامید.

نایب رئیس مجمع فضلا و علمای استان هرمزگان بیان‌کرد: رژیم منحوس صهیونیستی نیز مصداقی عینی برای طاغوت است که حافظ منافع شیطان بزرگ در غرب آسیا است اما این‌ها غافل هستند از اینکه خداوند وعده داده است ظالمین و طاغوت را نابود سازد.

وی ادامه داد: قرآن در آیه ۵۳ سوره ذاریات قوم حضرت نوح را پیرو طاغوت معرفی کرده، قومی که به بلای بد دچار شدند و صغیر و کبیرشان در طوفان الهی غرق شدند؛ وقتی به این ماجرا می‌نگریم می‌بینیم مقام و منزلت حیواناتی حضرت نوح علیه‌السلام جمع آوری کرد از انسان‌های پیرو طاغوت بالاتر بود چرا که آن‌ها لیاقت نجات پیدا کردند اما انسان‌های طغیان‌گر در سیل تعدی به حدود الهی غرق شدند.

استار حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره نبا گفت: جهنم کمین‌گاهِ اهالی طاغوت است و پیروان طاغوت در واقع هم در این دنیا به جهنم کشیده خواهند شد و هم در آن دنیا چرا که نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است و این نابودی با خار و خفیف شدن همراه خواهد بود چنانچه در هفتم اکتبر شاهد بودیم رژیم صهیونیستیِ مغرور و متکبر که به گنبد آهنینش می‌نازید در برابر یک گروه ساده از مقاومت فرو پاشید و جمهوری اسلامی ایران نیز در عملیات وعده صادق به همگان نشان داد که بُتی که از این رژیم در ذهن کشورهای جهان و منطقه ساخته‌اند حتی با یک هلُ در سیلاب جنایات خود و خون بی‌گناهان غرق خواهد شد.

کد خبر 6089460

دیگر خبرها

  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است