Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر منصور غلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان، گفت: حدود ۲۰ سال از آغاز فعالیت های جدی کشور در زمینه ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری میگذرد که دراین مدت اقدامات بسیار موثری دراین زمینه با هدف بهره مندی مناسب از ظرفیت های علمی برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پارک های علم و فناوری در حقیقت مجموعه ای کاربردی برای حمایت از نخبگان و ایده های جدید علمی است چراکه در شرایط کنونی، علم و فناوری نقش مهم و قابل توجهی در توسعه، رفاه و بهبود شرایط اقتصادی کشور دارد.

غلامی گفت: درهمین ارتباط ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری نیز از دیگر برنامه های جدی حوزه آموزش عالی کشور بوده به نحوی که در کنار تمامی پارک های علم و فناوری موجود کشور این صندوق با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های علمی و پژوهشی ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ۶ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور وجود دارد که یک هزار و ۸۰۰ شرکت از این تعداد تحت حمایت جدی پارک های علم و فناوری قرار دارند.

غلامی افزود: ۱۹۵ مرکز رشد فناوری در سطح دانشگاه های کشور نیز راه اندازی و فعال شده که مهم ترین کارکرد این مراکز علمی و دانشگاهی زمینه سازی برای بکارگیری فناوری های نوین در توسعه کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال های اخیر و به رغم وجود مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه دشمن، شاهد اقدامات و دستاوردهای بسیار قابل توجهی از حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه علم و فناوری کشور بودیم که نقش بسیار مهمی در حل مشکلات ایفا کرده اند.

غلامی با اشاره به پیشرفت های علمی قابل توجه و محسوس ایران اسلامی در سال های اخیر، تصریح کرد: براساس بررسی های علمی و متقن انجام شده، ایران در زمینه انجام پژوهش و تحقیقات دانشگاهی چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی در ردیف ۱۵ کشور برتر و بزرگ دنیا قرار دارد که نشان دهنده توجه و حمایت ویژه دولت از فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در مسیر عمران و آبادانی کشور است.

وی تاکید کرد: هیچگونه برنامه ای برای تعطیلی و یا انحلال واحدهای دانشگاهی در سطح کشور نداریم، اما رویکرد ما براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، تجمیع و پیوستن واحدهای دانشگاهی با هدف هم افزایی و افزایش توان این واحدها در راستای انجام وظایف و ماموریت های تعریف شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به موضوع تفویض اختیارات حوزه آموزش عالی از مرکز به استان ها اشاره کرد و گفت: در طرح مدیریت استانی آموزش عالی اصل بر تفویض اختیارات از سطح ستاد در این وزارتخانه به استان‌ها است که دبیرخانه اجرایی شدن این طرح در دانشگاه بزرگ مرکز هر استان به عنوان دانشگاه مادر یا معین تشکیل می‌شود.

غلامی اظهار داشت: به رغم وجود برخی مشکلات در بخش امکانات و زیرساخت‌ها طی سالیان گذشته، توفیقات خوبی در حوزه آموزش عالی حاصل شده که نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های هدفمند و برنامه محور مسوولان دراین حوزه است.

وی تاکید کرد: مبنای حرکت ما در آموزش عالی و حوزه علوم، تحقیقات و فناوری این است که منابع محدود خود را در سطوح گسترده کم بازده هزینه نمی کنیم و  هدف و رویکرد اصلی دراین بخش، هم افزایی در تمام وجوه برای بکارگیری علم و فناوری در مسیر رشد و توسعه کشور است.

کد خبر 1480836

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان پارک های علم و فناوری تحقیقات و فناوری آموزش عالی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

۷ پروژه علمی فناوری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۷ پروژه شامل آزمایشگاه روانشناسی، فیزیولوژی علوم ورزشی، مرکز نوآوری علوم انسانی و خانه خلاق علوم انسانی، کلینیک حقوق، خانه سلامت، مرکز توانمندسازی اجتماعی و مرکز بین المللی سازی علوم انسانی افتتاح شد.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان و عملیاتی شدن خوابگاه متاهلی «خیرساز» در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی مجرد و ۲۴ زوج دانشجوی متأهل در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کد خبر 750875

دیگر خبرها

  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان