Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:03:12 GMT

پلمب یک مرکز ترک اعتیاد به دلیل مرگ مشکوک یک معتاد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۲۱۸۴

پلمب یک مرکز ترک اعتیاد به دلیل مرگ مشکوک یک معتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهر شیراز و به‌ویژه بافت تاریخی همواره مامنی برای تجمع و جولان معتادان متجاهر بوده که طی سال‌های گذشته ساماندهی آنها در دستور کار نهادهای متولی قرار گرفته است. 

امسال اما در طرحی جامع‌تر این موضوع با وسواس بیشتری دنبال شد تا جایی که شهرداری ملزم به جمع‌اوری صد در صدی معتادان با نظارت نیروی انتظامی شد و در نهایت بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دو نهاد مراقبتی جهت نگهداری و درمان این بیماران فعالیت‌های خود را در این راستا دنبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدون‌شک افراد معتادی که به این مراکز منتقل می‌شوند، عضوی از یک خانواده‌اند که همسر، فرزند یا پدر و مادری چشم امید به درمان و بازگشت آنها به خانه و زندگی‌شان بسته است، لذا روند درمان و نگهداری و مشاوره به این افراد اهمیت بسزایی دارد. 

چندی پیش اما خبری مبنی بر کشته شدن یکی از این معتادان در یک مرکز نگهداری خصوصی واقع در دوکوهک در شیراز به دست ما رسید، خبری که نشان از کوتاهی و سهل‌انگاری عده‌ای در مراقبت از این معتادان می‌دهد. 

پیگیری خبرگزاری فارس از منابع اگاه حاکی از آین است که آنچه باید بر اساس ماده ۱۶ قانون مبنی بر نگهداری معتادان متجاهر اجرا شود، به دلیل تکمیل ظرفیت مراکز انجام نشده و تعدادی از معتادان به یک مرکز خصوصی سپرده شده‌اند. 

شنیده‌ها حاکی از فوت یکی از این افراد به دلیل کوتاهی مرکز و ضعف نهاد نظارتی است. 

گفتنی است که به دنبال این اتفاق و با ورود مراجع قضایی مرکز یادشده پلمب شده و پنج نفر دستگیر می‌شوند. 

مدیرکل بهزیستی فارس با تایید کلیات این اتفاق و فوت شدن یکی از این افراد به فارس گفت: این موضوع اتفاق افتاده اما هنوز نسبت به جزئیات اشراف نداریم و پرونده در حال بررسی قضایی است. 

پیگیری موضوع از سوی دادگستری فارس منجر به گفتگو با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شد. 

دادستان عمومی و انقلاب شیراز از تشکیل پرونده قضایی فوت مشکوک یک معتاد در کمپ ترک اعتیاد خبر داد و این موضوع را تایید کرد. 

سید مصصفی بحرینی در گفتگو با فارس با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه پرونده در شعبه ویژه قتل مرکز استان مفتوح و تحقیقات در این خصوص آغاز شده است، اظهار داشت: در همین راستا پنج نفر از مسئولین کمپ بازداشت شدند. 

وی افزود: کمپ مورد نظر با دستور قضایی پلمپ شده است و هرگونه اظهار نظر نهایی منوط به اعلام نظر پزشکی فانونی در خصوص علت تامه فوت است.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: پلمب مرکز ترک اعتیاد شیراز بهزیستی دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین، پلیس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می رساند که پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریتهای ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید که درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند؛ تاکید می‌شود اخبار را از وبگاه خبرگزاری پلیس دنبال کنید».

کد خبر 847528 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد