Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-08@18:43:19 GMT

واکسیناسیون راه اصلی مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۲۸۰۸

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: عامل اصلی مقابله با کرونا از طریق واکسیناسیون است که همه جهان به آن امید بسته‌اند است و ما قدم‌های خیلی خوبی برای ساخت واکسن برداشته‌ایم.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت دراظهار داشت: اگر دست به دست هم بدهیم و مقررات را رعایت کنیم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، در غیر این، کرونا همه ما را شکست خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگرانی ما یکی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و یکی هم جهش ویروس در داخل کشور,، چون ویروس ۱۱ ماه در کشور ماست و در این مدت جهشی نداشته‌است، علم ویروس شناسی احتمال می‌دهد که ویروس در داخل کشور جهش پیدا کند که در این شرایط براساس شواهد سرعت سرایت آن و بیماری‌زایی‌اش بیشتر خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: نگرانی دیگر ما درباره ورود ویروس جهش یافته به کشور است که تمهیداتی برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شده و تصمیمات سختگیرانه‌ای برای ورود افراد به کشور در نظر گرفته شده و از همه مسافران تست پی سی آر می‌گیریم که اگر منفی هم باشد باید ۱۴ روز را هم در قرنطینه بمانند.

وی با اشاره به تبعیض در توزیع واکسن در جهان و توخالی بودن شعارهای کشورهای غربی گفت: جمهوری اسلامی هوشمندانه تصمیم گرفت که خودش واکسن تولید کند و ما به لحاظ تولید بر اساس پلتفورم‌ها و روش‌های مختلف، فناوری لازم را داریم و حتی اگر ویروس جهش کند در فاصله کوتاهی امکان تولید واکسن مناسب برای آن خواهیم داشت.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: عامل اصلی مقابله با کرونا که همه جهان به آن امید بسته است، موضوع ایمنی مردم از طریق واکسیناسیون است و ما قدم‌های خیلی خوبی برای ساخت واکسن برداشته‌ایم.

وی اذعان کرد: دو اقدام دیگر یکی اجرای محدودیت‌ها و کنترل‌های هوشمند و بیماریابی و قرنطینه آن‌هاست که هدف اصلی طرح بسیار خوب شهید سلیمانی است.

معاون کل وزارت بهداشت ضمن توصیه مردم به رعایت مقررات و خودداری از تجمع و تردد غیرضروری و اجتناب از حضور در مکان‌های بدون تهویه مناسب یادآور شد: اگر یکی دو ماهی که از زمستان مانده است را بتوانیم به سلامت بگذرانیم و روند کاهش بیماری ادامه داشته باشد، مردم ایام عید را می‌توانند آزادتر و آسوده‌تر بگذرانند در غیر این به ناچار باز مجبور به اعمال محدودیت‌ها خواهیم شد.

وی در پایان گفت: با هدف شناسایی بیماران بیشتر و قرنطینه آن‌ها و قطع زنجیره بیماری، ما تست‌گیری را بیشتر خواهیم کرد و در تست جهش خیلی زیادی خواهیم داشت و در مراکز تجمع و محل‌های شلوغ مثل بازارها و مترو تست رایگان خواهیم گرفت.

برچسب ها: کرونا ، واکسیناسیون ، حریرچی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MDv

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا واکسیناسیون حریرچی معاون کل وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نقش بی‌بدیل ماماها در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقا سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، گفت: نقش ماما در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی اظهار کرد: حمایت از خانواده و اجرای قوانین جوانی جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی منشور کرامت بارداری، برگزاری دوره‌های آموزشی هادیان زندگی و تربیت مربی در راستای حفظ حیات جنین، ازدواج به هنگام و تشویق به فرزندآوری از اقدامات انجام شده در حوزه مامایی است.

وی افزود: ماماها در زمینه مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقای سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، نقش بی‌بدیل دارند و در این زمینه ارائه مراقبت‌های حضوری و غیرحضوری به مادران و برگزاری جلسات مجازی برای مادران باردار نیز انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراقبت و بررسی تکامل و رشد کودکان از دیگر اقدامات ماماها در کشور است، تصریح کرد: آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه و بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت با محوریت ماماها است.

فرشیدی بیان کرد: آموزش حین ازدواج، مشاوره‌های فرزندآوری و آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماماها در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده نقش دارند، اظهار کرد: خدمات بارداری و غیربارداری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، زیرا این قشر نقش بی بدیلی در ارتقای سلامت دختران، زنان و مادران خواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت هستند و نقش آنها در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است، باید به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده توجه ویژه‌تری شود و در این راستا، ماماها نقش مهم و کلیدی در حوزه جوانی جمعیت دارند.

کد خبر 751701

دیگر خبرها

  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند