Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:33:57 GMT

۶ نکته مهم اما ساده در رزومه‌نویسی که نمی‌دانستید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۲۸۶۰

۶ نکته مهم اما ساده در رزومه‌نویسی که نمی‌دانستید

حتی ممکن است شما برای موقعیت‌هایی که متقاضی آن هستید بسیار واجد شرایط باشید، اما یک رزومه ضعیف می‌تواند شانس موفقیت شما را از بین ببرد. با نکاتی در مورد رزومه که شاید هرگز درموردشان نشنیده‌اید ما به شما کمک خواهیم کرد تا شغل رویایی خود را به دست آورید!

۱. از نام‌های قدرتمندتری استفاده کنید

حتی اگر سابقه‌ی کارتان قدیمی باشد، حتما نام‌های قدرتمندی در رزومه خود درج کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجاع به سازمان‌‌های بزرگ، درجه خاصی از اعتبار را به استخدام‌کنندگان می‌دهد. یکی از نکات مهم در نوشتن رزومه ذکر نام شرکت‌های شناخته‌شده‌ای است که با آن‌ها همکاری کرده‌اید.

۲. از گزارشات عملکردی به نفع خود استفاده کنید

آیا از بازخوردهای جمع‌آوری‌شده در طول آخرین تجربه کاری یا فعلی خود چیزی می‌دانید؟ آن‌ها کمک بزرگی در نوشتن رزومه‌ی شما هستند. آن‌ها می‌توانند منابع اطلاعاتی خوبی برای سند دادن به صحبت‌های شما در هنگام مصاحبه و همچنین طراحی رزومه‌تان باشند.

۳. کلمات کلیدی را فراموش نکنید

 

چندین شرکت در حال استفاده از نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند برای اولین بار بررسی رزومه‌ها را انجام دهند. آن‌ها متقاضیان را با توجه به اطلاعات موجود در سند رتبه‌بندی می‌کنند. این بدان معناست که یک ربات با بررسی تمام متن‌های موجود در رزومه‌ی شما در زمان استخدام‌کننده صرفه‌جویی می‌کند.

آگهی استخدام تهران در کاربوم

 ۴. از آدرس ایمیل مناسبی استفاده کنید

یکی از نکات حرفه‌ای در نوشتن رزومه، هم از نظر نحوه برقراری ارتباط هنگام درخواست برای یک آگهی استخدام و هم آدرس مورد استفاده‌ی شما، استفاده از یک ایمیل مناسب است. برای درخواست دادن، از ایمیل شرکت خود (با شناسه فعلی شرکت خود) استفاده نکنید. همچنین از استفاده از آدرس‌هایی که ممکن است چهره‌ی حرفه‌ای شما را لکه‌دار کند، خودداری کنید.

ساخت رزومه با رزومه ساز حرفه‌ای کاربوم

۵. کیفیت بهتر از کمیت است

این امر به ویژه در مورد مهارت‌هایی که قصد دارید به رزومه خود اضافه کنید، صادق است. درج اطلاعاتی که واقعا مرتبط هستند از پر کردن رزومه با جزئیات غیرمرتبط یا واضح سودمندتر است.

۶. از سرگرمی‌هایتان به نفع خود استفاده کنید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند این نوع اطلاعات ربطی به رزومه ندارند، اما واقعیت این است که فعالیت‌هایی که به منظور لذت بردن و در اوقات فراغت انجام می‌دهید ممکن است بر وجهه حرفه‌ای شما بیفزایند، خصوصا اگر (حتی غیرمستقیم) به حرفه شما مربوط شوند.

منبع: فارس

کلیدواژه: شغل استخدام منابع اطلاعاتی استفاده کنید حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی افزود: داوطلبان می‌توانند برای نام نویسی بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.
 
وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس؛ خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.
 
عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود