Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛  به گزارش سی‌ان‌ان، بلینکن در این نشست اعلام کرد: ما آماده هستیم تا راه را برای عبور از چالش‌های بی سابقه هموار کنیم و برای احیای این مسیر همه ما تلاش خواهیم کرد.

در رابطه با ایران بلینکن تعهد بایدن را برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تکرار کرد اما در عین حال هشدار داد که این بازگشت به توافق به سرعت رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن در این نشست متعهد شد تا با چالش‌های موجود در دنیا همان گونه که هست رو در رو شود نه آن گونه که پیشتر بود؛ وی در ادامه سخنان خود به همه گیری کووید - ۱۹ و شورش مرگبار در کنگره آمریکا پرداخت، دو موضوعی که عمدتا مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین از اشاره مستقیم به آنها خودداری می‌کرد.

وی با اشاره به زمانی که به عنوان معاون وزیر خارجه فعالیت داشت، گفت: مطمئنم وزارت خارجه‌ای که امروز به آن وارد شده‌ام با آنچه چهار سال پیش ترک کردم تفاوت‌های زیادی دارد. مسائل زیادی در این مدت دستخوش تغییر شده‌اند، جهان دچار تغییرات شده و بخش‌های زیادی در همین ساختمان هم تغییراتی داشته‌اند.

بلینکن بخشی از تیم بایدن خواهد بود که در زمینه بازگشت ایالات متحده به برخی از پیمان‌های بین‌المللی فعالیت خواهد کرد، از جمله این موارد بازگشت به توافق هسته‌ای ایران خواهد بود. درگیری‌های میان اسراییل و فلسطین و نیز عربستان سعودی با یمن از دیگر مواردی است که بلینکن برای حل مشکلات آن تلاش خواهد کرد.

کامالا هریس معاون رییس جمهوری در مراسم سوگند بلینکن از او خواسته بود تا در بررسی دقیق و اصلاح روابط ایالات متحده و عربستان سعودی گام بردارد؛ وی همچنین خواستار مسدود کردن مرسولات اسلحه، بررسی روابط پادشاهی عربستان با آمریکایی‌های حاضر در آن کشور و پرداختن به مسائل حقوق بشری این کشور و بمباران یمن شده بود.

از بلینکن همچنین خواسته شده است تا استراتژی بلندمدتی در آسیا برای ترمیم روابط با کره شمالی مجهز به زرادخانه‌های هسته‌ای و نیز تلاش برای بازگرداندن چین به قوانین تعیین شده که امکان همکاری واشنگنتن با پکن را نیز فراهم می‌کند، در نظر بگیرد.

بلینکن در این نشست عنوان کرد که دولت بایدن در حال بررسی حکم زندان الکسی ناوالنی منتقد سیاسی مخالف دولت کنونی روسیه است و اقدام به ترور ناوالنی به خصوص استفاده آشکار از سلاح شیمیایی در مقابله با وی از مواردی است که ما را نسبت به مساله نگران کرده است.

در مورد چین بلینکن عنوان کرد که هدف ما کاهش و حذف فشار از روی اقلیت‌های اویغور چینی است که تا به امروز هیچ تغییر محسوسی در این رابطه مشاهده نشده است. بلینکن به نوعی موافقت خود را با روش سختگیرانه ترامپ با چین اعلام کرد.

در رابطه با ایران بلینکن تعهد بایدن را برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تکرار کرد اما در عین حال هشدار داد که این بازگشت به سرعت رخ نخواهد داد.

پربیننده ترین آمادگی روسیه برای صادرات اورانیوم غنی‌شده مازاد ایران امضای دو فرمان اجرایی جدید از سوی بایدن/ گام‌های اجرایی بازگشت به پیمان‌های آب و هوایی توصیه مشاوران سابق اوباما و بوش به بایدن عزم ایران برای تحکیم مناسبات با کویت تاخیر آمریکا در لغو تحریم‌ بیانگر ادامه خصومت با ایران است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ توافق هسته ای توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به مدت سه روز در هتل عباسی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، انجمن هسته‌ای ایران پس از ۲۹ دوره برگزاری کنفرانس هسته‌ای در سطح ملی، شرایط را برای برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این چارچوب کنفرانس مذکور برتامه ریزی شد. حدود ۵۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که با داوری‌های دقیق توسط اساتید بیش از ۵۰ دانشگاه کشور، ‌این آثار بررسی شدند. حدود ۴۲۰ مقاله پذیرفته شده که به‌صورت شفاهی و پوستر ارایه می‌شوند.

همچنین ۵۰ دانشمند از  پنج قاره جهان میهمان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای هستند و بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه‌ها، بخش های مختلف صنعت ‌هسته‌ای ایران و نیز خارج از کشور در ۱۶ میزگرد علمی و پنل‌های تخصصی سخنرانی می‌کنند. سطح استقبال سایر کشورها از این کنفرانس بسیار خوب بوده به‌طوری‌که بیش از ۵۰ نفر از سخنرانان را افراد خارجی تشکیل می‌دهند.

همچنین در حاشیه این کنفرانس نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

چرخه سوخت، کاربرد پرتوها، تغییرات اقلیمی به عنوان موضوعی جدید و حکمرانی هسته‌ای از دیگر محورهای این کنفرانس هستند که درباره آنها بحث خواهد شد.

برگزار کننده این کنفرانس بر این نظر است که، این کنفرانس بستر مناسبی را برای حضور صنعت هسته‌ای و دانشجویان حوزه هسته‌ای فراهم می کند و تلاش شده است تا دانشجویان دانشگاه‌ها، اساتید صنعت هسته‌ای و نیز علاقه‌مندان با آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران آشنا شوند.

شایان ذکر است، در این کنفرانس علاوه بر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسانی از  آژانس حضور دارند. یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمایت از رخدادهای بین‌المللی برای توسعه علوم هسته‌ای است، بنابراین آژانس از برگزاری این رویداد استقبال گسترده‌ای داشت و حضور رافائل گروسی در این مراسم مهر تاییدی بر حمایت آژانس از رخدادهای علمی بین‌المللی است.

گفتنی است این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتومی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد