Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «انتقاد از آسفالت‌های‌ بی‌کیفیت خیابان‌های تربت حیدریه» را ثبت و  درخواست پیگیری آن را داشتند.

سعید اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه گفت: آسفالت، یکی از مهم‌ترین مسائل کنونی شهر تربت حیدریه است و ما تقریباً یک وقفه ۶-۵ ساله در اجرای آسفالت داریم و اگر بخواهیم، این وقفه جبران شود، خیلی هم که تعجیل کنیم در نهایت دو سال زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تربت حیدریه گفت: از طرفی با افزایش هزینه‌های قیر هم مواجه هستیم، یعنی یک تن قیر را که در ابتدای سال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده، باید با قیمت ۸ میلیون تومان، یعنی بیش از ۳ برابر تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی طبق بودجه درآمدهای ما نصف شده و قیر سه برابر، مفهومش این است که ظرفیت‌های ما ۶ برابر کاهش پیدا کرده است.

اکبریان در خصوص بهتر شدن اوضاع برای شهروندان عنوان کرد: این‌گونه نیست که ما از حالا امیدواری بدهیم که همه محلات آسفالت و مشکلات حل می‌شود، اما طبق برنامه‌ریزی و تلاش ما، محورهای اصلی و مکان‌هایی که مردم در تامین آن مشارکت کرده‌اند تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تربت حیدریه درباره نارضایتی مردم از شرایط نامناسب آسفالت موجود اظهارکرد: ما شرمنده مردم هستیم، وضعیت موجود وضعیت مطلوبی نیست، ما هم به این شرایط راضی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه باید به این موضوع به‌صورت تحلیلی پرداخته شود، افزود: تربت حیدریه شهری بوده که طی دوران، از ادغام شدن روستاها در داخل محدوده شهری و همچنین از رشد مکان‌هایی که به صورت خودرو در محدوده شهری ایجاد شده است  به وجود آمده که چون فاقد ضوابط ساخت‌ و ساز بوده و از ابتدا طرح آماده‌سازی برایش تهیه نشده، طبیعتاً هم معابر خاکی است و هم شیب بندی مناسبی ندارد.   

 اکبریان خاطرنشان کرد: سکونت‌گاه‌هایی هم که به صورت غیرمجاز ساخته‌اند، وضعیت مشابهی دارند، چرا که بر مبنای ضابطه و طرح نبوده است.

شهردار تربت حیدریه  با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت معابر، بیان کرد: یکی از علت‌های این وضع کیفیت نامناسب آسفالت است که  آسفالت ما از کیفیت صد درصدی برخوردار نیست یعنی به لحاظ نوع دانه‌بندی و نوع مصالح بومی که در اطراف وجود دارد، این کیفیت متأسفانه مطلوب نیست و هم اکنون درحال رایزنی برای استفاده از مصالحی هستیم که عمر بیشتر داشته باشند.

اکبریان افزود: اجرای طرح فاضلاب در شرایط کنونی نیز وضعیت نامناسب معابر را تشدید کرده است، چرا که اجرای طرح، معابر شهری را زخمی و با حفاری‌های طولی، آسفالت را نه تنها جمع می‌کند بلکه چاله‌های خطی در شهر به وجود می‌آورد و به دلیل این که زیرسازی مناسبی هم انجام نشده، بعد از پر کردن بسیار خطرساز است و با یک بارندگی نشست‌های عمیقی ایجاد می‌شود.

 شهردار تربت حیدریه بیان کرد: در بعضی از مکان‌ها، تا ۲ متر نشست داشته‌ایم و ماشین و موتور و حتی عابران پیاده ممکن است در این کانال‌ها سقوط کنند.

وی اصلاح این وضع را وظیفه شرکت پیمانکار فاضلاب عنوان کرد و گفت: پیمانکار باید برای رفع خطر اقدام کند و زیرسازی مناسبی انجام دهد و با خاک مناسبی پر کند، نه با خاک مرده و برابر با مجوزی که به آن‌ها داده‌ایم، خودشان آسفالت کنند.

انتهای پیام/70031

منبع: فارس

کلیدواژه: آسفالت شهردار تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار سنگین است. در برخی از محورهای استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز شاهد بارش باران هستیم.

همچنین محورهای هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، رباط پشت بادام – بیاضه، گلشن – سراوان، گرده کوه – مهریز، مهرستان - ایرانشهر، گنجنامه – تویسرکان، وازک – بلده و پونل – خلخال مسدود است.

کد خبر 6088912 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور